Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 maj 2015

Av Sigge Svamphund - 27 maj 2015 18:10

Inget åka till några trevliga skogar idag inte.

Jag eller om det nu var matte hade nån slags jourverksamhet och skulle finnas i omgivningarna.

 

Ska gå till skogen men passerade Hembygdsgården.

Där hittade jag minsann mattes mamma som kom med en hel buss med tanter.

Anledningen till den där jouren.

Mattes mamma är ju inte bra och om hon eller nån annan inte skulle orka hela dagen så skulle jag/matte

kunna agera taxi.

Just då var allt lugnt så jag gick vidare.

 

Hann inte många meter innan jag träffade Siri.

Perfekt jag skulle få sällskap.

 

Så äntligen på fria tassar.

Hundlivet är så mycket enklare då.

 

Drog iväg genom skogen för jag och Siri hade planerat,

Bäst för människorna att bara hänga på.

 

Tänker ni komma innan onödiga isen lagt sej?

Vår plan var att vi skulle bada mycket och länge.  

Blev mycket bad från alla våra bra badplatser.

Väldigt skönt och välbehövligt.

 

Siri hon kan det där med pälsvård hon.

Mycket snygg sandinpackning, säkert väldigt välgörande.

 

Jag var jobbarsugen.

Tänkte kolla om mina Föränderliga tofsskivlingar hade vaknat.

Hade de inte tyvärr.

Drog runt en stund till innan vi fattade nästa viktiga beslut.

 

Öppna grinden!!!!!

Vi ska fika.

 

Jodå korvpåsen kom fram.

Mycket gott, sen hjälpte jag Siri med bantningen genom att käka upp en del av hennes mat.

 

Men de där mackorna ska väl i alla fall inte ni ha eller?

Jag och Siri fick dela på en macka.

 

Funderade på om Sirihusse behövde hjälpande tassar med staketet.

Men så fick jag andra sysselsättningar.

 

Där är bussen med mattes mamma och alla tanter.

Tydligen så åkte de runt i Malmköping och tittade på en massa och följde vår världsberömde

Hundraåring i fotspåren.

Han klev ju ut genom fönstret precis bakom bussen.

Men varför bry sej om en figur i en bok?

 

Jag körde uppvisning i dunkbus.

Har hört att många tittade intresserat på mej medan de lyssnade på allt om hundraåringen.

Svamphund med dunk borde ju vara mycket intressantare.

 

Bussen åkte igen.

Jag passade på att bli vattnad när Sirimatte vattnade nån blomma.

Sen skulle jag släpas hem.

 

Jaha och där står den där bussen igen.

Passerade och hade planer på att demonstrera fontänbad men skitkommunen har inte startat den

fontänen åt mej ännu.

Gick till Pinnaffären och umgicks.

Då passerade bussen igen.

Så ringde mattes mobil och helt plötsligt var det bråttom hem.

Jag fick min Dentastix och matte försvann.

Ensam och övergiven passade jag huset i massor med evigheter.

Matte var sysselsatt med att först åka till människoveterinären här för att hämta en sjuk tant.

Sen vidare till stället där alla tanter käkade lunch och hämta ytterligare en tant.

Så hade hon skjutsat dom till människoveterinären i Eskilstuna innan hon behagade komma hem till

sin övergivna hund.

 

Gick på eftermiddagsrunda.

Prylaffären var stängd så jag blev blåst på godis där.

Behövde umgås mer med Pinnaffären så jag gick bara in, hon som hänger i andra änden av onödiga kopplet

drog jag med mej.

 

Efter Pinnaffären så beövde jag hälsa på i Rosa elefantaffären också.

Samma sak där jag går bara rakt in och matte får fina sej i det.

Serverades godis där och drack vatten för sånt får jag inte hemma.

I morgon förutsätter jag att jag får åka till nån trevlig skog och bada och jobba.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards