Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 februari 2015

Av Sigge Svamphund - 16 februari 2015 18:02

I morse så ringde matte till Bödeln och trodde att hon skulle få komma.

Nä Bödeln var inte där och och hon får vänta till nästa vecka med den onda munnen.

Vad matte sa vill ni inte veta.

Så hamnade jag i alla fall i min bil.

Alla bra skogar kan jag ju fortfarande glömma eftersom de är oframkomliga.

Hamnade i Eskisltuna för matte behövde fixa nåt.

 

Där min bil skulle stå så hittade matte skor i ett skyltfönster.

Detta måste ju vara de ultimata skorna för våra milslånga skogsrundor.

 

På gatan hade nån annan hoppat ur sina skor.

Tror faktiskt att den här modellen passar matte bättre.

Dessa har ju dessutom luftkonditionering.

 

Jaha den där obadade ån får mer och mer öppet vatten.

Varför inträffar inte samma fenomen i mina sjöar?

 

Märklig mänsklig sysselsättning.

Sätta en massa hänglås på ett broräcke.

Gick vidare och lät bli att pinka på polishuset, eller jag kom inte ens åt det.

 

I brist på granar får denna häck duga.

 

Tjoho!

En affär med öppen dörr, alltså tänkte jag gå in och kolla om det fanns nån godisservering där.

Fick inte alls gå in på Systembolaget för matte och dessutom påstod hon att Eskilstunas affärer har

inte samma service till godissugna hundar som Malmköping.

 

Jaha är du klar nu?

Är du medveten om att jag fick passa Arlomattens tråkjobb i flera dagar?

Gick vidare.

 

Jag behöver BADA!

Ja, ja vattnet är strömt men som den supersimmare jag är så fixar jag det utan problem.

Fick inte bada.

  

Men jag klarar det forsande vattnet, jag lovar!

Kan jag inte få hoppa i och bevisa det?

Fick jag inte göra det heller.

Gick vidare utan att det hände nåt skoj.

 

Men så helt plötsligt träffade jag min allra bästa människovän Ann Marie.

Var ett tag sen sist.

 

Varför försvann du?

Jag har inte umgåtts klart.

 

Aha, hon har minsann en hund som jag aldrig träffat.

Men nu så............

 

Selma var en trevlig bekantskap.

Vi käkade godis ihop bland annat.

Träffar gärna henne igen.

 

Jag är hungrig och detta är alldeles rätt väg.

 

Korvlunch hos mattes mamma.

Utsökt gott  så jag slukade allt på några sekunder.

 

Människorna åt några vegetariska kroppkakor med svamp i.

Perfekt hundmat och perfekt mat för matte som har vissa svårigheter att tugga med såren i munnen.

Fikade självklart också.

 

Åka hem?

Nä vet inte om jag har nån lust, ligger faktiskt väldigt bra här.

Men så bestämde jag mej för att det var lika bra att följa med hem.

Släppa loss matte utan övervakning är inte precis att rekommendera.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards