Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 juni 2015

Av Sigge Svamphund - 16 juni 2015 17:55

Blev mycket att göra i skogen idag.

Skjutsades till en av alla mina bra skogar.

 

Hm, det doftar här.

Undersökte doften länge och noga.

 

Efter att ha stått och hållit span så bestämde jag mej för att jag skulle sätta mej och ha koll på ifall

den som lämnar doften kom.

Hade ingen större lust att följa med matte och visste inte ens om jag hade lust att vara i den skogen.

 

Till slut följde jag med.

Spårade länge och mycket.

Matte som av naturen är skvatt galen började prata om SPÅRSNÖ!!!!!

Hon vilja ha lappmögel!?

Till slut så fick jag släppa mitt spårande för de gick åt annat håll än det jag skulle.

 

Skaffade mej andra intressen istället.

Nu ska jag jobba.

 

Hittade en stendöd Rödbrun stensopp.

En av Karl Johanarterna en mycket god matsvamp när den är i levande skick.

 

Mitt vägspa i den skogen är pålitligt.

Använde det mycket och länge, gäller att passa på så länge de finns.

 

Nästa arbetstillfälle.

En Björksopp som sökt medlemskap i PRO.

 

Du det är lite bråttom så det är bra om du kommer hit i stället för att glo på ointressanta saker.

 

Bada!!!!!!!

 

Så skönt och svalkande.

Badade massor från många olika badplatser.

 

Vem är du och vad gör du i min skog?

 

Ha!!!!

Jag har fångat en Vild gris!

Mitt livs första Vilda gris som jag tagit.

 

Badade mycket med den nyfångade grisen.

Vid en badplats påstod matte att jag inte skulle bada för hon såg mängder med Vithajsvalpar.

Enligt henne enorma, enlig mej var de max 2 cm.

Men badar man med Vild gris i munnen så går man säker för såna.

 

HonSomIngetBegriper påstår att min Vilda gris är asful.

Är den inte alls, den är fin och bara min.

 

Inom en snar framtid så mognar detta goda hundgodis.

Bara det inte blir oväder med torka.

 

Hittade ytterligare ett användningsområde för min Vilda gris.

Markeringsverktyg när jag jobbar..

 

Fast en Björksopp i behov av rynkcreme var inget att ha.

Svampvatten, mängder med svampvatten tack!

 

Jag fortsatte i skogen.

Vilda grisen den släpade jag på hela tiden.

Hade jag nu fångat den så aldrig att jag släpper den.

 

Undrar varför den här skriker och hytter med näven.

Kanske blev den rädd för Vilda grisen.

 

Nej, du ska INTE bära min gris.

Däremot ska du se till att jag får tillbaka den NU!!!!!!

 

Hittade ett litet vägspa.

Gick utmärkt att spaa med grisen också.

Drog runt länge men hade egentligen bara tid med min gris.

 

Om jag är varm och tröstig?

Korkad fråga!

Har du nånsin först fångat och sen släpat en Vild gris i många kilometer i skogen?

 

Tillbaka vid bilen.

Drack massor med vatten, mycket gott och välbehövligt.

Lämnade inte Vilda grisen ur sikte, tänkte att den kunde rymma eller att den som lämnat de andra

intressanta doftspåren skulle komma och ta den.

 

Min fångst ska jag ha med hem!

Ofta gömmer jag ju mina fynd i skogen för att ha till kommande besök.

Men första fångsten av Vild gris den ska hem till mej.

Är väldigt stolt över dagens bedrift!

I våras så var matte testläsare åt en deckarförfattare.

Alltså hon läste manuset innan boken var riktigt färdig.

 

I dag kom det post.

Matte säjer att den här boken kan hon verkligen rekommendera.

Spänning från första sidan och nu äntligen ska hon få veta hur den slutar, det var inte skrivet när hon läste.

 

Så ni människor som vill läsa nåt riktigt bra i sommar, läs den.

Eller de tidigare Spåren på bryggan (utspelar sej i Strängnäs) Skuggans spel (där är de i Mariefred och Skottvång) eller Kvinnorna i sjön.

Alla är super enligt bokmalen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards