Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under mars 2015

Av Sigge Svamphund - 15 mars 2015 18:02

Drabbades av passa tråkhuset i går kväll.

Skitmatte försvann och var borta i flera hundra år fast hon påstod att det bara var

ett par timmar.

Dessutom hade hon minsann roat sej med både mina nya nya kompisar Susanne och Janne och Pinnaffären.

Ensamma och extremt övergivna jag missade säkert massor med skoj.

 

Nu är jag lovad att jag ska jobba.

Guideuppdrag för att visa mina närmaste Bombmurkellokaler.

Alltså hade jag bråttom.

 

Från ingenstans kom Siri.

Trevligt, har inte sett henne på flera dagar.

Hon rastade sin husse.

Umgicks en liten stund men så kom Susanne och Janne som jag skulle guida i skogen.

 

Kollade om Susanne gick att leda med hjälp av pinne.

Hon får MVG, mycket följsam.

 

Förevisade ett av mina bättre spa.

Tänkte att de kanske begriper hur bra det är med inpackningar.

 

Nähä, jag blev bara fotograferad när jag gjorde en inpackning.

Fattar inte att det ska vara så svårt att få människor att förstå hur skönt och välgörande det är.

 

Nu ska jag visa Janne ett gäng av alla mina Bombmurklor.

 

Ja tack, jag vill ha kotten kastad som belöning för att jag visade svamparna.

 

Övervakade fotograferingen.

Väldigt vad mycket bilder det kan tas på några svampar.

Fast Bombmurklor växer inte där de bor.

 

Visade mina andra ställen också.

Funderar på att börja jobba som fotoassistent.

Övervakade när Susanne tog bilder.

 

Så kollade jag att Janne hittade svampar att fota han också.

Vet ju hur svårt människor kan ha att upptäcka dom.

 

Hm, du har inte funderat på att ta några bilder av min otroligt vackra grankotte också?

Nä tydligen inte, bara Bombmurklorna.

 

När jag hade visat alla svamparna så gick vi Vilda grisvägen tillbaka.

Mycket bra val för Susanne hade pratat om nån tappad påse.

 

Den tappade påsen hittades ungefär där vi gick in i skogen.

Ännu bättre i den fanns det macka till den ständigt svältande svamphunden.

 

Dags att skiljas åt.

Men jag fick minsann en macka till.

Jag vet att vi kommer att träffas i september igen, hörde att då ska jag få macka.

Känns bra att veta att jag i alla fall kommer att få nåt att äta då.

Får väl försöka överleva svälten tills dess.

 

På väg hem, men nu är det barmark och jag frångår inte mina rutiner på Heden.

Tänker sitta här till matte kastat ut godis.

 

Jag hittade faktiskt några ynkliga godisbitar så jag fick kraft att gå hem.

Slappade hemma.

 

Ute på eftermiddagsrunda.

Träffade Rottis Helga som övervakade sin husses grejande.

Umgicks en liten stund med henne.

Om jag har tur så kommer det att hända nåt trevligt i morgon.

Sällskap av snygg brud i skogen, hoppas jag verkligen.




Av Sigge Svamphund - 14 mars 2015 17:52

Jag har varit en extremt upptagen hund.

Började redan igår kväll när jag skulle göra kvällstoalett.

 

Hm, jag befinner mej utanför ena pizzerian och där inne sitter det nån jag känner.

Drabbades av passa ingången ett par minuter.

 

Ut kom Susanne som jag inte träffat sen svampträffen i höstas och med sej hade hon nån som heter

Janne.

Utsåg honom till min senaste bästa människovän.

De bor väldigt långt bort men är i Malmköping för att titta på Bombmurklor ihop med Pinnaffären.

 

Fotografering av mej pågår.

Distraherades med en pinne.

Gick en sväng med dom innan jag gick hem och sov.

I morse grejade matte med MYCKET trevliga saker, mackor till mej, ryggsäck och sånt.

Så kom mattes mamma och hämtade oss.

  Hamnade i Engelska skogen.

Jättebra, var evigheter sen jag var där sist.

 

Äsch, kall natt och onödiga isen lever.

 

På en del ställen så lever minsann fulvintern också.

Fast de blir färre och färre.

 

Bäcken var i alla fall i alldeles utsökt skick.

Massor med underbart forsande vatten.

Kontrollerade en massa andra viktiga hundsaker.

Tittade till mina engelska kompisars hus där allt var precis som det skulle.

 

Fortsatte i skogen för nu skulle jag fixa en del jobb som fyrbent etappledare.

 

Typiskt arbete för mej.

Flytta på ett felplacerat träd.

 

Gå ni, jag kommer sen.

Har nämligen ett litet utsökt spa här som kräver min uppmärksamhet.

 

Alltså jag vidhåller att spänger är överskattat.

Det är mycket bättre att gå i vattnet.

Kollade noga vattenkvalitén som är fullt godkänd för vandrande hundar i behov av pälsvård.

 

Kollade så mattes mamma klarade av att vandra.

Hon är ju inte lika mycket i skogen som jag.

 

Som sagt spänger är onödigt.

Hade mycket skoj i alla bäckar jag inte testat sen i höstas.

 

Vad är detta för skämt?

Jag hade minsann stora planer på att simma i Pilati sjö.

Men där hade onödiga isen inte dött.

Får väl simma nästa gång då.

Var fikapaus där.

 


Nä, jag har absolut INTE käkat två egna mackor.

Jag svälter!!!!!!!!!

Fick en del av både mattes macka och av hennes mamma också.

Krävs massor med energi att jobba så hårt som jag gör.

 

Det finns faktiskt svart på vitt att jag är fyrbent etappledare.

Etappen är 16 km så av den anledningen delar vi den med en annan, alldeles för mycket att sköta ensam.

 


Det finns hopp för Pilati sjö.

Här fick jag i alla fall lite sjövatten under tassarna.

 

Bombhundsjobb pågår.

Här hittade jag en ny lokal förra våren och skulle kolla om det fanns Bombmurklor nu.

 

Jodå det fanns ett gäng även i år.

 

Sen var det mera jobb.

Det här enorma graneländet har haft den dåliga smaken att trilla rakt över leden.

Hindrade framkomligheten för både hundar och människor.

 

Matte sågade bort en massa grenar som jag och hennes mamma flyttade bort.

 

Nästan klart och nu väntar stora testet.

Jo mattes mamma som snart fyller 82 år kunde utan problem klättra över.

Alltså kommer vandrare fram i väntan på att chefen kommer med motorsågen.

Matte sa att det är inge idé att nån gnäller för klarar 82 åriga mamma att klättra över så

gör alla det.

 

Kollade en annan arbetsplats.

Jo det satt en Bombmurkla där också.

Skylten informerar vandrare om att de är en kolarkojsruin där.

 

Överallt i skogen så finns det såna här små bäckar som porlar.

Noggrant testade av mej.

 

Klantmatte!

Var på väg tillbaka när hon upptäckte att hon tappat mitt onödiga koppel.

Gick tillbaka en bit och hittade det.

Fast enligt mej kunde det ha legat kvar i skogen.

 

Mer jobba.

Ett par små Stenmurkelvalpar hade fötts.

Strålande tider väntar.

Lyckades dessutom möta ett par vandrare, sällsynt att man träffar dom.

Och en himla tur att granen är åtgärdad.

 

I munnen har jag en handske som mattes mamma hittade åt mej.

Mycket bra.

Hade en del skoj med den fast nu är den gömd för kommande behov.

Åkte hem och sov.

Behövdes efter många timmar i skogen.

Hörde nåt om passa huset ett tag ikväll för matte ska gå och träffa Susanne och Janne.

I morgon väntar jobb tror jag, hörde nåt om att visa Bombmurklor för dom.



Av Sigge Svamphund - 13 mars 2015 18:03

Äsch, detta blev en tråkdag och allt är skitmattes fel.

Hennes urusla ursäkter var att hon sovit alldeles för lite i natt och jag har massor att

göra i morgon.

Struntar i att hon inte har vett att sova och jag har minsann ork till morgondagen i alla fall.

 

På väg mot en tråkrunda.

Kollade åt Heden men där var det alldeles övergivet.

 

Nähä ännu har inte spårvagnarna vaknat.

Fast de håller nog på och väcker dom för det var människor där och grjade.

 

Gick till skogen.

Var ett tag sen jag var här och då var det fortfarande fulvinter.

 

Mina spabäckar var i alla fall i bra skick.

Ägnade mycket tid till dom i brist på bättre sysselsättningar.

 

Fick höra att jag var väl optimistisk här.

Vadå, skulle bara kolla om Bleka kantarellmycelet vaknat.

Det hade inte vaknat och jag får nog vänta i alla fall ett par månader på det.

Dumheter, jag behöver jobba.

 

Titta så äckligt det var.

Först en massa dimma och sen blev det alldeles vitt.

Ska inte vara rimfrost nu.

 

Till och med de gamla spindelnäten var alldeles vita.

Letade efter jobb men fanns ingenting.

 

Eländiga onödiga is.

Den gör sitt bästa för att invadera allt mitt vatten nu igen.

Någon behöver höja temperaturen på nätterna.

 

Tyckte att vi skulle gå här,

Det är mycket trevliga kärrmarker.

Skitmatte vägrade, undrar när hon tänker börja ta hänsyn till sin hunds behov?

 

Det händer saker.

Nu börjar Älgörtplantorna att vakna igen.

 

Träffade på en liten valp som var väldigt intresserad av mej.

Jag brydde mej inte om honom.

 

Gick vidare, kollade en del spa.

Insåg att inte nog med onödiga isens återkomst, Vattentjuven har börjat härja också.

Jag ska ha mitt vatten ifred!!!!!

 

Lyckas hitta en skridskobana, trodde att de var utrotade nu.

 

Fick äran att passa hela kakfabriken i fem minuter.

Den är mycket lättpassad.

 

Träffade en katt jag ser ibland.

Tråkkatt!

Den ville inte alls umgås med mej, jag som inte träffat nån jag känner och kände mej ensam.

Så träffade jag Schäfer Frejas husse men inte Freja som var inne.

Fast efter några meter till så träffade jag Smilla.

Hon blev som vanligt överlycklig över att träffa mej.

Klantmatte glömde att ta bilder på oss.

Försökte, men misslyckades med att ta vägen förbi Siri.

Hälsade på i Pinnaffären innan jag gick hem.

I morgon ska jag jobba med massor, Fyrbent etappledare, förhoppningsvis bomb och murkelhund,

stugtillsyn och en del annat.

Verkar alltså bli en mycket bra och hård dag.

Av Sigge Svamphund - 12 mars 2015 18:06

Ganska händelselös dag.

Men bestämde att jag skulle kolla om badsäsongen var här på allvar.

 

På min väg mot sjön så letade jag gräs.

Fanns inget gott grönt sånt ännu.

 

Men nu går det för långt!!!!!!!!

Den eländiga onödiga isen har minsann börjat leva igen.

Jag som planerat att ta en rejäl simtur.

 

Det gick att slå ihjäl den så jag fick sjövatten under tassarna men bada var bara att glömma.

 

Men titta så vackert svart och rutten den är.

Bestämde att jag skulle kolla flera badplatser för kanske...........

 

Fulvintern försöker den också.

Var alldeles vitt av frost i skuggan.

Enligt matte så var det 5 otrevliga minus i natt.

 

Nästa bra badplats.

Lika illa här, invaderat av iseländet.

 

Nä blev inte tredje gången gillt heller.

Jag SKA simma!!!!!!!

 

Sur och besviken så gick jag till hasselskogen i hopp om nåt skoj där.

Blev anklagad för begynnande demens när jag kollade om Svarta trumpetmycelet möjligen doftade.

Vadå, jag är jobbarsugen och man kan aldrig kolla för mycket.

Men det mycelet lär sova ett  tag till.

 

Trösten i min bedrövliga tillvaro.

Dunken.

Grejade länge med den.

 

Matte skulle titta om de där vårskålarna hade kommit.

Jag kollade och meddelade att det var tomt.

Tro nu inte att hon litade på mej inte.

Nädå, hon skulle titta själv också.

 

Skålar hittade hon, men fel.

Detta är Grönskål, små svampar endast några millimeter i diameter, jämnför med granbarret.

De Scharlakansröda vägrade visa sej.

 

Äsch!

Onödigaisen hade invaderat min andra sjö också.

Den ska dö nu, men det gör den nog.

Var ett väldigt liv på den, ibland lät det som om Åskar härjade.

 

Städade i skogen.

Nedfallna talldelar ska inte drälla runt där jag ska fram.

 

Kollade ett par arbetsplatser.

Mycelet doftar massor men inga valpar födda.

De föds nog snart tror jag.

 

Om spagroparna är för små för att duga som spa går de alltid att använda som vattenskål.

Allt vatten ska användas.

 

Matte stod och stirrade på myrornas organiserade kaos.

Som de släpade med barr, gräs, hasselhängen osv för att laga sin stack.

 

Hörru matte jag behöver in och hälsa på här!

Befinner mej utanför Siris dörr.

Fick inte alls hälsa på varken Siri eller kylskåp.

Skitmatte!!!!!!

 

Hon försökte dessutom förbjuda mej att hälsa på i Pinnaffären.

Jag växte fast och vägrade flytta på mej, kastade mej in när en kund var på väg ut.

Berättade om mitt eländiga liv där inne.

Märkligt, helt plötsligt så kom Sirimatte in i Pinnaffären, fast hon hade varken Siri eller korv med sej.

 

Matte funderade på att köpa en blomma.

Enligt henne är de här jättevackra, fast hon glömde att köpa nån idag.

Gick hem och hade tråkigt.

Eftermiddagsrundan då lyckades jag i alla fall få busa med rosa elefanten.

Hoppas på en bättre dag i morgon.



Av Sigge Svamphund - 11 mars 2015 18:06

När jag skulle ut på min lång/jobbarrunda så gjorde jag ett tappert försök att

gå till Siri.

Typ hämta henne eller kylskåpet. men misslyckades.

 

Hm, den här vägen gick jag ju för bara några dagar sen.

Blir ganska tjatigt med ungefär samma rundor.

Men matte påstod att jag säkert skulle kunna jobba.

 

Perfekt!

Sist jag gick här så var det fulvinter.

Den hade dött och istället fanns det spa.

 

Jobba var det.

Här doftar mycelet men inga valpar var födda.

Snart, mycket snart tror jag de föds.

 

Nu så................

Förra gången doftade bara mycelet men nu gick det att jobba.

 

En liten Stenmurkelvalp hade minsann fötts.

Men den är alldeles nyfödd, hoppas att den får en massa syskon också.

 

Drog runt och kollade i skogen.

Tänkte hitta nya lokaler med Bombmurklor.

Är ju väldigt, väldigt jobbarsugen efter vintern.

 

Dessa förbaskade Vilda grisar!

Här lär det inte gå att hitta nåt skoj på länge.

 

Går det inte att jobba så får jag väl roa mej med annat.

Min päls är i superskick just nu.

 

Ska du ta och komma?

Jag jobbar.

Observera det vrålande monstret som bevakar arbetsplatsen.

 

Mer nyfödd valp än så här går nog inte att hitta.

Fick vara ganska övertydlig för att matte ens skulle få syn på den.

 

När jag ändå jobbade så var det lika bra att fortsätta.

Gick och hälsade på Bombmurklorna jag hittade i måndags.

Alla mådde bra och ytterligare en hade fötts.

 

Arbete är livet!

Alltså gick jag en bit och så var det dags igen.

Nedanför min framtass syns en brun prick alila en Bombmurkelvalp.

 

De är valpar allihopa och små, bara en del som syns på bilden.

Ytterligare ett nytt ställe.

Kände mej mycket nöjd med arbetsinsatsen och matte räknade dom.

Märklig sysselsättning.

 

Tänk vad underbart det är att kunna torka sej ordentligt i mossa efter pälsvård.

 

Hälsade på mina andra Bombmurklor också.

De hade vuxit en del men inte fått syskon.

 

Hittade en pinne som jag gav matte.

Tänkte att hon skulle kasta den.

Nä hon studerade naturens konstverk på den istället.

Häftig varelse, jag fick ta en annan pinne.

 

Befann mej på Sörmlandsleden så jag hjälpte mina kollegor som sköter den etappen.

Släpade bort ett mindre träd som låg på stigen, nu är det framkomligt för hundar igen.

 

Nog är det vår allt.

För nu vaknar fjärilarna.

Matte såg ett par Citronfjärilar för ett par dagar sen men de vägrade fastna på bild.

Denna där emot fastnade.

 

Perfekt!

Det bildas ljuvligt inpackningsskum i min lilla damm.

Gjorde naturligtvis inpackningar och hade jag fått bestämma hade jag stannat där länge.

Men matte var hungrig, dumheter finns viktigare saker än mat.

 

På väg hem så träffade jag den här katten igen.

Ser den ibland, men jag får inte hälsa.

Antingen sticker den eller så säjer den en massa fula kattord.

Vadå, jag gillar ju alla katter och tänkte bara vara social.


Av Sigge Svamphund - 10 mars 2015 18:00

Blev en helt ok dag.

När jag skulle på långrunda så hade jag planer på att gå och kolla en massa andra arbetsplatser.

Efter gårdagens framgångar så kändes det ganska nödvändigt.

 

Kollade av Heden, men tomt.

Inga kompisar ute.

 

Men titta så bra!

Öppna dörren, jag ska inventera kylskåpet!

 

Snälla ge mej en korvbit!

Jag har inte ätit på många dagar och orkar ingenting.

Fick självklart  korv så orken återkom.

 

Ännu bättre Siri, som tillfälligt tappat huvudet, skulle med mej till skogen.

Sällskap är alltid trevligt.

 

Så inne i en liten skogsdunge och på fria tassar.

Mycket bättre än onödiga koppel.

Insåg att det inte skulle bli just nåt jobba idag, men det finns andra sysselsättningar.

 

Kom Siri om vi snabbar på så hinner inte den där långsamma människan hindra oss.

Har vi tur så blir det väldigt bra.

 

UNDERBART!!!!!!

Ännu mer is är död!!!!!!

Gissa om vi njöt.

 

Siri hon bara stod och njöt.

Hade hon fått bestämma så hade hon nog stått kvar fortfarande.

 

Titta ännu mer borta!

Kommer att kunna simma när som helst nu.

 

Undrar vad den här typen stod och gapade om.

Med tur så ägnar den sej åt att mana bort iseländet helt.

 

Hörru badkruka, vi badar precis hur mycket vi vill.

Nu har vi väntat hela fulvintersäsongen på att det ska bli badsäsong.

Vi måste faktiskt prova ALLA badplatser.

 

Ute på den fortfarande levande isen så spatserade Kanadagässen runt.

Hörde att de svor åt mej och Siri.

Hm de ska vara tacksamma att de får vistas i min sjö!

 

Gick vidare för att kolla en sista badplats.

Den var ännu en besvikelse för där gick det bara att doppa tassarna.

 

Alltså, det är synd om oss hundar.

Jag får aldrig nån mat och Siri får aldrig nåt godis.

Ni ser väl hennes längtansfulla blick mot mattes godisficka.

 

Hamnade i fulvintern en kort stund.

Men passerade snabbt för att slippa se eländet.

In i skogen igen.

Efter som jobbarsäsongen är här så passerade jag kända godistallar utan att kolla.

Antar att de har slutat blomma nu.

 

Vet du vad vi hittat?

Alldeles bredvid oss utanför bild så har minsann Vilda grisen varit.

Snart kommer väl odjuren att ha bökat upp hela Heden också.

 

Nu har det börjat blåsa massor så skogen var inget bra ställe längre.

För övrigt sa sa Siri nåt trevligt.

 

Men öppna grinden nångång!!!!

Siri säjer att vi ska fika!

Fika är en viktig hundsysselsättning.

 

Jaha och där sitter människorna och fikar.

Jag då?

Jag har bara käkat korv, en macka och lite annat.

Jag svälter!!!!!!

Blev anklagad för att ljuga.

Skildes från Siri och skulle gå hem,

Hälsade på i Pinnaffären och berättade att jag numer inte ens får vatten hemma, fick vatten.

Gick hem och ute ökade stormen.

 

Storm är spännade enligt Idun.

Hon satt i fönstret och kollade på alla löv som blåser runt.

Katter har märkliga vanor i bland.

I morgon är jag lovad att jag ska få kolla lite arbetsplatser om det slutat blåsa så förbaskat.

Förresten så kom matte ihåg att ringa till människoveterinären i morse.

All tortyr hos Bödeln ger belöning nu.

Eftersom infektioner orsakar att blodsockret blir ännu högre så har matte haft hög medicindos.

Nu när alla infektionshärdar i munnen är borta så blir blodsockret mycket bättre.

Matte jublar över nästan halverad medicindos och ska på nån koll om ett par veckor.

Av Sigge Svamphund - 9 mars 2015 17:58

Mitt hundliv blir just nu bättre och bättre.

 

Kollade av Heden, men där var det alldeles dött.

Inga kompisar ute.

 

Men hej Smilla!

Hon är nog kär i mej för hon ska alltid pussa på mej när vi träffas.

Jo hon är en snygg brud.

 

Tänkte gå och kolla om mer onödig is har dött.

Men det kunde vi göra sen enlig tråkmatte, hon hade andra planer.

 

Vilda grisvägen skulle tydligen användas idag.

Struntade i vägen och använde alla trevliga diken istället.

 

I går var det Blåsippa och idag Tussilago.

Våren är verkligen här på allvar.

 

Ännu finns det lite fulvinter, men den försvinner snabbt nu.

Höll ordentligt avstånd till den.

 

Ljuvliga översvämningar överallt.

Detta är egentligen min andra sjö som blivit så stor.

Hade mycket trevligt här och tur var det.

Först träffade jag en människa jag känner och sen fastnade jag i onödiga kopplet.

 

Detta är INTE jag.

Om jag hukar och smyger så syns jag inte.

 

Ni kan bara drömma om svamphundsfrukost!!!!!!

Korkade matte hon KLAPPADE på monstren.

Undrar om hon ville bli av med armarna eller nåt?

 

Överlevde och matte har armarna i behåll.

Skulle gå den här vägen, trevligt för det var väldigt länge sen.

 

Allt vatten MÅSTE provas.

Tur att matte begriper att hon måste vänta tills jag är färdig.

 

Där borta har jag mycket viktiga saker att kolla.

Kanske, kanske

 

Äsch då!

Ingen riktig badsäsong i den här lilla sjön heller.

Ja, ja det var i alla fall skönt med sjövatten under tassarna och snart lär det nog gå att simma här.

 

Ännu mera vår.

Alldeles snart kommer Tibasten att börja blomma.

 

Gick vidare i skogen.

Över bergen där vi skrämde Hälge som inte ville vara med på bild.

 

Kom till en Sörmlandsledsetapp.

Var länge sen jag var här så jag hade massor att kolla.

 

Långt där borta så brukar det gå bra att jobba.

Bestämde mej för att kolla om turen skulle vara på min sida.

Kanske att mycelen skulle dofta i alla fall.

 

He, he, he nu väntar strålade tider.

Jag JOBBAR!!!!!!!!

 

Får jag presentera årets första Stenmurkelvalpar.

Sex stycken alldeles nyfödda.

Mitt jobb som Murkelhund kan börja.

Ungefär nu ansåg matte att vi skulle gå hemåt.

Hon mådde inte riktigt bra längre.

 

 

Hann inte många meter innan det var dags att jobba igen.

Ännu en ny lokal med Bombmurklor.

Fick massor med beröm för väl utfört arbete, matte räknade till 15 st alldeles nyfödda valpar där.

 

Firade min sjunde egna Bombmurkellokal på det bästa sätt jag vet.

Ett enormt spa.

Sen var det släpa hem en en ganska darrig matte som gällde.

Tyvärr för jag kunde ha fortsatt kolla arbetsplatser i flera timmar till.

Nu kommer nämligen belöningen för allt matte utstått hos Bödeln.

Matte är ju diabetiker och infektioner höjer blodsockret.

Nu är alla otäcka infektioner borta ur hennes mun och blodsockret blir mer normalt.

Medicindosen måste troligen sänkas för det är flera gånger som det där blodsockret dalat för mycket.

Matte måste både komma ihåg att ta med nåt att äta när vi är länge i skogen och ringa till

människoveterinären och fixa en tid.

Hon komma ihåg två saker???

Oj,oj jag vet minsann hur uselt minnet är.


Av Sigge Svamphund - 8 mars 2015 18:03

Nu börjar det verkligen likna nånting.

Tror hundlivet kommer att bli alldeles utsökt framöver.

 

Heden är en bra mötesplats nu igen om man vill träffa kompisar.Har precis siktat en.

 

Hej Rottis Helga!

Umgicks med henne en stund medan människorna pratade tråkprat.

Gick vidare.

Egentligen hade matte tänkt att vi skulle gå en runda i skogen som jag inte gått på evigheter, men det

blåste så mycket att det var onödigt att riskera träd i skallen.

 

Vadå komma?

Jag tänkte faktiskt gå och kolla om det är badsäsong.

Matte hade andra planer.

 

Nähä, iseländet lever fortfarande.

 

Men titta!

Den är verkligen döende på allvar nu.

 

Gick till hasselskogen.

Det tar sej hittade faktiskt en del smarriga grässtrån att tugga i mej.

Snart borde det finnas massor av dom.

 

Finns bara ett ord..............

UNDERBART!!!!!!!

Min andra sjö har blivit enorm och det var vatten överallt åt mej.

 

Att det ser ut så här på ängen det tänker jag alldeles förtränga.

 

Min ena dunk var orörd sen sist.

Roade mej ordentligt med den.

Så kom jag på att jag skulle leta efter den andra också.

 

Hm, nånstans här hade jag den innan fulvintern anföll.

Jag letade dunk och matte tittade efter några svampar som inte fanns.

 

Dunken är hittad!

Ordningen återställd.

Har gömt den på ett annat ställe nu tills jag återkommer.

 

Det är VÅÅÅÅÅÅÅÅR!!!!!!!!

Årets första Blåsippa är hittad.

Alldeles underbart enligt matte.

 

Att det såg ut så här en bit bort är bara att glömma.

Nu borde fulvintern slutligen dö.

 

Nu är det full aktivitet på myrorna också.

De verkar ha massor med jobb efter vintern.

Matte stod och tittade på deras organiserade kaos ganska länge.

Märklig mänsklig sysselsättning.

 

Nu SKA jag faktiskt kolla om det tänker bli badsäsong!

 

TJOHO!!!!!

Badsäsongen är här!!!!!!!!

Gissa om jag hade skoj, äntligen sjövatten.

 

Iseländet är alldeles svart och ruttet, slog ihjäl massor.

Borde kunna simma inom en mycket snar framtid.

Alla mina promenader borde gå till sjön nu.

 

Firade min upptäckt med att rulla vägkon mycket och länge.

Så här ska hundlivet alltid vara.

 

Fast det här var en missräkning.

Ytterst dålig service av Pinnaffären att ha stängt.

Borde vara öppet när helst jag behagar passera.

I morgon ska jag försöka hitta fler trevliga vårtecken och kanske nån isfri sjö.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards