Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Sigge Svamphund - 16 mars 2015 18:02

Bra dag igen, gillar såna.

Hörde ett telefonsamtal som lät trevligt i morse.

Sen gick jag till torget för där skulle det bli trevligt.

 

Hej Freja!!!

Ni kanske minns henne, snygga bruden som kanske behöver ett annat hem.

Fast hennes matte ska försöka ha henne kvar i alla fall.

Nu skulle vi ut i skogen tillsammans för att jag och matte skulle visa lite bra hjärngympa.

Tackar ju aldrig mej till tiksällskap.

Fast när vi passerade Heden och jag var på fria tassar tänkte jag börja lektionerna.

Lektion ett, hur man sticker från sin människa för att besöka Siris kylskåp.

Misslyckades och fastnade i onödiga kopplet, skitmatte begrep vad jag hade för planer.

 

Äntligen i skogen på fria tassar.

Nu ska vi ägna oss åt en massa trevliga saker.

Freja har aldrig gått här så hon hade massor att göra.

 

Självklast så visade jag hur murkelhundsjobb går till.

Den lilla valpen var fortfarande ensam och hade inte fått syskon.

 

Förevisade mycket viktig hundkunskap.

Sköta pälsen i spa.

Freja som är en klok hund fattade direkt.

 

Spabäckar är också en viktig kunskap.

Tjoho, vad skoj vi hade!!!!!

 

Freja hon hade så kul att  hon blev alldeles suddig.

När man inte ens fyllt ett år då är det mycket spring i benen.

 

Här lär sej Freja att tallar kan blomma med godis.

Hon hittade allt godis.

Sån där bra sak att pyssla med i skogen.

 

Drog vidare och berättade om en massa viktiga saker som inte människor begriper så mycket av.

Freja hade fullt upp hela tiden.

 

Hon missade en blommande tall.

Alltså rensade jag den.

Godis på tallar har så extremt kort hållbarhet.

 

Hann med åtskilliga spagropslektioner också.

 

Titta så lycklig Freja blir av allt jag visar henne

Alldeles dyngsur är hon och doftar ljuvligt av inpackningarna.

 

Kollade en annan arbetsplats.

 

Strålande tider väntar, det har fötts ännu fler Stenmurkelvalpar där.

Kommer nog att kunna jobba hårt framöver.

 

Frejamatte har aldrig sett Bombmurklor så jag visade dom också.

De är väldigt välfotograferade av många nu.

Jag och Freja vi hade skoj dragkamper om pinnar, men de bilderna blev bara skit.

 

Lät mina världsberömda spaskall eka.

Men Freja är som alla andra hundar, hon fattade absolut inte vad jag höll på med.

 

I går så gjorde Susanne en mycket närgången utforskning av det gamla gräset.

Inte nog med det, hon tappade sina glasögon också.

Alltså blev jag ombedd att leta.

Inga problem, hittade dom direkt så nu ska de skickas till henne.

 

Nu SKA vi bada!!!!!

 

Tyvärr förhindrar fortfarande onödiga isen simturer, men vi kunde i alla fall  vara i sjön.

Mycket skönt och uppfriskande.

 

Hörru Freja, rulla vägkon är jätteroligt.

Detta behöver du också lära dej.

Fast Freja såg ut som om hon inte riktigt fattade vad jag gjorde.

Tror jag ska lära henne att busa med dunkar nästa gång vi ses.

 

Tillbaka på torget och dags att skiljas åt efter  tre timmar i skogen.

Titta!

Jag träffade Lagottobrudarna som jag stöter på ibland.

Sist doftade de ljuvligt, men den tiden var förbi nu tyvärr.

Gick hem och slappade, tar på mina hundliga krafter att vara lärare i flera timmar.

Men jag måste  träna upp det igen för det dröjer ju inte så länge innan jag ska börja med mina

kurser för blivande svamphundar.

Undrar om det kan hända nåt trevligt i morgon också?


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards