Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 juni 2015

Av Sigge Svamphund - 5 juni 2015 18:06

Dessa korkade mänskliga påhitt.

I morse fick jag höra att jag kunde ta det lugnt idag eftersom jag haft mycket att göra i flera dagar.

Dumheter, jag ska vara en upptagen hund varje dag.

Inte fick jag åka nåstans heller.

 

Hm, kanske inte blir så urtrist i alla fall.

Matte skulle lämna nåt hos Siri och jag såg till att ha extra bråttom dit så hon inte skulle glömma det.

 

Nu ska jag kolla kylskåpet, viktig sysselsättning.

 

Men ge oss korven!

Vi är hungriga!

Så skulle jag vidare till skogen.

Siris människor skulle döda dammråttor och klippa gräs.

 

Alltså tog jag med mej Siri.

Alltid trevligt med sällskap.

Nåt skoj borde vi kunna hitta på.

 

Valde att ta Dunkvägen, var ett tag sen jag kollade den.

 

Alltså det har fallit massor med svampvatten men den eländige Vattentjuven härjar.

Borde vara ett välfyllt spa här, räckte inte ens till tassarna.

 

Det vita som skymtar där framme är min dunk.

Ingen som rört den sen sist, roade mej mycket.

 

Försökte hälsa på Räv igen.

Oartig typ, aldrig att den vill träffa mej inte.

 

Även gamla kärringar menar Siri kan.

Elegant hopp över de fallna björkarna.

 

Jag behöver jobba.

Här har jag bra arbetsplatser.

 

Jodå, sist doftade mycelet och nu är de knappt millimeterstora valparna födda.

Ska bli Bleka kantareller när de är vuxna.

 

Måste säja att vi passar alldeles ypperligt i gräs.

När matte såg hur mycket det hade växt här så började hon prata om att snart måste vi kolla hur högt det 

är på ängen på väg till skärmskyddet.

Innebär alltså en trevlig jobbardag snart.

Sen får våran chef åka och slå om det blivit för högt.

 

Kollade flera arbetsplatser, jo jag har en massa jobb på gång.

 

Hittade en massa sån här Vargmjölk.

Vackra rosa svampar, men ingen matsvamp.

 

Men kan nån ta med sej en såg och befria stackarn som sitter fast i trädet.

Syns ju hur ont det gör och han lider.

 

Hörru vi VET att du har en massa av mitt utsökta kycklinggodis i fickan.

Skulle du kunna ge två svältande hundar?

Vi fick godis.

 

Varmt blev det, alldeles för varmt.

Siri hon tog en genväg och slängde sej i sjön.

 

Badade mycket och länge.

Väldigt välbehövligt och svalkande.

Gick tillbaka hem till Siri.

 

Fikade, käkade mer korv.

Matte höll på med tråk.

Hon stoppade en massa frön i jorden, för Siris människor hade plats över.

Till min stora glädje så var det i alla fall ingen äckelsallad.

Släpades hem och hade tråkigt.

Eftermiddagsrunda med mina vanliga rutiner.

I morgon SKA jag till mina stora skogar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards