Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 maj 2015

Av Sigge Svamphund - 6 maj 2015 18:00

Trodde att jag skulle åka till nån bra skog, skulle jag inte alls enligt skitmatte

som påstod att hon hade en massa att göra ideg.

Dumheter, hennes tråk ska inte inkräkta på mina viktiga göromål.

 

Nu har jag en PLAN.

Bara jag är tillräckligt snabb och håller undan för matte och onödiga kopplet så ska nog planen gå i lås.

 

Jag är både smart och snabb.

Lyckades ta mej till Siris grind utan att fastna i onödiga kopplet och släpas åt annat håll.

 

Dunkröj!

Har faktiskt inte roat mej med MIN dunk sen i lördags.

Lyckades ta mej in och kolla kylskåpet också.

 

Ännu bättre.

Siri skulle ut och ville följa med mej till skogen.

Sällskap tackar jag aldrig nej till.

 

Jo jag tänkte och har planerat................

Nähä nu sprack min planering, kom inte till hundbadet.

 

Gick precis lika bra med den andra badplatsen.

Badade som vanligt massor, väldigt skönt.

 

Gick till hasselskogen som enligt matte är otroligt vacker nu när allt börjar bli grönt.

 

Jag tycker att det lilla spadiket som jag hittade var mycket vackrare.

Lät spaskallen eka länge och mycket.

 

Min dunk fanns kvar, ingen som stulit den.

Gömde den ju ordentligt sist.

Nu är den gömd igen så tvåbenta tjuvar inte tar mina tillhörigheter.

 

Det regnade ganska mycket i natt och effekten blir utsökt leriga diken.

Hundlivet är underbart ibland.

 

Kollade en arbetsplats.

Jo det fanns Stenmurklor där.

Sirimatte vill ha alla jag hittade.

Dessutom hittade hon alldeles själv, men ville varken ha godis eller kottekastning som belöning.

Människor är märkliga.

 

Gick en bit på Vilda grisvägen, var ett tag sen jag gick där.

Men det hade inte hänt nåt spännande sen sist.

 

Kom Siri, vi struntar i människorna och sticker dit vi vill.

 

Nu blev det mer bad vid hundbadet.

Mycket skönt, kunde ha badat i många timmar.

Men se det fick vi inte göra.

 

Finns det nåt fika till mej?

Jag har nog inte ätit på många evigheter.

Fick fika sen släpades jag mot hemma.

Fast jag tog svängen förbi Pinnaffären och käkade godis.

Hem och slappade ett tag.

Sen skulle jag ut och åka.

Trodde att matte blivit ännu galnare än vanligt eftersom hon släpade med sej äckliga dammsugaren.

Begrep ingenting eftersom jag trodde att jag skulle till skogen.

 

Hamnade hos Siri igen.

Matte skulle städa sin mammas bil och det var enklast att dammsuga den där.

Jag håller mej undan från såna saker.

 

Är du klar med bilen snart?

Det är mycket roligare med boll och dunken.

Konstig människa som tydligen tyckte att det var roligare att dammsuga bil.

 

Vet du Sirimatte, jag har inte ätit nånting idag.

Skulle jag kunna få lite bulle?

Fick bulle.

Sen skulle jag åka igen.

 

Hamnade i Pinnaffären för anra gången idag.

Matte skulle göra nåt där och jag berättade hur extremt hungrig jag var,

Fick godis.

Sen åkte jag hem, nu ska jag slappa så jag kan göra nåt roligt i morgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards