Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 februari 2015

Av Sigge Svamphund - 18 februari 2015 18:03

Blev riktigt bra idag.

Det är underbara plusgrader och töar så det blir säkert ordning i tillvaron igen.

 

Som sagt..Heden brukar vara ett säkert ställe för att träffa trevliga kompisar.

Här har jag span på nåt.

 

Jodå Smilla var ute och rastade sin husse.

Tror hon är lite kär i mej, för hon blir så lycklig när vi träffas.

Hade sällskap med henne en liten bit.

 

Jaha och där sitter Schäfer Freja och passar sitt hus eller nåt sånt.

Fick inte gå och hälsa på henne.

 

Det tar tid för det vita eländet att försvinna.

Spårvägen är fortfarande stulen.

Inte fanns det några trevliga hundar där heller.

 

Vilda grisvägen var mer eller mindre skridskobana.

Träffade en av alla mina bästa människovänner som talade om att den blev ännu värre längre bort.

Alltså ändrades planerna för min runda.

Vadå, jag har fyrbensdrift och hade säkert klarat det.

 

Dunkvägen var bättre för där kommer det fram mer och mer grus.

 

Jag behöver faktiskt greja med mina dunkar!

Var länge sen sist och tänk om Räv snott nån av dom.

Men det gick inte att komma in här, alldeles för djupt lappmögel.

 

Men här gick det bra att gå.

Länge sen det var framkomligt.

 

Aha, nästan barmark och dessutom en av mina bra arbetsplatser.

Blev genast jobbarsugen.

Skitmatte påstod att det var ingen idé för det skulle inte finnas nåt att jobba med.

 

Kunde visst jobba!

En Svart trumpetsvamp sen i höstas.

Visst den är stendöd, men jag hittade den och kände mej mycket nöjd med tillvaron just då.

 

Barmarken den försvann och istället såg det ut så här.

Matte gick och pratade om att förhoppningsvis dröjer det inte så länge innan marken är täckt av en massa 

blå och vitsippor.

Jag hade viktigare saker för mej.

 

Dunken!

Ingen hade rört den sen sist.

Jag roade mej mycket och länge med den, bäst att passa på nu när jag äntligen kom dit.

Den andra dunken går inte att nå ännu, för mycket lappmögel.

 

Äsch, hon kunde väl trmap upp bättre stig åt mej!

Fast det var bara en liten bit som det var jobbigt.

 

Efter att matte gjort en märklig snörullning (jäklar att jag inte hade kameran) så tänkte jag ge henne en

käpp.

Hon behövde ingen påstod hon.

 

Hittade ett fågelbo.

Hoppas att det snart är dags för fåglarna att börja inreda sina bon igen.

 

Onödiga isen dör nog snart.

Alldeles fullt med vatten på den nu.

Förväntar mej badsäsong inom en snar framtid.

 

Och här håller spårvägen på och återuppstår.

 

Hallå!

Jag har varit i skogen i flera timmar och jag är så godissugen!!!

Får ju ingen mat hemma.

Fick godis och gick hem.

När jag var ute på eftermiddagen så REGNADE det.

Jag blev självklart skadad och ville hem.

Hemma så har jag drömt om alla mina skogar som nog blir framkomliga inom en snar framtid.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards