Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 juni 2015

Av Sigge Svamphund - 2 juni 2015 18:03

I dag blev jag skjutsad till skogen.

Skulle kolla lite på min långa Sörmlandsledsetapp bland annat.

 

Viktigt uppdrag som fyrbent etappledare.

Kolla så spagroparna är i perfekt skick, kan ju komma andra vandrande hundar i behov av pälsvård.

Kontrollerade alla jag hittade och alla var perfekta.

 

Nästa viktiga jobb, nu som svamphund.

Jo kantarellmycelet doftar, borde födas valpar inom en snar framtid.

 

Nästa gång behöver matte ta med sågen.

Ska inte trilla träd rakt över stigen.

 

Matte skulle ta bild på myrorna som städar bort fjärilen som gått över regnbågsbron.

Men titta vilken söt alldeles knallgul spindel som var ute och gick.

Fast den var ganska blyg när matte försökte få bild på bara den så gömde den sej.

 

Lämnde leden ett tag och tog en annan väg.

Perfekt för en nästansjö hade återuppstått.

Hade väldigt trevligt i den.

 

Nhä, ingen macka av dessa inte.

Det är Föränderlig tofsskivling men alldeles för gamla oc flera av mina andra arbetsplatser för som var

tyvärr tomma.

 

Alltså så här ska stigarna i skogen alltid vara.

Alldeles perfekt skick enligt mej.

 

Sist jag gick här var detta en bra arbetsplats med Stenmurklor.

Men det fanns inga idag.

Enligt HonSomIngetBegriper så har de dött nu.

 

Gick vidare, hittade inget av värde.

 

Fast ibland så stannade jag och stirrade på godisfickan.

Jag köpte utsökta torkade kycklingbitar i lördags och matte hade såna i fickan idag.

Gör faktiskt av med massor med energi i skogen.

 

Hittade en del Glitterbläcksvamp.

Ingen matsvamp men de var väldigt dekorativa tillsammans med Harsyran.

 

J*klar!

Jag som planerat för vattentunnan vid jägarnas tillhål.

Fastnade i onödiga kopplet för matte visste på nåt övernaturligt vis att jägarna var där.

Hon hade rätt för det stod en bil där.

Men jag hade tur, de åkte.

 

Detta är en mycket nöjd svamphund som får vatten stänkt på sej.

Syns på minen jag gör.

 

Brukar normalt inte lipa på bilder men det är fortfarande jag.

Lovar att jag var alldeles ensam vid vattentunnan frånsett matte.

 

Men var kom monstret ifrån?

Dessutom verkar det vara i akut behov av en tandläkare.

Undrar om jag nånsin kommer att lyckas lösa gåtan med monstret vid vattentunnan.

 

Kom hit, jag har jobbat.

Finns inget sa skitmatte.

 

Om hon nångång kunde lära sej att lyssna på sin hund.

Fanns faktiskt ett par överlevande Stenmurklor.

 

Ut på Sörmlandsleden igen.

Nu börjar det bli kart på blåbären, hoppas det blir massor med såna i år.

Blåbär är gott.

 

Jag har bråttom så du kan ju komma sen då.

 

Min lilla nästansjö finns fortfarande kvar!

Det är tyvärr ganska vanligt att Vattentjuven stulit den vid denna tid på året.

Roade mej mycket.

 

Äntligen!

Efter tre timmar i skogen och koll av mängder med arbetsplatser där endast mycelet doftade.

Men sista arbetsplatsen där fanns en nyfödd kantarellvalp!

Envishet lönar sej.

 

Dags att gå till bilen igen.

 

Lika bra för molen såg ut som om de planerade svampvattennedfall.

Blev inget sånt, bara dagens storm.

Åkte hem och slappade.

I morgon ska jag visst jobba som hundlig assistent igen

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards