Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Sigge Svamphund - 5 februari 2015 18:11

Tråket bara fortsätter och fortsätter.

Jag vill till alla mina bra skogar, emn det går ju inte.

Om jag kommer dit så är de i alla fall oframkomliga.

 

Kan det möjligen finnas nåt skoj på Heden?

 

Nä bara en massa äckligt vitt som inte går att forcera.

För övrigt alldeles dött och övergivet.

 

Här gick det i alla fall att komma fram.

Men fortfarande var jag och matte de enda som vistades ute.

 

Jag SKA in på mina stigar.

Här gick det mindre bra, höll som vanligt på att fastna.

 

Tjoho!!!!!!

En av mina stigar var upptrampad.

Perfekt, enligt matte så kunde vi gå på den en stund.

 

Såg sjön och insåg att försöken med att pumpa vatten från isen inte hade funkat.

Blir ingen simbassäng till badsugna hundar på lördag.

 

Hamnade vid skidbacken via den upptrampade stigen.

Såg en massa människovalpar som åkte pulka men jag fick inte gå och roa mej med dom.

Alla nöjen tas ifrån mej känns det som.

 

Ekorre hade i alla fall kastat ner ett par kottar till mej.

Gillar Ekorre eftersom han förstår mina behov.

 

Hoppet är det sista som lämnar den uttråkade svamphunden.

Tänkte, trodde hoppades att kanske................

Jag alltså mindre lappmögeldjup så jag skulle kunna gå här.

Som ni ser det funkar inte.

 

Använde den plogade vägen, såna är aptråkiga.

Men så fanns det lite upptrampad stig in i skogen igen.

 

Kollade granar, jag tvingades tidigare under rundan att använda en tall för att inte drabbas av

förstoppning.

Kanske att det skulle gå att använda denna vid behov.

 

Vill inte vara blondin!

Blev det alldeles ofrivilligt när jag inspekterade granen.

 

Inte nog med att de är svåra att nå, de små orkar inte med tyngden från vita skiten heller.

Stackars lilla gran, hoppas den orkar upp igen.

 

Blommade i alla fall en godistall.

Fast det vore bättre att de slutade blomma och jag kunde jobba igen.

 

Matte har pratat i telefonen och jag lyssnade.

Hörde bara att kommer snart, sånt brukar innebära trevliga saker så jag fick bråttom.

 

Blev bra, matte hade kallats till Pinnaffären.

Jag fick minsann fika där.

Kaffe dricker jag inte, men först åt jag ett tuggben.

 

Sen käkade jag en macka också.

Alldeles perfekt.

Hörde hur människorna gnällde över fulvintern som förhindrar alla trevliga saker.

 

Så skulle matte till affären.

Där satt minsann Siri och luktade gott.

Tro nu inte att jag fick passa affär ihop med Lukta gott Siri.

Nä det blev säkerhetsavstånd.

Korkade mänskliga påhitt.

Gick hem och hade tråkigt.

Matte gick ut och påstod att hon skulle gräva fram min bil.

Hon kom tillbaka och hade förvandlat bilen från vit till grön men gräva fram den gick inte.

Stod nån annan bil framför så det fanns ingenstans att göra av drivorna med lappmögel.

Nytt försök att gräva bort drivorna ska visst göras i morgon, vore ju trevligt om jag fick åka med

min bil nån gång.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards