Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 april 2015

Av Sigge Svamphund - 18 april 2015 18:06

Kan lägga ännu en hunddag till handlingarna.

Inga isbjörnar och eskimåer som blåste runt idag så jag skulle få en längre runda.

Kollade efter sällskap men hittade inget.

 

Såg Ekorre, men han var lika asocial som vanligt och ville inte umgås.

 

Spårvägen var alldeles övergiven, inga trevliga kompisar där inte.

Kände mej väldigt övergiven med bara tråkmatte i släptåg.

 

Här har i alla fall inte Vattentjuven varit ännu.

Självklart så roade jag mej mycket.

 

Gick in i skogen och kollade.

Fanns just inget intressant där.

 

Kollade min bästa väldoftande spagrop.

Tyvärr så håller den ocskå på att bli stulen.

 

Aj då, Vilda grisarna är nog nära.

Det stinker gris och nybökat.

För säkerhets skulle så hamnade jag i onödiga kopplet en liten bit.

 

Va?

Vill du inte komma och titta på Bombmurklorna som du sett tusen gånger?

Tråkmatte, man kan väl aldrig titta på samma svampar för många gånger eller?

 

Kollade lite andra arbetsplatser istället och hittade ett ljuvligt spa.

 

Stenmurklorna bryr sej inte så mycket om var de växer.

De här hittade jag på en mossig sten.

Gick och letade efter andra arbetsplatser och matte tittade på oväsentligheter.

Så hoppade hon högt när något strök mot hennes ben.

Mej såg hon längre bort och vi var ju ensamma i skogen eller.............

 

De skyldiga till mattes nästaninfarkt.

Färghanels Vilma!

Var evigheter sen vi träffades.

Hennes husse sa att hon tydligen känt doften av oss på långt håll innan hon stack från honom.

Umgicks en del med henne och hennes husse.

Vilma var som vanligt utsvulten och hängde i mattes fickor.

 

Egentligen så har vi skilts åt, men Vilma hade andra åsikter.

Hon ville fortsätta att hänga med mej eller om det var godiset.

Gå med husse var fullkomligt ointressant.

 

Slutade så här för stackars Vilma.

Hon hamnade i sitt onödiga koppel, ddumt hon kunde ju ha hängt med mej.

 

Fick fortsätta min vandring ensam.

 

Lyckades i alla fall jobba en del.

Hittade vuxna murklor och ganska mycket nyfödda valpar.

 

Gick en annan väg tillbaka mot hemma och jobbade lite mer.

 

Jaha slut på de trevliga timmarna i skogen.

Bara att gå tillbaka till Malmköping igen.

Fast jag hade planer, dementa matte glömde nämligen att koppla mej så jag planerade att besöka

Schäfer Freja, Smilla och Siri.

Gick inte alls som jag planerat för helt plötsligt kom matte på vad hon glömt och jag hamnade i

onödiga kopplet.

 

Eftersom jag missade allt planerat umgänge så tröstade jag mej med att tigga godis vid Prylaffären.

Fick mycket, precis vad jag behövde.

Matte påstår att jag kan ta det lite lugnt i morgon för sen väntar några upptagna dagar med en

massa jobb bland annat.

Jag ska ha tassarna fulla varje dag, att hon aldrig lär sej!



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards