Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 juni 2015

Av Sigge Svamphund - 20 juni 2015 18:03

Kände för att jobba idag också.

Ja, allra helst så ska jag ju jobba hela dagarna varje dag.

Blev i alla fall skjutsad till en skog där jag har bra arbetsplatser.

 

Så där på plats.

Nu ska jag jobba och helst mycket.

 

Gick alldeles utmärkt att jobba.

Har fötts massor med små valpar.

Perfekt för det är bara tre veckor kvar tills första svamphundseleven kommer och han måste ju

ha svamp att jobba med.

 

Här var det länge sen jag gick.

Alltså ville jag gå den här vägen, kanske skulle det finnas nåt spännande.

 

Jo mycelet doftar men inga valpar födda.

Kommer att bli utmärkt detta.

 

Jo det var en gång några numer helt obestämbara Bläcksvampar.

När matte fick upp denna bild på datorn så mumlade hon nåt om att det är märkligt att en viss hund

nästan alltid lyckas fastna på alla bilder.

Vadå, jag ska förevigas hela tiden.

 

Så kan jag meddela att nu är det höst.

Årets första gula björklöv är hittat.

 

Planering pågår.

Om jag fortsätter här så borde jag hamna på ett mycket bra ställe.

Jag bestämmer och matte får hänga på.

 

Skit i smultronen, de kan jag käka upp sen.

Finns viktiga saker här.

 

Ny badplats.

Eftersom jag inte badat på flera dagar så ägnade jag lång tid åt det.

Allra helst hade jag varit kvar fortfarande och simmat.

 

Begriper inte varför matte pratade om opålitlig brygga?

Visst den lutar lite men det är väl bara att balansera.

 

När alla miljoner med bad var avklarade så käkade jag såna här.

Fanns mängder med mogna och ännu mer kommer det.

Utsökt hundgodis.

 

Drog in i skogen och hittade ett superspa.

Hade mycket trevligt i det.

Letade arbetsplatser men det var tomt överallt tyvärr.

 

Skulle du kunna tänka dej och komma och plocka smultron till din hund?

Jo jag fick en massa mera såna, fast jag såg minsann hur giriga matte också åt.

Åkte hem efter min tre timmar i skogen.

Efter lite slappande väntade nästa uppdrag.

 

Skulle titta till Siris hus.

Bäst att kolla så inga andra hundar försökt ta sej dit och länsa kylskåpet.

  Du äör på fel sida dörren!

Jag är utelåst!!!!!!

Blev insläppt och käkade en korv medan matte vattnade en massa blommor.

 

Strunt i blommorna.

Det är mycket viktigare att vattna svamphund.

 

Elädes, elände!

Här sitter jag ensam, övergiven och bortglömd utanför en låst altandörr.

Antar att den förvirrade gått hem och glömt mej kvar.

Ordande sej, hon hade gått ut den andra vägen så jag var inte alls så övergiven som jag trodde.

Om jag har en massa tur så blir det skogsfika i morgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards