Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under maj 2015

Av Sigge Svamphund - 23 maj 2015 17:57

Perfekt dag igen.

I morse så fixade matte mackor till mej och packade ryggsäcken, alltså skulle det bli en

bra runda.

Skulle till en skog där jag inte varit på ett par år.

 

Framme, men jag var tvungen att kolla så inga hästmonster dolde sej i hagen.

Det har nämligen gjort det förut och de kanske var kvar.

Såg inga.

 

Frånvaro på ett par år det kräver mycket jobb med att kolla att allt är som det ska.

Var väldigt upptagen.

 

Matte är ju som bekant alldeles galen.

Hon pratade med Huggormen och försökte få veta om den låg och smälte frukosten eftersom den var

extratjock på mitten.

Hon fick inget svar och Huggorm ringlade iväg, ville tydligen inte vara med på bild.

 

Detta är service till hundar det, en pump där det kommer gott kallt vatten.

Matte påstår att den är till för vandrare på Sörmlandsleden (vi var på en av etapperna) jag vet att

den är till mej.

 

Tänk mitt spa fanns kvar.

Utnyttjade det ordentligt.

 

Försökte jobba.

Hittade bara några torra Stenmurkellik.

 

Snart börjar i alla fall lingonen att blomma.

Hoppas att det blir såna i år så de inte torkar bort.

 

Gick in i skogen.

Brukar kunna jobba här, men ännu för tidigt på året.

 

I brist på jobb så hade jag väldigt bråttom genom skogen.

Finns viktiga saker där.

 

Sjön som jag inte har badat i på ett par år.

Tänk om badvänligheten försämrats?

Hade den inte, var alldeles utmärkt.

 

Efter en massa bad så fortsatte jag, finns mer trevliga saker längre fram.

 

Detta är ett perfekt fikaberg.

 

Utsikten är enligt matte alldeles fantastisk.

Men det blev inget fika där för det blåste för mycket enligt den känsliga människan.

 

Kom till skärmskyddet.

I morse fick matte mail om att hon vunnit en våldsam massa pengar.

Nu ska det här området köpas av henne så ska hon leva eremitliv här.

Sörmlandsleden den får de dra nån annanstans.

 

Jag får ju en perfekt sjönära tomt och kan bada dygnet runt.

 

Badade massor och simmade en hel del.

Badplatserna var lika utmärkta som alltid.

 

Fika.

Macka det är gott det.

Borde vara skogsfika varje dag.

 

Är du färdig snart?

Jag har hittat en flaska under skärmskyddet och vill bada med den.

 

Äsch, det gick inget bra.

Blåste för mycket så flaskan hann blåsa in till land innan jag hann simma efter den.

 

Ska gå vidare.

Men först ska flaskan gömmas ordentligt.

Tänker ta fram den nästa gång jag kommer dit och bada med den.

 

Skulle gå den här vägen tillbaka.

Letade fortfarande efter jobb.

 

En stor Stenmurkla är då inte mycket till jobb inte.

Måtte alla andra svampar komma snabbt nu.

 

Testade alla spa jag hittade istället.

Även såna här vägspa kan duga.

Att stenen är rosamålade beror på att den sticker upp högt och säkert kan slå sönder oskyldiga bilar som 

kör på vägen.

 

Jo jag tänkte att vi kan väl gå rundan en gång till eller?

Fick inte alls göra det för matte.

 

Lika bra det.

Hade glömt bort den här sjön och den behövde ju verkligen provbadas.

Men......

 

Blev ingen provsimning.

Titta vad som hände, svampvattnet började falla.

Alltså skulle jag till bilen och det omgående, bada där får jag göra nästa gång.

 

Himlen blev alldeles svart och matte tyckte att hon hörde Åskar mycket avlägset.

Fast nedfallet slutade igen, men då hade jag hunnit långt förbi sjön.

 

Titta här!

Jag är ute på stora vägen och råkade titta i en hage.

Beviset för att hästmonster smäller i sej allt de hittar även Komonster.

 

Där borta finns bilen.

Det hade kommit en massa småbilar dit också.

Medan jag drack vatten så kom det fler varav en ställde sej så att matte inte hade en chans att komma 

därifrån.

Va? flytta på sej?

Nä kan du inte vänta medan jag fikar?

Matte var inte trevlig och hade akut bråttom till nåt alldeles okänt.

Vi kom iväg och matte önskade ösregn över alla de små nercabbade bilarna.

Tog två minuter så vräkte regnet ner.

Händer att matte har tumme med vädret.

Åkte en annan väg hem som matte inte kört på hundra år, genom att råka titta åt sidan hittade hon vad som

kan bli alldeles perfekt arbetsplats för mej i juli och augusti.

Sen har jag mest slappat


Av Sigge Svamphund - 22 maj 2015 18:02

I morse så hette det att det nog skulle bli långrunda med skogsfika idag också.

Men sen ändrade matte sej, nåt om blåsa kallt så den rundan blir en annan dag, kanske i morgon.

Blev i alla fall skjutsad eftersom matte är på eremithumöret och föredrar de folktomma skogarna.

 

Blev Döda älgenskogen.

Matte skulle titta efter nåt och jag bestämde att jag skulle kolla mina kantarellvalpar.

 

I går då räddade vi ett gäng blivande grodvalpar.

Idag så hittade jag denna som vandrat över regnbågsbron och blivit en mumie.

 

Alldeles när som helst så slår alla vackra Daldockor ut.

Blommor är enligt mej ointressant.

 

Detta är mycket intressantare.

Kolla vattnet i bäcken, blev som vanligt fullt godkänt.

 

Nyspaad så nu tänker jag gå och jobba.

Kanske har mina kantarellvalpar vuxit?

 

Kom hit, jag har jobbat.

 

Jo den största valpen har faktiskt vuxit några millimeter och det har fötts ännu fler.

Strålande tider väntar, mer svampvatten bara så kommer det att bli väldigt bra.

 

Mera jobba, 

Kan aldrig jobba för mycket.

 

Finns en och annan Stenmurkla som sniglarna har missat.

Men matte påstod att jag skulle jobba med annat.

 

Leta Toppmurklor eller de är numer omdöpta till Toppmilitärer, det där sista på grund av att

mattes mobil vägrar skriva Toppmurkla.

Har förekommit förvirrade smskonversationer om att det föds Toppmilitärer i skogen.

Hur som helst så fanns det inga och inget doftande mycel heller.

 

Ljuvliga spa fanns det i alla fall.

Min päls är snart i toppskick.

 

Nu är det midsommar för midsommarblomstren börjar blomma.

Fortfarande ointressant med blommor enligt mej.

 

Kolla bäcken på andra ställen det är viktiga saker det.

 

Kollade den andra arbetsplatsen med kantarellvalpar.

De hade knappt vuxit men det hade fötta flera.

 

Nä jag bara sitter här och planerar för alla kommande jobb.

Tänker absolut inte göra vad du tror.

Eller...........det där spaaet med det ljuvligt doftande vattnet gick faktiskt inte att motstå.

 

Men sjön var nära så en massa bad var nödvändiga.

Bäst att passa på, matte kan ju få för sej att skjutsa mej till skogar utan badmöjligheter.

 

Skulle tillbaka till bilen, då hade det regnat en massa godis på vägen.

Sånt regn gillar jag, det är inte hälsovådligt.

Hittade alla godisarna, inget får gå till spillo.

Åkte hem och slappade.

Fördrev eftermiddagsrundan med lite affärsbesök o sånt

Av Sigge Svamphund - 21 maj 2015 17:58

Blev en mycket bra hunddag igen.

Först hade matte planer på en skog men så ångrade hon sej, där finns risk att hela skogen är skövlad.

 

I stället hamnade jag i Engelska skogen, gick precis lika bra det.

 

Kollade av och använde en del spa.

Tänkte jobba men på den här arbetsplatsen hade sniglarna haft party på Stenmurklorna.

Spelar ingen roll det kommer snart massor med annan svamp att jobba med.

 

Bäcken var i ganska ok skick.

Hade helst sett att det varit mer vatten i den, men detta fick duga.

 

Nähä, jag skulle inte kolla mina engelska vänners hus just då.

I stället så skulle jag vidare i skogen.

Kollade arbetsplatser och kantarellvalparna föds nog när som helst där nu.

Doftade massor.

 

Gissa vad detta är!

En slemmig klump på berget.

Svar............. beviset på att grodor eller möjligen paddor inte alltid är så smarta.

I klumpen så rör sej det som ska bli grodvalpar, inte en chans att det blir valpar på berget.

Matte tog en av mina nummer två påsar och stoppade klumpen i.

Nog för att mycket underligt fraktats i såna men första gången blivande grodvalpar hamnar där.

Matte hade nämligen en plan för de stackars valparna.

 

Hittade mitt lilla, lilla spa med det ljuvligt doftande vattnet, hela skogen fick höra hur jag njöt.

 

Varför använda spänger när man kan vårda pälsen?

Matte vägrade göra fotinpackningar, undrar när hon ska begripa hur nyttigt det är?

Passerade en av alla små bäckar och där placerade matte klumpen med de blivande grodvalparna.

Mycket större chans att de överlever där.


 


Jag tänker gå hit.

Tänkte inte matte för vi skulle kolla nåt annat först.

 

Lönlöst.

Här ska det växa Toppmurklor men inte idag inte.

Inte ens mycelet doftade så det lär inte födas några i år.

Sen fick jag äntligen gå den väg som jag ville gå.

 

Som sagt spänger är för människor som inte begriper livets väsentligheter.

Det är mycket smartare att gå genom bäcken.

 

Målet underbara lilla Pilati sjö med det enligt sägnen läkande vattnet.

Inte för att jag behöver läka några skador men det var lika bra att bada mycket i förbyggande syfte.

 

Fikade, mackor i skogen det är gott det.

 

Är du möjligen färdig snart?

Ska det verkligen behöva ta flera hundra år att dricka kaffe?

 

Badade ännu mera.

Lika bra att passa på för blir det torka så försvinner sjön.

 

Kom hit, jag har jobbat.

 

En död Bombmurkla, eller det fanns flera stycken som såg ut så här.

Nu dröjer det till i vinter eller vår innan det föds nya.

 

På väg tillbaka, det här trädet ligger alldeles fel.

Alltså flyttade jag på det så det inte stör vandrande hundar.

 

Om jag lägger min kotte på spängerna så kan du inte missa den.

Jag står i spaaet och väntar.

Den blev kastad.

 

Nu ska jag ta tag i nästa uppdrag. 

Kolla att allt är ok med huset, det var precis som det ska vara alldeles orört.

Kanske sista gången innan hösten som jag behövde kolla för snart kommer mina engelska kompisar.

Planerade att gå till Bäversjön men............

 

Titta på molnen.

Till mattes oerhörda lycka så fanns hennes absoluta favorit Åskar i molnet.

Han mullrade ganska ordentligt.

Åskar är ju mattes absoluta favortiväder, konstiga människa.

 

Åskar struntar jag i, men han har ju sin mycket otrevliga följeslagare svampvattnet.

Alltså fick jag bråttom till bilen för att inte bli skadad.

 

Ibland har jag tur.

Har precis satt mej i bilen och då kom svampvattnet.

Till mattes sorg så tystnade Åskar igen, enligt henne kunde han ha fått hälsa på hela eftermiddagen.

Av Sigge Svamphund - 20 maj 2015 18:04

Skulle få åka till en skog som jag inte besökt på många månader.

Sånt gillar jag.

 

Här har jag inte varit sen i höstas.

Alltså massor att kolla.

 

Enligt matte så är det så otroligt vackert där och dessutom tyst och folktomt.

 

Mycket vackrare med svamphund som undersöker vattenkvaliten.

Viktigt jobb.

 

Den här lilla figuren som speglar sej i vattnet är bra söt.

Tror den uppskattade att jag kollade att bäcken var ok.

Kollade av en del annat men hittade inget av värde.

 

Gå du, jag tänker bara sitta här och fundera över hundlivets väsentligheter, planerar ingenting alls.

Egentligen så hade jag hittat ett spa med ljuvligt doftande vatten och jag var inte ett dugg intresserad

av mattes åsikter om det.

 

Lyckades jobba efter avslutad pälsvård.

Men nu ger Stenmurklorna upp, detta var den enda som jag hittade idag.

  ,

Kollade efter arbetsplatser i skogen.

Just nu finns det inga men de lär nog komma framöver.

 

Blek taggsvamp årsmodell 2014 var det enda jag hittade.

Absolut ingenting att ha.

Drog runt att tag till och ägnade mej åt vanliga hundgöromål.

Sen påstod skitmatte att jag skulle gå till bilen, hade jag inga som helst planer att göra.

Men tvingades med.

 

PERFEKT!!!!!!

Hon lyckades stanna på alldeles rätt ställe efter vägen.

Här har jag inte badat i år, för övrigt har jag inte badat på flera år.

 

Ska du komma INNAN onödiga isen slår till?

 

Badade massor och länge från alla mina badplatser.

Var alldeles underbart.

Sen blev det ännu bättre.

 

Titta vad jag hittade!

En Schnauzerbrud som blev jättekär i mej.

Vi hade alldeles väldigt skoj tillsammans, men tyvärr skulle hon åka vidare med sina människor.

Det finns ett alldeles perfekt fik vid den där sjön så jag skulle få fika.

 

Ska jag behöva vänta länge på det där du köpte?

 

Lunchmacka.

Alltså det är bra med en vegetarisk matte för jag fick alla köttbullarna.

Äckelsallad och sånt käkade matte upp och så fick jag en del av brödet också.

Utsökt, borde fika här varje dag.

 

Bra utsikt när jag fikar är det också.

Passade självklart på att bada ännu mer sen.

Café Björndammen mellan Malmköping och Strängnäs rekommenderas varmt till fikasugna hundar.

Åkte hem och slappade.

 

Jobbade på eftermiddagsrundan.

Nu kommer det Nejlikbroskskivlingar i gräsmattorna.

En god matsvamp.

 

Passerade Rosa elefantaffären.

I dag var den inte invaderad av Golden Edison utan jag fick mitt välbehövliga godis och en del trevligt bus.

Har hört att i morgon kan det nog bli skogsfika, bara velmatte som ska försöka bestämma till vilken

skog vi ska.

Av Sigge Svamphund - 19 maj 2015 18:05

Upptagen dag.

Skulle till Eskilstuna för att ge mattes mamma ett antal hjälpande tassar som Hundlig assistent.

Började med att övervaka att matte kastade rätt saker på soptippen, alltså inga av mina ägodelar.

Sen hämtade jag hennes mamma.

 

Första stoppet.

Har hamnat på en jättelik kyrkogård där nåt skulle göra.

Jag hittade mängder med spännande dofter jag.

 

Typiskt hundligt assistent uppdrag.

Passa mattes mamma medan matte fixade saker på sin mosters grav.

 

En svamphund är ju alltid i tjänst så jag jobbade på kyrkogården.

Hittade en del Vårmusseroner, men de är kvar.

Åkte vidare, passade bilen ihop med mattes mamma medan matte var på biblioteket.

 

Nästa kyrkogård.

Här passerar jag ju ibland men kollade av den ordentligt.

Var hundlig assistent igen medan matte planterade blommor.

 

Nu är hennes farfar och farmors grav fin med blommor från Pinnaffären.

Åkte vidare och fick passa ICA Maxi medan det handlades tråkmat.

Sen passade jag bilen vid biblioteket en gång till, ingen ordning alls på vissa människor (läs matte).

 

Jo jag är hungrig.

Skulle jag kunna få lön?

Var så upptagen med matinventering att jag alldeles missade att matte släpade runt på dammsugarmonstret.

Sen visade det sej att matte har oanade talanger som dammsugarmekare.

Nåt krånglade och med lite fula ord och några skruvmejlsar hade hon lagat dammsugaren.

 

Inte en dag för tidigt!

Äntligen en rejäl köttbullelunch, precis vad en hundlig assisten behöver.

 

Lyckades få en skinkskiva också.

Slappade ett tag medan människorna pratade tråk.

Så skulle jag gå till bilen och åka hem.

Föll mängder med svampvatten så jag fick ägna hela vägen hem åt att försöka läka de svåra skador som jag ådrog mej på väg till bilen.

Slappade hemma ett tag innan matte ansåg att jag skulle på eftermiddagsrunda.

 


Prylaffären var öppen så jag såg till att komma in där och få godis.

Matte påstod att jag hade minsann käkat en massa köttbullar så egentligen behövde jag inget godis.

Vadå, det var minsann flera timmar sen jag åt köttbullarna!

Sen blev jag blåst på besök i Rosa elefantaffären.

Skulle gå in, men upptäckte att där inne var Golden Edison och han och jag vi tål inte varandra.

Undrar om han käkade upp allt godis och använde MIN leksak?

Det där måste jag kolla upp inom en snar framtid.

I morgon ska jag till nån bra skog och så SKA jag till nån sjö och bada!


Av Sigge Svamphund - 18 maj 2015 18:03

Kom en del svampvatten i natt och i morse.

Matte hade egentligen planer på en bra skog som jag inte besökt på många månader.

Men så pratade hon om den larviga hunden och svampvatten.

Ingen idé att köra dit en larvig hund om det började om med nedfallet.

Inser att hon har allvarliga problem med hallucinationer eftersom jag aldrig nånsin ser

den där larviga hunden.

 

Slutade med att jag blev skjutsad till en skog där jag inte varit sen förra våren.

Finns faktiskten trevlig sjö i den så jag hade planer.

 

Jag som tänkt spaa här!

Vem har lagt en massa träd i MITT spadike?

Ingen som helst hänsyn till nånting numer.

 

Löste sej, jag hittade ett annat ypperligt spa för min dagliga pälsvård.

 

Drog in i skogen för att kolla arbetsplatser.

Brukar kunna gå bra att jobba här.

 

Gick alldeles utmärkt.

Titta till höger om mej.

 

Mattes hand som jämnförelse.

Tror att Stenmurklorna käkat såna där anabola.

 

Gick vidare i jakten på mer jobb.

Hittade en del men inte i samma storlek som den första.

 

Sniglarna har riktiga fester i skogen nu.

Ofta står bara murkelfötterna kvar.

 

Nu har en katastrof inträffat.

Jag var upptagen med mitt och helt plötsligt var matte spårlöst borta.

Som jag letade, den där förvirrade människan måste alltid hållas under uppsikt.

Men min ypperliga nos fick upp ett spår och jag hittade henne gömd bakom en sten.

Hon ska INTE gömma sej för mej, jag måste ha full kontroll på henne.

 

Ointressant blomma.

Vacker enligt matte, heter Pestskråp.

 

Drog runt inne i skogen och kollade en massa viktiga saker.

Hade självklart ett öga på matte hela tiden så hon inte skulle få för sej att försvinna igen.

 

Här syns ett fint lerspa men avskyvärt stinkande ljuvligt doftande vatten.

Bara det att den förvirrade hade inte koll på sina fötter utan lyckades spaa riktigt rejält,

Fast bara ena foten.

Vilket liv det blev om iskallt stinkande vatten, blöt sko och strumpa, en massa fula ord och gnäll.

Detta innebar att jag blev blåst på att gå och bada i sjön.

 

Kanske var lika bra.

Svampvattennedfallet har börjat om och jag vill till bilen.

Tänker inte ådra mej en massa svårläkta skador.

Åkte hem och slappade.

 

Ute på eftermiddagsrunda.

Jag umgås med Pinnaffären medan matte skulle välja ut några tråkblommor.

 

Usel bild, men jag funderade på om jag skulle ta anställning i affären.

Borde finnas nåt bra jobb till mej om jag har tråkigt.

 

Berättade att jag aldrig får godis så jag fick.

Gick hem igen och slappade.

I morgon ska jag jobba som hundlig assistent ett tag.

Sen förutsätter jag att jag får bada, tre dagar utan bad är tre för mycket.

Av Sigge Svamphund - 17 maj 2015 18:03

Morgontoaletten behövde jag absolut inte utföra eftersom det föll skadligt svampvatten.

Tvingades i alla fall ut på en kortare runda.

Skadades naturligtvis.

Sen skulle jag till skogen, fick inte åka nånstans eftersom matte påstod att hon inte tänkte

skjutsa nån larvig hund som ska hem om det kommer tre droppar.

Känner inga larviga hundar och för övrigt hade jag inte hört talas om sällskap heller.

I stället skulle jag inspektera hemmaskogar.

 

Här brukar jag ha bra arbetsplatser.

Med tur så kanske det fötts en eller annan kantarellvalp.

 

Ska du komma och kasta min kotte?

Jag har jobbat framgångsrikt.

 

Alldeles nyfödda små kantarellvalpar.

Endast några millimeter stora, granbarren bredvid är normalstora.

Perfekt detta att det är på gång på flera arbetsplatser.

 

Kollade av föera ställen, men där doftade bara mycelet.

Men snart så kommer de säkert att födas där också.

 

Efter att ha kollat hela den lilla skogsdungen skulle jag till ett annat ställe.

Träffade hungriga mördarsniglar som kalasade på sin döda kompis.

 

Nästa lilla skogsbacke.

Började med att hitta ett tämligen uselt spa men det fick duga i brist på bättre.

 

Nu ska jag kolla fler arbetsplatser.

Har jag tur så..........

 

Jag jobbar och inväntar att matte ska komma och titta på mitt fynd.

 

Jodå kantarellvalpar här också men ännu mindre än på den andra arbetsplatsen.

Ser fram emot rejäla jobb framöver, men det kommer att ta sin tid innan dessa är vuxna.

 

Hittade faktiskt svampar av normalstorlek också.

Svavelgul slöjskivling fast det är ingen matsvamp.

 

Tänkte gå den här vägen.

Gick bra en stund men sen..........

 

Hästmonstren rör sej i Malmköping!

Övertygad om att de är på jakt efter mej de otäcka djuren.

De verkar dessutom finnas precis överallt där jag rör mej.


 

Bestämde mej för att ta vägen genom skogen istället, kändes tryggare.

Hittade inget spännade och dessutom försökte det falla svampvatten en stund.

 

Här i Malmköping fraktas posten med det allra senaste av bilar.

Tror den var tillverkad 1947.

 

Vi har väldigt nya taxibilar också.

65 år är väl ingen ålder?

 

På väg hem, men jag jobbade lite mer.

Framför mina tassar så växer det Vårmusseroner.

Trevligt detta med så mycket jobb på en ganska kort runda.

I morgon hoppas jag att jag blir skjutsad till nån bra skog för mer jobb.

Dessutom har jag inte badat på två dagar vilket är snudd på katastrof.

Av Sigge Svamphund - 16 maj 2015 18:01

I dag skulle jag få åka till en bra skog.

Behövdes verkligen efter gårdagens arbetslöshet.

 

Men detta är INTE skogen!

Hamnade på sån där bakluckeloppis på Heden först.

Jag minglade runt och träffade en massa människor jag känner.

 

Matte gjorde av med pengar.

Flera tior på en ny matta till min hall.

Ja, ja bara det inte drabbar mina godispengar så........

Sen åkte jag till skogen.

 

Nu ska jag jobba.

Enligt matte så skulle vi titta efter Toppmurklor.

Äsch, jag jobbar minsann med de svampar jag hittar jag.

 

Struntar helt i de där Toppmurklorna för jag vet att det inte finns några.

Men jag har andra bra arbetsplatser.

 

Än går det att jobba som murkelhund och hitta fina Stenmurklor.

 

Bra återväxt på markeringskottarna här också.

 

Hittade Ekorres gamla kotteförråd också.

Följde med matte för att kolla om det fanns Toppmurklor.

Precis som jag redan visste så fanns det inga.

 

Jag har känt doften och nu gäller det bara att hitta var den befinner sej.

 

Liten nätt Stenmurkla, matte tror att den väger ungerfär ett halvkilo.

Fortsatte att dra runt utan att det hände nåt av värde.

 

Börjar vara dags att gå till bilen.

Kollade av lite mer men hittade inget.

Men............

 

Varför sitter du här och ser alldeles övergiven ut?

Vanligtvis brukar det inte alls sitta Dalmatinerliknade hundar i mina skogar.

Dessutom var den nästan lika stor som jag.

 

Gick vidare.

 

Men vad gör du uppe i trädet?

Stackars hund, vi ska inte hänga i träd.

 

Som den snälla och omtänksamma hund jag är så räddade jag honom självklart.

Undrar vad som skrämt upp honom där?

 

Hörru polarn, känns det bättre nu när du slipper sitta fast i trädet?

Fast han kunde ju inte ligga mitt på vägen så jag flyttade honom till ett säkrare ställe.

 

Jaså du ditt vidriga hästmonster står kvar.

Jag tog i och morrade från klospetsarna åt det.

Misstänker att det är det som hade skrämt upp den stackars hunden i trädet.

Bara att inse att den där skogen kommer jag att kalla för Konstiga skogen.

Undrar vad jag hittar nästa gång jag åker dit.

 

Jaha jag ska tydligen på loppisen igen.

Matte råkade nämligen komma ihåg att hon sett såna där bra kli och torka sej matta som hennes mamma

har en åt mej.

Jo den fanns kvar men var alldeles för stor så jag fick ingen egen matta.

 

Fast jag fick egen korv.

Mycket god, anser att snålmatte kunde ha köpt typ 10-15 st åt mej istället för bara en.

Åkte hem och slappade.

Provlåg nya mattan och den sovar jag alldeles utmärkt på och katterna godkände den också.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards