Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Sigge Svamphund - 15 april 2015 18:12

Gjorde otrevliga upptäcker under min skogrunda.

 

Som vanligt var Heden alldeles död och övergiven.

Inga trevliga hundar eller människor.

 

Nu ska jag och försök inte hindra mej!!!!!

 

Kollade av det där hundfängelset, men aldrig att jag badar där.

Gick genast därifrån.

 

Underbart!

Mer bad till mej, badade mycket och simmade en hel del.

Blir som en ny hund av detta,

 

Vadå gå?

Jag tänkte faktiskt bada i många timmar till.

Men matte bara gick och det var lika bra att hänga på.

Risken finns ju att hon irrar bort sej totalt utan min uppsikt.

 

Nu är det nog nästan sommar eller så.

I alla fall så har maskrosorna börjat blomma.

 

Men nån väntar tydligen på halka för det finns extraklor att hämta.

 

Inspekterade delar av spårvägen.

Inget spännande nånstans.

 

Nu börjar eländet.

Jag VET att jag gömde min ena dunk här sist jag använde den.

Borta inte ett spår av den.

Matte sa att Sirimatte hade mött ett par tjuvaktiga människor som kom där ifrån bärande på

min ena dunk.

 

Detta var vad jag hittade.

En stackars fågel hade vandrat över regnbågsbron.

Troligen Räv som varit hungrig.

 

Andra sjön kunde jag bara använda som spa.

Finns inga bra badplatser här.

 

Det stormade ju i söndags.

Här hade ett träd fallit offer för blåsten, matte har nog rätt när hon säjer att man ska hålla

sej borta från skogen när det stormar.

 

Nånstans här ska min andra dunk finnas.

Jag vet att jag lämnade den här.

Letade och letade ännu mera, men ingen dunk nånstans.

 

Jag är bestulen!

Tjuvaktiga människor har snott båda mina dunkar.

Det är mest synd om mej i hela världen!

Vad ska jag nu roa mej med i den skogen när jag inte kan jobba?

Nån som har ett par stora dunkar att skänka en dunklös svamphund?

Inte fanns det nån svamp att jobba med heller.

 

Sur och djupt deprimerad så skulle jag gå hem.

Stirrade på vattnet och funderade på om jag ens hade lust att bada.

Men vatten kan jag bara inte motstå så jag var i det en stund.

 

Insåg att snart kommer träden att vara gröna, i alla fall häggen.

Men jag är dunklös så det är fortfarande synd om mej.

Gick hem och deppade.

 

På eftermiddagsrundan så tröståt jag godis vid Prylaffären.

Perfekt att de tagit ut möbler för det innebär att det är lätt att komma åt godiset.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards