Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 april 2015

Av Sigge Svamphund - 2 april 2015 18:03

Klarat av den här dagen också.

 

Ska till skogen men...............

Har liksom lite andra planer också.

 

Gick bra, jag hamnade hos Siri.

Inventerade hennes bollförråd och hade så roligt att jag alldeles glömde att kolla kylskåpet.

 

Ännu bättre, fick sällskap.

Siri fick följa med mej till skogen.

Mycket intressanta saker att kolla på väg dit.

 

Men hör ni långsamma kärringar både fyrbent och tvåbent ska ni komma i dag eller?

Finns ingen som helst anledning att dra benen efter sej.

 

Tålamod och mera tålamod.

Tänker dom komma i dag eller?

 

Äsch!

Jag hade ju tänkt att att jag och Siri skulle simma en del.

Dög till spa men inte mer.

 

Äckligt!

Hela sjön är befriad utom just vår badplats!

Ingen som helst ordning, det ska vara badsäsong överallt nu.

 

Struntade i sjöeländet och fortsatte i skogen.

Kanske att vi skulle hitta nåt trevligt.

 

Jag var som vanligt väldigt jobbarsugen och letade arbetsplatser.

Fanns inga, alldeles dött.

Inga Bombmurklor, inga vårskålar ingenting alls att jobba med.

 

I brist på bättre så letade vi godis.

Ingen idé att nån annan hund ens försöker hitta nåt där, för vi städade mycket noga.

 

I skidbacken ligger den konstgjorda fulvintern kvar.

Tyckte att Siri visade ett onormalt intresse för eländet.

 

Jodå, hon rullade minsann i det.

Skulle aldrig falla mej in att göra.

Pratade med henne om hur korkat det är, tror hon lyssnade.

 

Vi sticker, den långsamma människan kan komma sen.

Efter ett par timmar i skogen så krävs det nämligen fika och kylskåpsinventering.

 

Fikade, käkade korv och innan jag skulle släpas hem så fick jag utsökt godis.

Bra, då fick jag nåt att äta idag också.

Gick hem och slappade.

Matte hon kammade Idun och putsade det sista på kvasten.

Här väntar en alldeles ensam och övergiven kväll och natt.

Inte nog med att matte tar Idun, hon har lånat ut Balder och Freja till häxor utan katt.

Jag då?????

När ska jag få följa med till det där Blåkulla?

Får väl ägna kvällen och natten åt att fundera på om min fru har tagit ut skilsmässa.

Har ju varken hört eller sett till henne på evigheter.

Undrar om jag är singel igen?


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards