Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 31 maj 2015

Av Sigge Svamphund - 31 maj 2015 18:07

Först hade matte planer på en bra lång oprövad runda.

Japp hon har studerat kartor igen, men så fanns det chans till mer svampvatten och med

hänvisning till den larviga hunden (har fortfarande inte sett den) som inte tål sånt så

ska vi ta den en annan dag.

 

Hamnade i Döda älgenskogen istället.

Där har jag bra arbetsplatser, men i början var mitt stora intresse nåt som matte inte såg.

Jag kände doften och höll koll.

 

Matte tittade mer på de stora fälten med blommande Daldockor.

Totalt ointressant.

 

Detta är däremot viktigt och intressant.

Trodde det skulle finnas mer vatten här efter allt svampvattennedfall.

Sen bestämde jag att jag skulle gå och kolla mina kantarellvalpar.

 

Försök att gå här den som kan.

Men matte hade tagit med sej sågen.

 

Så där hon kan om hon vill.

Matte sågade och jag bar i väg till lämpliga ställen.

 

Så nu går det att komma fram igen.

En del av Sörmlandsleden går här så det var inte alls bra att det där låg och hindrade.

De som sköter den etappen har nog missat detta.

Alternativen var krypa under på lerigstig eller försöka gå på sidan och riskera att halka i bäcken.

 

Jobb kräver bad så jag slängde mej i bäcken.

Mycket skönt.

 

Nu ska jag jobba med mina kantarellvalpar.

Jo de växer men det går sakta.

 

Jag borde faktiskt passa på att simma en massa.

Visste ju inte om jag skulle komma förbi andra sjön.

Simmade alltså mycket och länge.

 

Gissa vad jag gör!

Jag spaar i en liten utsökt spagrop och mina spaskall ekar.

De ekade extra mycket där eftersom det är dalgång omgiven av berg.

 

Gick vidare i skogen på ställen där jag inte gått sen i höstas.

 

Hittade det som en gång var min gamla dunk.

 

Det är tydligen ingen kvalitet på dunkar numer.

Nog sjutton ska de hålla för några år i skogen?

Borde faktiskt klaga hos tillverkaren.

 

Gick och kollade arbetsplatser i stället.

På den första hade kantarellvalparna växt en del sen sist.

 

Mera jobb och jag började drömma om goda lunchmackor.

 

Äsch, blir ingen lunch av två champinjoner som sniglarna haft kalas på.

 

Jobbade mera.

Sist doftade bara mycelet.

 

Det har fötts mängder med kantarellvalpar.

Precis överallt finns de.

Mer svampvatten tack så är inte min macka så långt bort.

 

Nu SKA jag bada!

Försök inte komma med en massa dåliga ursäkter.

Blev mycket bad.

 

Gissa vad jag gör!

Matte skrev i gästboken och jag testade att spaa i hink.

Gick riktigt bra i flera sekunder, sen välte hinken.

 

Då går det ju att testa rull med hink i brist på tunna.

Jodå det fungerar det också.

 

Jaha och här ska jag fram eller??????

Andra gången nåt pucko fäller ett träd rakt över vägen och låter det ligga.

Var totalt oframkomligt.

 

Så med möda och en massa sågande så är vi på andra sidan.

Nån mening med att matte skulle bära runt på sågen.

Gick till bilen och åkte hem.

Matte ringde till våran Sörmlandsledschef så han ska åka och fixa det där trädet i morgon.

Slappade några timmar.

Gick ut på eftermiddagsrunda och hade tur.

Prylaffären var öppen och serverade godis och Pinnaffären var också öppen och där fick

jag godis.

Fast klantmatte hade kameran hemma.

I morgon ska jag jobba i nån annan skog, det är ganska hårda tider nu.

Passar mej ypperligt.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards