Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Sigge Svamphund - 2 februari 2015 18:00

Ska fortfarande gå i ide.

Hade ordentliga planer på det i morse, men så började matte prata i telefonen.

Första samtalet då hörde jag bara att vara i Eskilstuna om en halvtimme var en omöjlighet.

3 mil dit, Hulken är en snödriva och väglaget var snorhalt skulle inte tro att det hade gått.

Nästa samtal gick mer ut på att det skulle fungera bra och då kommer jag.

Tredje samtalet då hörde jag orden lunch och Sigge vara kvar.

Alltså bestämde jag mej för att idet får vänta nån dag.

Skulle ut och var fullt inställd på att åka och käka lunch och eventuellt passa mattes mamma medan

matte ägnade sej åt nya favoritsysselsättningen besöka Bödeln.

Nähä, inget åka nånstans inte, var tydligen inte idag som gällde.

 

Gå till Vilda grisvägen och den där trevliga granen hade ju varit bra.

Blev inte så, närmaste skogen skulle enligt skitmatte duga.

 

Hittade med möda en tall som gick att använda, föredrar granar.

 

Motion får jag för det var bra kämpigt att ta sej där ifrån.

 

Vägen mot skidbacken fick duga.

Där fanns det hjulspår så den var framkomlig.

 

Bra val.

Människor hade grillat korv och lämnat smaskiga rester till mej.

 

Kollade ordentligt så jag inte missade något.

Hemma finns det ju aldrig nån mat.

 

Hm, undrar om ett sånt här närt kan vara bra att ha till nåt?

Kom fram till att det kan det säkert, men eftersom jag inte hade något akut behov av det så fick det 

vara kvar.

 

Sist jag gick här så hade Ekorre varit snäll och fixat en massa kottar till mej.

Men det var då, nu lyckades jag med möda hitta en av dom.

 

Tycker faktiskt att jag ser väldigt tuff ut med kotte i munnen.

Tyvärr är den full med äckligt vitt, men det smälte snabbt.

 

Jobbarabstinensen är svår.

Försökte faktiskt gräva fram arbetsplatser.

Tänkte att jag skulle kunna hitta åtminstone gamla Trattkantareller.

 

Livet är pest!

Lyckades aldrig nå barmarken som jag vet ska finnas nånstans djup där nere.

Den där Kung Bore och hans jädrans fulvinter borde resa till nån annanstans norr om Mälaren.

Hela min tillvaro blir eländig.

 

Tänkte att jag skulle gå till sjön och kolla vattnet under trädstammen.

En gång för länge sen så fanns det en stig här men det var då.

Nu kan jag glömma att gå här, undrar om jag kommer fram mer i år?

 

Den där tallkvisten SKA jag ha!

Fick kämpa ordentligt för att komma dit och lika eländigt att ta sej tillbaka.

 

Här borde jag kunna jobba.

Jag vet att det finns massor med Vinterskivling på lågorna.

Men det går inte att ta sej dit.

 

Gissa vad detta är?

Synd att jag inte hade kameran för matte snörullade.

Vad hon sa det vill ni inte veta.

 

Dagens glädjeämne.

Växte blodpudding i ihåliga trädstammen.

Växer ingen där längre.

 

Stackars små tallar, de tål inte heller fulvintern.

Dags för förändring nu.

 

Nä nu är jag trött på att hela tiden fastna i lappmögeleländet och inte kunna gå där jag vill.

Lika bra att gå hem och inta idet.

Släpades ut på eftermiddagsrunda, kom fortfarande ner en massa äckligt vitt, slutar aldrig.

Undrar om det är i morgon matte har dejt med Bödeln och jag ska käka lunch?

Matte pratar mest om att må det nu vara sista besöket där, men det har jag ju hört länge.

Kanske, kanske kommer den dagen när allt ÄNTLIGEN lyckas bli bra.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards