Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Sigge Svamphund - 14 maj 2015 18:12

Alldeles perfekt hunddag.

Blev skjutsad till Döda älgenskogen och den här gången fanns det inga bilfällor i form

av fallna träd.

 

Hade en hel del att undersöka eftersom det var ett tag sen jag var där.

 

Allt svampvattennedfall har gjort nytta.

Sist var den här bäcken alldeles uttorkad o nu gick det att spaa.

 

När jag inte håller koll på mina skogar så händer det saker.

Här har det fallit en enorm gran, som tur är så hindrade den inte min planerade väg.

 

Kotteåterväxten på fallna granen är i alla fall bra.

 

Detta är perfekt.

Snacka om att jag kommer att ha bra tillgång till markeringskottar.

De hänger i alldeles perfekt plockhöjd.

 

Äsch, det här skulle inte ha hamnat på bild.

Skulle hoppa över trädet, men tog tydligen dåligt avstamp.

Planen var att jag elegant skulle flyga över.

 

Överallt så blommar de här fina Vätterosorna.

Fullkomligt ointressant enligt mej, finns viktigare saker.

 

Detta är viktigt.

Bada och bada ännu mer.

 

Efter alla bad så var jag rejält jobbarsugen.

Enligt matte så var det absolut ingen idé att jag ens gick och kollade.

 

Hörru skitmatte som vanligt vet du inte vad du pratar om.

Jag har jobbat.

 

Får jag presentera årets allra första nyfödda kantarellvalpar

De är bara några millimeter stora ännu.

Känns mycket bra detta.

 

Firade genom att gå till bäcken och bada ännu mera.

 

Efter att ha dragit runt ett tag och grejat med mina vanliga hundgöromål så kom jag på att jag skulle

kolla en annan arbetsplats.

 

Jobba, jobba, jobba här doftar det alldeles väldigt mycket.

 

Självklart så hade min nos rätt.

Årets första Bleka kantareller har också visat sej.

Strålande tider väntar i mitt hundliv.

 

Upplivad mina fynd så ville jag jobba mera.

Men stubben där Föränderliga tofsskivlingen brukar växa var fortfarande tom.

 

Gick och badade i andra sjön istället.

Sen påstod matte att det var dags att gå till bilen.

 

Struntar fullständigt i att Daldockorna snart ska blomma.

 

Gick och kollade en tredje arbetsplats.

Kanske att det skulle ha fötts kantarellvalpar där också.

Hade inte fötts några men mycelet doftar massor så det föds nog snart där.

 

Kom till bilen,

Tydligen så gillar flugorna bilen, för den var alldeles svartprickig av dom.

Undrar om jag kan hitta fler arbetsplatser med svampvalpar i morgon?

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards