Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 mars 2015

Av Sigge Svamphund - 23 mars 2015 17:48

Fulvinteranfallet avtar.

I natt hade det kommit en del trevligt svampvatten och sköljt bort mycket.

Så skulle jag ut och åka.

 

Det var på tiden!

Jag ska jobba på min långa Sörmlandsledsetapp.

Fats här var fulvintern kvar.

 

Perfekt skick på spagropen.

Nu är den noggrant provad och vandrande hundar kan göra bra inpackningar.

 

Äsch då.

Onödiga isen har vaknat, men det gick att döda den med en rak höger tass.

 

Så här ska det vara i skogen.

Här var det trevlig barmark och såg ut precis som det  skulle.

 

Här har jag och matte mycket skilda åsikter.

Jag anser att detta är perfekt skick på leden.

Massor med lera och vatten.

Skitmatte pratade om såna där fullkomligt onödiga spänger och alldeles för halt och blött.

 

Någon har minsann korsat min etapp.

Hälge som varit på våg nånstans.

Fortsatte att kolla, allt var i sin ordning bara lite större grenar o sånt som skulle undan.

Matte pratade om att vi ska frisera granar också som växt ut för mycket över stigen.


  

Vi ses sen bortom kröken.

Jag har stora planer..................

 

Äsch!

Min nästansjö är överfull med vatten och jag hade planerat att simma.

Gick inte, kunde bara slå ihjäl lite onödig is och spaa i kanten.

 

Strunade i leden en stund.

Jag skulle kolla annat.

Hörde nåt inne i skogen, men såg aldrig vem som var där.

Kanske Hälge eller Vilda grisarna.

 

Skulle kolla arbetsplatser men....................

Skenheligheterna härjar i skogen.

Här är det minst sönderkörda stället och matte drabbades av väldigt onda aningar.

För skenheliga kyrkans vanskötsel av naturen är ju vida känd, ner med allt, skit i känsliga biotoper,

vi ska ha pengar!

Men denna gång hade de bara tagit enstaka träd.

 

Kollade en annan arbetsplats.

Här gick det bra att jobba.

 

Massor med Stenmurkelvalpar och ett par som håller på att bli tonåringar hittade jag.

Så doftade mycelet rejält på många ställen också.

 

Min allra bästa tunna som jag inte sett sen nyår, nu ska jag.............

 

Nähä, skulle jag inte.

Inget vatten i tunnan och den var fastfrusen så jag kunde inte rulla heller.

Stor besvikelse.

 

Här råder fulvinter, men det gör det varje år.

Den blir alltid kvar här mycket längre.

Inom en inte alltför avlägsen framtid så måste jag åka bil hit.

Men det dröjer för under snön är det glansis.

 

Jaha här ligger träden som skenheligheterna hämtat i skogen.

Inga skogsmaskiner kvar så det verkar inte vara mer avverkning just nu.

Men den lär nog tyvärr komma.

Jag hade tänkt gå till sjön och kolla badsäsongen men det skulle vi inte idag.

 

Kollade några fler arbetsplatser där det doftade men inget var fött ännu.

Blev lite mer inspektion av leden också.

Några småträd måste bort som skenheligheterna placerat precis där vandrande hundar ska fram.

 

Nån har gått här under min frånvaro.

Ingen tvåbent vandrare utan nåt djur.

Bra att min etapp nyttjas av många.

 

Ser ni den belåtna varelsen?

Skojig frisyr har den också Fnösktickevarlesen.

Gick till bilen och trodde att jag skulle hem.

 

Hamnade i Eskilstuna och tänk idag var mattes mamma hemma!

Doftar ljuvligt kan det vara lunch?

 

Äntligen!!!!!!

Minns knappt när jag åt sist så en korvlunch var verkligen välbehövlig.

Sen käkade jag en portion av människornas vegetariska mat också, mycket gott.

 

Fika.

Käkade kaka, mycket gott.

Sen efter att ha slappat en stund så skulle jag åka hem.

Blev bussen eftersom mattes mamma fått tillbaka sin bil.

Är ganska trött efter större delen av dagen borta.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards