Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 februari 2015

Av Sigge Svamphund - 26 februari 2015 18:06

Matte hade en plan.

Jag skulle få jobba som Bombmurkelhund idag.

Sånt uppskattas.

 

Trevligt, trevligt.

Bäverbäcksskogen där har jag inte varit på många evigheter.

 

Satt en lapp på den fuskstängda vaägbommen.

Undrar var Helvetesvägen ligger?

Finns ett gäng vägar i den skogen, fast många är nog dåliga just nu.

 

Fulvintern är kvar i Bäverbäckskogen.

Matte längtade efter sina extraklor som självklart var hemma.

Jag hade ju miljoner med saker att kolla efter min frånvaro.

 

Spa var det i alla fall väldigt gott om.

Provade alla.

 

Tröttnade på isiga vägen och gick i skogen istället.

Har var det minsann alldeles normalt med trevlig barmark.

 

Överllat finns det ljuvligt vatten.

Forsar små bäckar där det inte ska finnas några.

Perfekt så här borde det alltid vara.

 

Hm, jag har hittat en gammal släde.

Den här har säkert antikvärde.

Alltså borde jag få bra betalt för den och kunna köpa mej en annan bil.

Eller byta släden mot en bra liten bil.

 

Ute på vägen igen och fulvintern härjar.

Där det borde vara bra spa var det bara en massa vidrigt lappmögel.

 

Vägen den blev rena skridskobanan.

Nån gång måste jag ut och åka på den för det ska göras lite större jobb på min långa Sörmlandsledsetapp.

Men de jobben får allt vänta tills det blivit vår här också.

 

Nu tänker jag jobba som Bombmurkelhund.

I backen bakom mej så brukar det gå utmärkt att jobba.

 

Hörru matte, det går inget bra det här.

 

J*kla Vilda grisar.

De har bökat sönder hela min arbetsplats!

Matte började uttala rejält hemska förbannelser över de där grisarna.

Andra arbetsplatsen med Bombmurklor de förstört för mej.

 

Va?

Nä jag planerar absolut ingenting.

Jag bara tittar på Bäverbäcken som just nu är Bäverälven.

Jo njuter av vattnet under tassarna också.

 

Underbart inpackningsskum håller det på och bildas också.

 

Komma??

Men jag tänkte simma lite.

Blev totalförbjuden att simma eftersom det var väldigt, väldigt strömt vatten i Bäverbäcken/älven.

Egentligen hade matte tänkt att vi skulle ha gått mycket längre, men de snorhala vägarna satte stopp

för det.

 

Gick lite andra vägar i skogen.

Hittade inget skoj.

Gick till bilen och trodde att jag skulle hem.

 

WOW!!!!!!!!!!!

Grisöronaffären för andra gången den här veckan!!!!!

Matte smusslade med saker, antar att det är födelsedagspresent till mej.

Käkade torkad korv och tiggde godis bakom disken.

Åkte hem.

Eller jag hamnade där vraket Hulken står.

 

Matte plockade ur alla saker ur den.

Förskräckligt vad mycket prylar det finns i en liuten bil när den ska tömmas.

Siris husse han skulle slanga bensin ur den.

Matte tyckte att han kunde ta den soppa som finns.

Mne det gick inte, Hulken har nån spärr så det går inte.

Åkte hem och slappade.

På eftermiddagen så hälsade jag på min rosa elefant och käkade godis.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards