Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 juni 2015

Av Sigge Svamphund - 22 juni 2015 18:00

Börjar väl med mina inneboende.

Min granne har en otäck ond sjukdom i sin kropp och i morgon ska hon ligga på

operationsbordet hos människoveterinären i 14-16 timmar för att bli av med tumören.

Sen får hon bo kvar på sjuka huset i minst ett par veckor.

Hunden Dammråtte Daisy bor hos hennes valp och hos mej bor nu de två katterna.

 

Välkommen Kissen, ska jag tvätta dina öron?

Nähä tydligen inte just då.

 

Matte mutade Kissen och Svante med lite kattgodis.

Godtogs och de käkade med god aptit.

 

Kissen (av matte omdöpt till Fröken Röd) provar köksbordet.

Utföll tydligen till belåtenhet för  hon somnade gott där efter att matte utfört en massa pälsvård.

 

Här syns Svante bättre.

Han gick ut på balkongen och kökade en massa gräslök, bilden är suddig men det beror på att just då

var hela mattes värld suddig.

De har anpassat sej bra, men av nån anledning tror den stackars Svante att Balder käkar bruntabby

grannkatter och gömmer sej när han kommer nära.

Fjanten Balder lyckas skrämma nån helt otroligt!

Så var det dagen då.

Matte lyckades hålla ordning på vad det var för dag så jag fick inte åka nånstans.

 

Gick till närmaste skogen.

Den blir bra mot hösten vad det gäller jobb, nu är den bara tidsfördriv.

 

Här brukar det gå att jobba.

Lika bra att kolla.

 

En liten Blek kantarellvalp bara.

Ja, ja ibland får jag vara glad för det lilla.

 

Drog runt, hittade inget skoj.

Käkade i alla fall gott gräs.

 

Men här borta brukar det gå bra att jobba.

Har flera stubbar som brukar ge en massa Föränderlig tofsskivling.

 

Nä tomt och åter tomt.

Skitarbetsplats!!!!!

Hade faktiskt tänkt mej svampmacka till lunch.

 

Inte blev det nån vettig pälsvård i spapölen heller.

Räckte bara till tassarna.

 

Gick och tog mina dagliga bad.

Mycket viktigt och skönt.

Drog runt ett tag till i jakten på nåt skoj.

 

Nää jag SKA HEM!!!!!!

Det har börjat falla svampvatten och jag känner hur alla livshotande skador kommer.

Gick hem och drabbades av passa huset.

Matte försvann för hon skulle till människoveterinären och var tvungen att hålla reda på busstider.

För köra bil hem var inte att tänka på.

Efter att ha passat tråkhus i flera evigheter behagade hon komma hem igen.

Den där människoveterinären hade kollat hennes ögonbottnar.

 


Snygga pupiller eller???

Kan meddela att hon var extremt ljusskygg, såg allt suddigt och hade huvudvärk.

Känsliga människor som inte tål nånting!

 

Har omskolat mej till ledarhund.

Släpar runt på den där ljusskygga med suddig syn.

Vara ledarhund är perfekt jag bestämde och matte följde med.

Tog en sväng och hälsade på i Pinnaffären.

 

Tänkte fontänbada, men skitkommunen har fortfarande inte lagat den här fontänen åt mej!

Blev alltså inget bad.

Umgick med jordgubbsförsäljaren ett tag plus ett gäng kunder som jag känner.

 

Aha kolla Lagottobrudarna!!!!!

Länge sen jag träffade dom.

Precis här så håller de på och får en massa tjärsalva på sej.

Matte levererade en sån burk till deras matte.

Hälsade på dom en snabbis.

Ville gå och inventera Siris kylskåp men matte vägrade, det ska jag få göra i morgon.

Hennes ögon klarade inte av att vara ute i solen så länge.

I morgon har jag visst diverse uppdrag så jag blir nog så där trevligt upptagen.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards