Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 mars 2015

Av Sigge Svamphund - 22 mars 2015 18:06

Blev inga trevliga jobb idag heller.

Blåser fortfarande isbjörnar och är fulvinter.

Alltså inga trevliga jobb på Sörmlandsleden för mej.

Tänkte gå till sjön och kolla badsäsongen men skitmatte vägrade.

Nåt om att där var det säkert ännu kallare och mer kringflygande isbjörnar.

  Hamnade här, för vägen genom Bombmurkelskogen där borde det blåsa mindre.

Här var nästan fulvintern botra, verkade ju lovande.

 

Men sen................

Titta så vidrigt!

När jag gick här för en knapp vecka sen så var det barmark och en massa spa och andra trevliga saker.

 

Här VET jag att det ska finnas spa.

Stulet av onödiga isen och fulvintern.

 

Hallå, murkelvalparna!

Jag tror att det finns alldeles nyfödda för det doftar så.

Hon utan luktsinne fattade ingenting och vägrade att gräva bort snön.

 

Bäcken var i alla fall användbar.

Får väl vara glad för de små glädjeämnena just nu.

 

Usch!

Det ska vara grönt här.

 

Fulvintern från sin sämsta sida.

Ska inte finns nåt vitt kvar i skogen nu.

 

Tänk det är knappt en vecka sen jag och Freja gjorde alldeles underbara inpackningar här.

Då fanns det ingen onödig is, bara ljuvligt doftande vatten.

 

Kom hit!

Jag har kollat en arbetsplats och de syns.

 

Stackars Stenmurkelvalpaen är alldeles översnöad.

Fast den har växt sen sist och är snart tonåring.

Men ska den uppleva tonår och vuxenlivet så måste fulvintern dö snarast.

 

Nånstans under allt äckligt vitt så finns alla mina Bombmurklor.

Jag känner ju hur de doftar.

 

Stackars Bombmurklorna fryser.

Bara denna som syntes av alla som växer där.

 

Trodde att jag skulle slippa äckliga isklumpar mellan tårna.

Senilmatte hade inte smort mina tassar heller så jag hade mycket jobb med att få bort dom.

 

På väg hem och allt ser lugnt och fridfullt ut.

Men så sekunden senare...............

 

De förföljer mej!!!!!!!

Nu har det gått alldeles för långt, hästmonster på gatorna.

Jag var fullt övertygad om att de hört talas om var jag bor och letade efter mej.

 

Vill INTE gå hem!!!!!

Jag är på Heden och ser spåren hur monstren passerat i riktning mot mitt hemma.

Matte som klagade över isbjörnarna och att hon frös släpade brutalt iväg med mej.

Trodde faktiskt att de skulle lurpassa på min gata.

Men det var lugnt, förhoppningsvis har de inte min exakta adress.

Slappade och tog en tråkig eftermiddagsrunda.

Till sist.............

 

På bilden är det min gamla svamphundelev Molle, han gick kurs hos mej 2012.

Riktigt, riktigt duktig har han blivit.

I dag letade han upp en alldeles ny lokal med Bombmurklor i sina Örebroskogar.

Jag och matte blir så stolta när eleverna visar framtassarna som svamphundar.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards