Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 april 2015

Av Sigge Svamphund - 11 april 2015 18:00

Ordning i tillvaron igen.

Blev en bra jobbardag.

Hamnade i bilen och sen blev jag skjutsad till dagens uppdrag.

 

Är på etapp 22 min långa Sörmlandsledsetapp.

Mattes verktyg för dagen var sekatören.

 

Ja, ja det är bra att du friserar granarna så vandrande hundar kommer fram.

Men det ska inte ligga en massa ris på stigen.

Jobbade hårt med att bära bort allt som matte bara släppte.

 

Undrar om hon gentligen ska släppas lös med den där sekatören>?

Var det inte granarna som råkade illa ut så var det annat sly.

Slit och släp med att släpa undan allt.

 

Var skönt när det såg ut så här.

Kunde koncentera mej på en massa nadra viktiga hundgöromål då (läs matte hittade inget att klippa).

 

Så här ska det inte se ut.

Granarna försöker växa över stigen och dessutom gömma markeringsstolpen.

Slet hårt där efter mattes framfart.

Nu är det snyggt och prydligt och alla hundar kommer fram.

 

Gjorde upphåll i släpandet av sly och grandelar.

Testa spa är ju livsnödvändigt.

 

Nu kan jag strunta helt i jobbet att städa efter matte, hon var klar och jag har viktiga saker

att göra.

 

Min nästansjö var badbar.

Tyvärr gick det inte att simma, men sist jag passerade var den ju täckt av onödig is.

La mycket tid på den.

Rekommenderar vandrande hundar att bada där, mycket skönt.

 

Struntade i Sörmlandsleden, bestämdeatt jag skulle kolla arbetsplatser istället.

För övrigt så var ju all trädfrisering färdig.

 

Detta är ingen rolig syn.

Det är så kallade avverkningsgator, alltså gjorda för att skogsslaktarmaskinerna ska komma fram.

Inom några få år så kommer all skog här att försvinna för att fylla Skenheligheternas kassakista.

Den dagen då får etapp 22 en annan etappansvarig, matte säjer att då kommer hon att lägga av.

Eller rättare sagt skaffa en annan etapp att sköta för det är alldeles för roligt att vara ansvarig så

sluta det gör hon väl den dagen de kastar ut henne.

 

Titta alla mina valpar hade växt!

En del var vuxna, andra tonåringar och många nyfödda också.

 

Hittade en del såna här fina Svarta vårskålar också.

Allt svampjobb är trevligt.

 

JAAAAAA!!!!!!!!

Äntligen funkade vattentunnan vid jägarnas tillhåll.

Och tänk den där monsterhunden visade sej inte, bara jag som hoppade efter allt vatten matte skvätte.

 

Tog en annan väg som jag inte gått på många månader.

Tänkt att jag alltid måste städa i mina skogar.

Mycket irriterande när små träd ligger på fel ställen.

 

Käkade massor med utsökt gräs.

Det är alldeles extra gott nu så det gäller att passa på.

 

Nä jag överdriver inte alls!

Jag måste ha koll, men kantarellmycelet hade inte börjat dofta ännu.

Kanske väl optimistiskt att kolla redan, men vem vet.

 

Bäst att passa på, här är det bara nästansjö en mycket kort tid på våren.

Nu härjar Vattentjuven för fullt så det gäller att passa på medan det finns nåt vatten kvar.

 

När det blir riktig jobbarsäsong är det väldigt bra här.

Då kan jag jobba med massor av olika arter.

 

I dag växte det bara såna här små kettehättor.

De växer på begravda gamla kottar.

 

Enligt matte kunde jag glömma att jobba här, arbetsplatsen är för gammal.

Tyvärr hade hon rätt, det fanns ingenting.

 

Men inne i skogen så fanns det fina vuxna Stenmurklor.

Kändes bra att få jobba ordentligt.

 

Jaha fyra timmar i skogen och en massa jobb.

Nu är det dags att åka hem igen och där borta står bilen.

Hoppas jag kan jobba mera i morgon med nåt trevligt.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards