Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 maj 2015

Av Sigge Svamphund - 8 maj 2015 17:44

Haft massor att göra idag, alltså precis som alla dagar ska vara.

Skulle till Eskilstuna.

Matte hade räknat ut nån bra plan för att göra tusen saker samtidigt eller hur det nu var.

Gick inte alls som hon tänkt.

Mattes mammas bil skulle torteras.

Första biltortyrkammaren var trasig, vidare till nästa den var stängd för service, åkte till

nummer tre som var trasig.

Bilen slapp alltså att torteras för nu gav matte upp jakten och den uträknade planeringen sprack.

 

Jag skulle röra på mej så jag hamnade på Djurgår´n.

Länge sen jag var där.

 

När jag anmält min ankomst så träffade matte en gammal kompis och hennes hon.

Lyssnade på mänskligt tråkprat i hundra år.

 

Gick vidare och fyndade en handske.

Såna är mycket trevliga.

Tänkte använda den som markeringsverktyg om jag skulle hitta nån arbetsplats.

 

Kollade om det fanns nåt jobb men det var alldeles övergivet överallt.

 

Här bland stenarna så fanns det faktiskt nåt som jag behövde.

 

En ovanligt snygg tallgren.

Drog runt ett tag till utan att det hände nåt av värde.

Så hamnde jag i bilen igen.

 

Nästa stopp.

Nu skulle bilen besiktigas, det var därför matte jagade tortyrkammare.

Nåt om att bilen skulle vara nytorterad och ren.

 

Jag har minsann vänner precis överallt.

Anne-Lee som jag i bland träffar i Skottvång jobbar där.

Kasper och Ludde minns säkert den lilla tuffa Chihuahuan Chili som var med på ett party.

 

Nu är det spännande, ska bilen klara besiktningen?

 

Passade på att slappa under tiden.

 

Gick alldeles utmärkt.

Inte minsta lilla påpekande eller otrevliga tvåor.

Åkte vidare.

Nu hamnade jag hos mattes mamma.

Perfekt för det blev lunch till hungrig svamphund.

Först käkade jag en stor portion köttbullar.

 

Sen åt jag en utsökt bit svamppaj med svamp som jag nosat upp.

 

Kan hända att jag nyss käkade lunch, men fika behöver jag också.

Fick fika med.

 

Det tar på krafterna att vara strängt upptagen.

Slappade ett tag min min favoritmatta.

Sen påstod matte att vi skulle åka, hon skulle göra det hon inte hann på förmiddagen.

 

Jag passade bil men..........................

Titta vad jag hittade!!!!!

Min drömbil!

Tänk att glida runt i denna när jag ska till alla mina skogar.

Insåg att jag kan fylla den med alla fyrbenta kompisar, vilka partyn vi kan ha medan vi åker till skogar och 

trevliga badsjöar.

Matte pratade om att den är synnerligen opraktiskt och det blir vissa bekymmer att parkera den.

Äsch, sånt går säkert att lösa.

Mattes bror säljer ju bilar och håller koll efter bil åt mej.

Ska be att han fixar en sån här till mej.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards