Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 juni 2015

Äsch!

Av Sigge Svamphund - 26 juni 2015 18:06

Hade jag fått bestämma på egen tass så hade jag  fått en sån där massor med timmar i skogen

dag idag också.

Skitmatte påstod att så skulle det inte alls bli idag.

Nädå, skulle göras mänskligt tråk, sånt kan hon pyssla med vid svampvattennedfall eller

oväders hetta.

 

Kom i alla fall iväg och kollade en del arbetsplatser i hemmaskogarna.

 

Jo jag hittade mängder med valpar och en del vuxna också.

Bara det fortsätter att falla svampvatten så kommer det att bli mycket jobb framöver.

 

Titta vad jag hittade!!

En snygg Springer spanielbrud som jag aldrig träffat.

Hon och en fyndad trasa gjorde hundlivet värt att leva.

Fast matte pratade bilar med hennes människor, jakten efter bil till mej fortgår.

 

Jag ansåg att hon kunde köpa den här till mej, matte ansåg nåt annat.

Förstår inte problemet, jag skulle åka ståndsmässigt.

 

Gick för att kolla nästa arbetsplats.

 

Fanns inte alls mycket att jobba med.

Bara en massa nyfödda valpar.

 

Det är gott om såna här Vinbergssnäckor och de gör minsann allt för att bli flera.

Vore bättre att svamparna blev flera.

 

Närmaste vatten jag kom idag ett litet vägspa.

Jag vill ha massor med vatten!

Drog runt ett tag till utan att det hände nåt spännande.

 

Men nu har jag minsann en plan och det är lika bra att vara snabb.

Skitmatte är som bekant en extremt opålitlig varelse.

 

Bryr mej inte om vad du säjer.

Jag VET att Siri är tillbaka från semestern och jag SKA vänta på henne.

Jo Siri kom ganska snart.

 

Ännu bättre hon hade människovalpar med sej som serverade mej korv.

Kan aldrig käka för mycket korv.

 

Ost är gott, skulle vi kunna få den nu?

Fick osten utsökt god.

Skulle gå hem och ha tråkigt medan matte gjorde allt tråk.

  

Nu är väl hundlivet bedrövligare än nånsin.


Jag bestämde att jag skulle hälsa på i Pinnaffären.

Undrar bara när jag blev så urbota trist att Pinnaffären somnar när han umgås med mej.

Fullkomligt oförlåtligt, förutsätter att han är pigg och vaken nästa besök.

Gick hem och hade tråkigt.

Var ute på eftermiddagsrunda.

 

Perfekt!

Flera människovalpar som ville busa med mej.

De har faktiskt knackat på min dörr ett par gånger och frågat om jag får komma ut.

Mycket trevligt att vara en eftersökt hund.

Hade jätteroligt en lång stund innan tråkmatte skulle göra mer tråk.

I morgon då ska jag passa hembygdsgård.

Det är faktiskt förenat med fara för där finns det en massa hundätande komonster.



 
 
Lillian

Lillian

26 juni 2015 21:26

Jammen har du hatt en super travel koselig dag! Du får ta deg en tur på egenhånd i skauen, da kan du kose deg så lenge du vil!

http://www.sognafaret.no

 
Ludde

Ludde

26 juni 2015 23:40

Matad med korv av valparna var väl kul. Ser nästan ut som om pinnaffären klarar av att mata dig i sömnen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
MiaMIaMIa

MiaMIaMIa

26 juni 2015 23:42

Snälla ni kom in och läs min blogg om mitt liv vetja!
Att vara annorlunda liv med diagnoser!
DELA OCH SPRID MIN BLOGG VIDARE!
DET SKULLE BETYDAR MYCKER FÖR MIG OM NI GJORDE DETTA FÖR MIN SKULL!
TACK I FÖR HAND!

miamiamia.bloggplatsen.se
mia2@home.se

http://miamiamia.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

27 juni 2015 00:39

Tycker allt att du haft en riktigt bra dag! Och så har du en matte med kamera också...

http://kasperian2.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

27 juni 2015 07:17

Ja du om du haft tråkigt, verkar ju pinnaffären haft urbota tråkigt. Ta med han på en svamptur det livar nog upp han.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards