Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 april 2015

Av Sigge Svamphund - 21 april 2015 17:56

Den där folkilskna eremiten höll sitt löfte och skjutsade mej till skogen idag.

Hon var ju ute efter en folktom sådan.

 

Hann bara sätta tassarna i Engelska skogen så hittade jag en perfekt bäck.

Bäst att passa på för denna brukar försvinna.

 

Höll nästan på att glömma att anmäla min ankomst.

Bäst att alla får veta att denna skog är min.

 

Kollade av en massa andra viktiga saker också.

Lyckades hitta en nyfödd Stenmurkelvalp här.

 

Vattentjuven härjar minsann i bäcken.

Vattnet räckte bara till tassarna, annat var det för två år sen.

Det var då den var en enorm rytande älv och spolade bort vägen.

 

Va?

Är jag alldeles för optimistisk?

Äsch, det gäller att vara ute i god tid, men jag kan meddela att Svarta trumpetsvampmycelet INTE 

börjat dofta ännu.

 

Hm jag känner att nån har pinkat på MIN gran!

Självklart så såg jag till att pinka över de där spåren.

 

Nu har jag ett viktigt uppdrag.

Ska kolla till mina engelska kompisars hus .

 

Det var en gång en gräsmatta innan Vilda grisarna hittade den.

Frånsett deras framfart så var allt i sin ordning, inga inbrott eller andra dumheter.

Sånt har det varit nog med där.

 

Fortsatte att inspektera skogen.

Här har jag inte varit sen sent i höstas så jag hade tassarna fulla med en massa viktigt.

 

Hon den folkilskna är lättskrämd också.

En skymt av detta och hon hoppade högt och trodde att det var en Vild gris.

 

När mina andra spa stjäls av Vattentjuven så är Bäver en pålitlig kompis.

Detta som han dämpt upp till mej där finns det alltid vatten.

Ska nog ge Bäver nån present tror jag.

 

Bäversjön, visst är den vacker.

Nu ska jag ............................

 

Underbart!

Precis lika badvänlig som alltid.

Badade massor.

 

Jädra grisar!

De har bökat sönder överallt.

Insåg att jag har arbetsplatser som nog är borta nu efter deras framfart.

 

Undrar om det är Vilda grisarna denna vrålar åt?

Fast matte tror att den skriker för att hela den enorma toppen har blåst av, detta var en jättelik tall

innan nån storm tog den.

 

Lyckades jobba lite som svamphund.

 

Hittade ett helt gäng med Öronmurklor.

 

Sen påstod matte att vi skulle till bilen.

Dumheter, jag kunda ha varit kvar i många timmar till.

Men matte skulle hem och göra tråk.

Om människor hade lika bra pälsväxt som vi hundar så hade hon inte alls behövt tråka sej med att

tvätta kläder utan vi kunde ha varit kvar i skogen.

Fast i morgon ska jag jobba, har sett hur matte har tagit fram trevliga saker som innebär skogen

och jobb.

Lär bli en bra dag.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards