Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Sigge Svamphund - 21 februari 2015 18:01

I dag så skulle jag kolla en arbetsplats för Bombmurklor.

Jobba är alltid trevligt.

 

Titta, spårvägen är återlämnad!!!

Det tar sej.

 

Ännu bättre för helt plötsligt dök Siri upp.

 

Fanns ingen korv i Sirimattes fickor, men jag fick annat godis.

Mycket gott.

Umgicks ett tag men Siri och hennes matte skulle åt ett annat håll.

 

Va?

Ska ni gå utan mej?

Jag tyckte precis att jag hörde ordet korv, tänkte följa med och käka sån.

 

Äntligen!

Vilda grisvägen är av med isen, så skönt att ha grus under tassarna igen.

 

Nu dröjer det nog inte innan myrorna vaknar.

De lär ha en massa jobb med att återställa efter fåglarna som försökt käka upp dom.

 

Tjoho!

Jag kunde minsann komma åt min spabäck utan att fastna i vidriga lappmögeldrivor.

 

Fast sen återkom fulvintern med fullkraft en bit.

Vägen var skridskobana så den var bara att hålla sej bort från.

 

Samma sak här, till höger om mej ska det egentligen vara ljuvliga spaställen.

Men det var bara lappmögel och onödig is.

 

Inne i skogen så var ordningen återställd med trevlig barmark.

Jag kunde jobba.

 

Någon som är sugen på Trattkantareller årgång 2014?

Skitmatte vill inte ha dom, kräsna kärring.

Gick vidare, spaade i flera tusen spagropar.

 

Så här underbart är det överallt.

Mängder med alldeles perfekt vatten.

Provade självklart alla jag hittade.

Så skulle jag kolla om det kommit Bombmurklor på det där stället jag hittade förra året.

 

Jäkla Vilda grisar!!!!

De hade bökat sönder hela min arbetsplats.

Matte pratade om att strypa Vilda grisar.

Ha, ha skulle jag vilja se.

 

Funderade över hundlivets väsentligheter.

Förstörd Bombmurkellokal, kräsna matte vill inte ha gamla Trattkantareller och på en massa ställen är det 

för mycket lappmögel.

Ja ja bara att ta nya tag i hundlivet.

 

Kommer snart, ska bara gå och kolla en viktig sak.

Har en bra arbetsplats här borta.

 

Jo det doftar!!!!

Kommer inte att dröja alltför länge innan det föds Stenmurkelvalpar, för mycelet doftar mycket.

Snart väntar mycket trevliga tider i min tillvaro.

 

Fast efter den upptäckten så hamnade jag mitt i fulvintern igen.

Dags att den försvinner överallt nu.

 

Den är på gång att dö för det fanns massor med spa.

Efter nästan tre timmar i skogen så var min päls i allra bästa skick.

Fler inpackningar till alla hundar som är måna om sin päls.

 

Om du tar av mej onödiga kopplet så kan jag gå till Siri och käka korv.

Blev inte av med nåt onödigt koppel och matte vägrade.

Pratade om att hon var hungrig.

Jaha, det var jag också.

Men blåst på korven så gick jag hem och käkade Dentastix och torrfoder.

På eftermiddan hälsade jag på i Pinnaffären.

Testade en del pinnar och hade långa intressanta grymtande samtal med Pinnaffären.

Matte förbannar att hon inte hade kameran med sej, nåt om att våra samtal ska filmas.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards