Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 april 2015

Av Sigge Svamphund - 23 april 2015 17:42

Alldeles vanlig hunddag.

Skulle i alla fall bli skjutsad till skog.

 

Hamnade i Döda älgenskogen.

Var ett par veckor sen jag var där sist.

 

Enligt matte är det så vackert nu när träden börjar bli gröna.

Äsch, finns mycket vackrare saker.

 

Detta är vad jag kallar vackert.

Svamphund i bäcken mellan sjöarna och ännu har inte Vattentjuven stulit vattnet heller.

 

Lungört, typiskt mänskligt trams.

Finns fortfarande viktigare saker.

 

Mindre bra.

Stulet spa och inte fick jag låna mobilen för stöldanmälan heller.

 

Nu dröjer det inte länge innan de supergoda granskotten visar sej.

Perfekt hundgodis, kan verkligen rekommendera det.

 

Bestämde att jag skulle kolla arbetsplatser.

Gick alldeles utmärkt att jobba.

 

Hittade faktiskt en hel del vuxna Stenmurklor så jag ansåg att jag skulle ägna mej åt arbete.

 

Dålig bild men kolla superkotten jag har i munnen.

Perfekt markeringsverktyg.

 

Nähä har gick det mindre bra, alldeles för varmt och torrt.

Fanns nästan ingenting.

 

Detta är inte bra.

Glasflaska på ett snustorrt hygge.

Om solen reflekterar tillräckligt så kan det börjar brinna.

Men flaskan ligger nu mer i påsen med returglas här hemma.

 

Kollade andra arbetsplatser i stället.

 

Inte mycket att ha tre stycken för gamla och torra Rökslöjskivlingar.

Får nog vänta på macka med såna tills de återkommer sent i höst.

 

Har minsann fler ställen att jobba på så det var lika bra att kolla dom också när jag ändå var där.

Hittade en hel del mer Stenmurklor.

 

Kollade av en arbetsplats för Toppmurklor.

Jo bara det kommer svampvatten så kommer de att födas.

Mycelet doftar massor.

Att mattes korkade telefon vägrade stava till Toppmurkelmycel blev nog dagens underhållning.

Enligt den heter det Toppmiltärmycel, skulle se ut det om det började växa generaler o sånt i skogen.

 

Kollade av mer i skogen med det fanns inget spännande.

Käkade gott gräs i brist på bättre.

 

Detta var där emot mycket viktigt.

Bada i sjön, har ju inte badat sen i tisdags så det var nästan katastrofläge.

 

Nu börjar Liljekonvaljerna också att visa sej.

 

Hittade årets första lilla Gullviva.

Matte var betydligt mer intresserad av den än vad jag var.

Att min nos syns beror bara på att jag var tvungen att kolla vad hon pysslade med.

 

Gick till bilen.

Fanns vatten där, bra eftersom jag var törstig.

Trodde att jag skulle åka hem men inte.

 

Hamnade i Sparreholm och drabbades av passa bilen.

Hade varit mycket bättre om jag blivit utsläppt så kunde jag ha badat medna matte gick vilse

bland en massa kläder och annat krafs.

Hon skulle visst köpa nåt bara för att hon blev 18 i går.

Till slut hittade hon ut men tro inte att jag fick bada mer inte.

Åkte hem och slappade.

Eftermiddagsrundan ägade jag åt att beöka Rosa elefantaffären och hitta ett grisöra bland annat.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards