Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Sigge Svamphund - 9 maj 2015 17:51

Efter morgontoaletten så lovade matte att jag skulle få åka till en bra skog idag.

Jo jag hamnade i bilen men...................

 

Jag är definitivt INTE i skogen, trodde att matte blivit virrigare än nånsin.

Vadå, bil fjuttbiten till Heden?

Bakluckeloppis igen och matte skulle titta efter nåt.

Jo hon hittade och blev nöjd.

 

Ordning igen.

Jag har kommit till Engelska skogen.

Där går ju fortsättningen på min Sörmlandsledsetapp och tydligen var ett helt gäng ute och

vandrade.

Brukar inte stå små bussar där normalt.

 

Hittade inga spår av alla de där vandrarna.

Men matte kom på att det är dags att gå och kolla skärmskydd inom en snar framtid.

Bra, brukar bli skogsfika till mej då.

 

Jobbarsugen var jag självklart.

Kollade en arbetsplats.

 

Fanns bara en Stenmurkla som sniglarna haft kalas på.

Den får fortsätta som snigelmiddag.

 

Bäcken borde ha mer vatten.

När det bara räcker till tassarna då är det alldeles för lite.

 

Matte påstår att såna här blivande ormbunkar är vackra.

Bryr mej inte, jag letade framgångslöst jobb ochg ägnade mej åt vanliga hundgöromål.

 

Nu ska jag ägna mej åt viktiga saker.

Kolla så mina engelska kompisars hus är okej.

Allt var precis som det skulle.

 

Tur att jag kollade runt för matte stod och tittade på ett fjantigt Löjtnanshjärta.

Tydligen är såna fina om man är människa.

 

Klar med husinspektionen så fortsatte jag i skogen.

Nu blev det väldigt bra.

 

Jobb!

Hittade en stubbe full med Föränderliga tofsskivlingar.

Utsökt god svamp, men ingen nybörjarart.

Matte plockade alla.

 

Firade med att spaa i mitt speciella spa som snälla Bäver fixat åt mej.

Måste komma ihåg att ta med present till Bäver.

 

Bäversjön.

 

Badade massor i den.

Väldigt skönt eftersom jag inte simmat på ett par dagar.

 

Passerade Skrikande tallen igen.

 

Den är/var alldeles enorm.

Jag befinner mej bredvid den och jag är ju ingen liten hund.

Den levde nog i många hundra år.

 

Usel bild, men det är alldeles vitt i skogen av blommande harsyra.

Gick tillbaka mot bilen.

 

Testade bäcken på ett annat ställe där det faktiskt var mera vatten.

Åkte hem igen efter mina dagliga skogstimmar.

 

Mattes loppisfynd.

Ett par perfekta skogskängor för 50 spänn.

 

Två stycken såna här ointressanta krukväxter.

Heter visst Skvätt i väg och är nästan omöjliga att få tag på.

10 kr styck

 

Och en ytterkruka med svampar för en femma.

De eländiga byggnadsställningarna som har gjort balkongen oanvändbar duger i alla fall för att

ställa grejar som ska fotograferas på.

Jobbigt är det med dom för ska matte vädra måste hon passa hela tiden. 

Kattnätet är borta och katterna kan rymma hur enkelt som helst.

Gick ut på en dötrist eftermiddagsrunda.

Ingen service alls i Malmköping. kollade alla mina affärer och alla var stängda.

Tycker att de kunde ha specialöppet åt mej.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards