Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 april 2015

Av Sigge Svamphund - 28 april 2015 17:56

Skulle åka till nån trevlig skog idag också.

Matte funderade på att skjtsa mej till en där jag inte varit sen förra våren.

Men där höll de på med vägen så den får det bli nån annan gång.

I stället åkte jag till skogen med min långa Sörmlandsledsetapp.

 

Blä!!!!!

Vattentjuven håller på och stjäl MIN spagrop!

Hur ska jag kunna sköta pälsen om detta oväder fortsätter?

 

Försökte jobba, murklorna börjar vara färdigtorkade i skogen.

 

Inte en droppe, bara hård lera.

När jag jobbade här för ett par veckor sen fanns det massor med vatten.

Hundlivet är bedrövligt.

 

Kanske möjligen om jag har tur..................

Var alldeles för optimistisk för inte har kantarellmycelet börjat dofta inte.

Men jag  är ju tvungen att kolla, borde inte vara så långt bort nu om svampvattnet kan falla rejält.

 

Här inne i djupa skogen borde det vara bättre.

Bestämde att jag skulle gå den här vägen i hopp om att kunna jobba och andra trevliga hundsaker.

 

Äntligen!

Letade länge innan jag hittade denna, alla andra var stulna.

  

Arbete är livet alltså jobbade jag.

Här gick det bättre.

 

Stenmurklor som inte hade torkat på plats i skogen.

 

Blev anklagad för att vara dement eller överoptimistisk.

Vadå, jag måste faktiskt ha koll på mina skogar och svamptillgången.

Kan meddela att Svarta trumpetsvampmycelet sover gott fortfarande.

Här har jag en superarbetsplats för såna men jag lär få vänta några månader.

 

Ha!

Djupt inne i skogen dit hittar inte Vattentjuven, roade mej länge och högljutt.

 

Hittade en mycket bra arbetsplats, överallt satt dom.

 

Riktigt bra storlek också.

Med tanke på dementa och förvirrade matte så kan jag meddela att hon INTE glömde bilnyckeln.

 

Elände.

Sist var det ljuvligt vatten här, nu kunde jag passera alldeles torrtassad till min stora besvikelse.

Hade planerat för pälsvård.

 

Det är bara några år sedan det låg ett torp här.

Torpet plockades ner stock för stock och forslades bort.

Det kan ingen tro nu, naturen tar snabbt tillbaka allt.

 

Nästan tillbaka på Sörmlandsleden.

Först såg matte ett par vandrare och sen hördes en bil, då fastnade jag i onödiga kopplet.

Jägarbil som såg oss för den backade tillbaka och jägaren gapade om att jag skulle vara kopplad.

Ja sa matte med den solkiga glorian han är kopplad.

Insåg att jag skulle bli blåst på nöjet vid tunnan.

Passerade nära deras tillhåll och då kom en jakthund rusande.

Matte ropade åt jägaren att hålla reda på sin hund och upplyste om att det är koppeltvång.

Vi hörde inte vad han svarade.

 

Så ordningen är återställd, utom synhåll och jag är på fria tassar.

Skulle aldrig falla mej in att jaga några djur, är totalt ointresserad av sånt.

Vill de inte umgås så inte sjutton springer jag efter dom inte.

 

Tänkte att vi kan kolla min andra etapp när vi är här.

Tyckte inte tråkmatte som påstod att jag tillbringat nästan tre timmar i skogen och hon var hungrig.

Dumheter, hon kunde ha tagit med fika.

 

Min nästansjö är det då inte mycket med nu.

Borde ha kunnat simma här, men det var inte att tänka på.

 

Jaha slut på det roliga för idag.

Dags att gå till bilen och åka hem igen.

Till sist en bild som matte hittade igår och som fick henne att stöna högt.

 

Vad matte minns så togs bilden när det var en dryg månad kvar till 27 april

Magen innehållande människovalpen Marcus hann alltså bli ännu större.

Drygt 5 kilo valp tar plats.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards