Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Sigge Svamphund - 10 maj 2015 18:02

Haft en ganska slö hunddag.

Skadades av svampvattennedfall när jag gjorde morgontoalett.

Det upphörde och jag skulle till skogen.

Ingen skjuts för enligt matte så kunde jag ta det lugnt idag.

Korkade mänskliga idéer!

 

Äntligen på fria tassar, var tvungen att ha onödiga kopplet i flera mil innan jag nådde skogen.

 

Nähä inget jobb.

Här kan det växa Toppmurklor ibland men det var inte idag.

 

Hittade bara miljoner med såna här vinbergssnäckor som vaknat av svampvattnet.

 

Mycket har det kommit men varför är mina spagropar tomma?

Jag behöver sköta pälsen!

 

Dagens enda jobb.

En enda Toppmurkla där nån snigel käkat på toppen.

Ja, ja får väl vara glad för det lilla då.

 

Titta!

Ett spa har återuppstått!

 

Lite mer jobb men enligt tråkmatte så räknas inte Trattkantareller årgång 2014.

Gör de visst det!

 

Tänker du komma i dag eller?

Begriper inte varför tvåbeningar alltid ska vara så långsamma.

 

Nu kommer det utsökt smaskiga hundgodiset på granarna.

Granskott är väldigt gott, såg till att bli serverad många.

Drog runt i skogen utan att hitta nåt spännande.

Matte tittad efter några märkliga murklor som lyste med sin frånvaro i år också.

 


Där framme är en av mina bättre spa.

Ljuvligt lerigt vatten perfekt till pälsvården.

 

Jag bara måste ner och kolla.

 

Hade önskat mer vatten, när det är gynnsamt så ska det nå mej till magen.

 

Eftersom jag inte hade badat idag så såg jag till att gå till sjön.

En dag utan bad är en förlorad dag.

 

Underbart kunde ha stannat här i många timmar.

 

Dessutom var jag tvungen att städa.

Ska inte flyta runt en massa grenar i vattnet, de kan vara i vägen för andra hundar som vill bada.

 

Tro inte att jag tänker frångå mina rutiner.

Jag tänker sitta här tills du har kastat en massa godis.

 

Makaber bild.

Men medan jag letade godis så fick matte syn på detta i resterna efter valborgselden.

Något stackars djur fick sätta livet till när människorna eldade.

 

Trevligare bild.

Nu blommar häggen.

 

Skitkommun!

Varför har de inte satt fart på min andra fontän?

Jag som planerat att bada i den.

Ska klaga.

Som tröst gick jag till Pinnaffären och tiggde godis.

Hem och slappade, vanlig trist eftermiddagsrunda.

Somnade och vaknade och upptäckte att matte var försvunnen!

Letade men det var bara jag och katterna hemma.

Hon ska faktiskt berätta för mej om jag ska passa huset.

Satte mej och tryckte mej hårt mot ytterdörren.

Den hänsynslösa matte slet upp dörren så jag nästan trillade ut i trapphuset eftersom jag lutade mej

mot dörren.

Jag hoppas hon lärt sej att meddela mej när hon går till tvättstugan.

I morgon är jag lovad jobb som fyrbent etappledare, nåt som ska göras på en ena etapp.

Ser jag fram emot.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards