Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Sigge Svamphund - 11 juni 2015 18:01

Inget trevligt jobbande med skogsfika idag inte.

Nä nu har ovädret med äckelhettan anlänt tyvärr.

Blev inte skjutsad till nån bra sjö heller.

 

Tänkte, trodde, hoppades men inte..............

Fanns inte en endaste hundkompis på Heden.

 

Kollade om kantarellvalparna hade vaknat.

Hade de inte, men mycelet doftar, bara det kommer svampvatten så..........

 

Gick genom skogen.

Hittade inget skoj alls.

 

Men nu så............

Jobb på gång.

 

Bedrövligt, söndertorkad Föränderlig tofsskivling.

Blir inga mackor av såna inte.

 

Hörru, jag har bara badat några tusen gånger behöver absolut bada mer.

 

Fick badas ännu mer.

Mycket skönt, går bara att ägna sej åt sånt med sånt här oväder.

 

När matte försökte gå så stod jag envist kvar.

Den tröga människan trodde att jag ville bada ännu mer så det gjorde jag.

Men..............

 

Jag hade faktiskt jobbat.

Alldeles vid sjökanten växer det Föränderlig tofsskivling som är fin.

Men fem stycken räcker ju inte till nån macka inte.

 

Kollade en arbetsplats till.

Satt bara ett par färdigtorkade där tyvärr.

 

Snart blommar flädern.

Då ska väl matte plocka en massa sån och göra saft.

Ointressant  jag dricker inte saft.

 

Gick vidare genom skogen som bara var het och alldeles övergiven.

Inga människor, inga hundar, inget att jobba med.

Tråk.

 

Lyckades ta mej hit.

Öppna grinden nån gång då!!!

 

Siri hon bryr sej bara om mattes godisfick hon.

Tror hon svälter.

 

Siri hade en av sina människovalpar på besök.

Mycket trevligt för vi blev serverade en massa korv av henne.

Utsökt gott.

 

Strunta i att vattna de där onödiga fröna, det är mycket viktigare att vattna svamphund.

Och extra viktigt med rådande oväder.

Blev vattnad men tyvärr tror jag att fröna fick mer vatten, jag hade behövt allt.

Gick hem.

Nu gjorde matte för en gångs skull nåt vettigt.

 

Detta är leverpastej och vatten med tuggpinnar nerstuckna.

Dessa förvaras några timmar i frysen.

Medan de var i frysen så gick jag på en het eftermiddagsrunda och hälsade på i Pinnaffären.

 

Hemma igen.

Ut ur frysen kom det utsökt hundglass.

Detta är perfekt när det är oväder, mycket svalkande och gott.

Matte ska försöka uppfinna nåt svalkande åt mina katter också.

Det är 25 grader varmt i lägenheten och vi kan inte öppna nånstans.

Det eländiga byggnadsställningarna är kvar runt huset.

Balkongen är försvunnen under dom, och katterna får bara gå ut korta stunder när matte kan vakta.

Risken är överhängande att de försvinner via ställningarna annars.

Men matte säjer att det kommer bättre väder om ett par dagar som tur är, regn och svalka så man kan leva.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards