Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 maj 2015

Av Sigge Svamphund - 2 maj 2015 18:08

Trodde faktiskt att jag skulle åka till nån bra skog idag.

Nä sa tråkmatte, det blåser isbjörnar och eskimåer och vi har annat att göra.

Annat kan utföras när det faller svampvatten eller jag pysslat med alla mina viktiga saker.

 

Kollade av Heden.

Lite rykande rester efter brasan och en förskräcklig massa bilar.

Skulle visst vara nån loppis där.

Passerade den men hittade inget spännande.

 

Till skogen ska jag.

Har diverse planer som ska genomföras.

 

Blåbärsriset blommar för fullt nu.

Matte bara pratar om att i år får inte alla blåbär torka bort som de gjort de senaste två åren.

 

Jag SKA bada!

Matte hade andra korkade åsikter.

 

Det var alldeles perfekt badväder.

Är det förövrigt jämnt så länge det inte regnar eller onödiga isen blockerar mina sjöar.

 

Gick och jobbade.

En dag utan jobb och bad är inte fullständig.

 

Hittade en Stenmurkla, bättre än ingen.

 

Lyckades faktiskt jobba lite mer på ett par andra ställen också.

Eftersom det fallit en del svampvatten så kommer det nog snart andra trevliga svampar att jobba med.

 

Kollade vid skidbacken på ett ställe där jag brukar kunna göra fynd.

Fanns inga trevliga fynd idag.

 

Jo jag tänkte att jag skulle gå och bada igen?

Är nästan en timme sen sist.

Fick inte alls gå och bada mera, skitmatte!!!!

 

Gick genom skogen och där lyckades jag fynda en handske.

Hade skoj med den och har gömt den för kommande behov.

 

Skumt!

På en bänk låg det en hög med leversnittar.

Kan meddela att de tog jag självklart hand om, saknas säkert inte av nån.

 

Tillbaka vid Heden.

Matte skulle gå en sväng och titta på loppisen.

 

Träffade omgående ett gäng med människovalpar som absolut ville busa med mej.

Självklart så ställde jag upp, människovalpsbus är skoj.

Minglade runt och träffade en del människor jag känner och ett par trevliga hundar.

Sen blev det väldigt bra.

Träffade Sirimatte som skulle visa mej nåt.

 

Hon hade minsann hittat en DUNK!!!!!!!!

 

Jag hade uppvisning i hur man bäst roar sej med en dunk.

Blev mycket uppskattat av alla människor som såg det.

 

Fick en människa att kasta den åt mej också.

Med sorg insåg jag att den där dunken skulle säljas och alltså inte var min ägodel.

Men.......................

 

Titta här!

Sirimatte är en mycket, mycket snäll människa.

Hon köpte minsann dunken åt mej så nu är den bara MIN!!!!!!

Bar stolt i väg den till Siris tomt.

 

Jaha Hej Siri, men jag har inte riktigt tid med dej.

Jag äger en dunk och den är viktigare.

 

Hade uppvisning för Siris husse som aldrig sett hur otroligt skoj det är med dunkar.

Trodde faktiskt att alla visste det.

 

Avbröt tillfälligt för att kolla kylskåpet.

Fick korv och hjälpte Siri lite mer med banntingen genom att käka upp en del av hennes mat.

Gick ut och fortsatte greja med min dunk.

Sen var det dumma hittepå om att gå hem.

Men på Siris tomt ligger ju dunken och bara väntar på mej.

Borde alltså gå dit minste tre gånger per dag för att busa med den.

Gjorde ett försök på eftermiddagen men misslyckades.

Ja, ja är en ny dag i morgon.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards