Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 februari 2015

Av Sigge Svamphund - 1 februari 2015 18:06

Jodå idet är förberett och klart.

Men skitmatte krånglar, hon har saker som måste göras innan vi kan göra slag i saken.

Fulvintern den bara fortsätter och fortsätter.

 

På väg ut för att försöka hitta nånstans att gå.

Inte lätt eftersom lappmöglet har förstört mängder med bra vägar.

Träffade Schäfer Frejas husse, men Freja var inne så henne såg jag aldrig.

 

Usch!

Äckligt vitt elände upp till magen.

Hur ska andra hundar lyckas uppfatta att jag varit där?

 

Tog mej i alla fall till Vilda grisvägen.

Där gick det att ta sej fram.

 

Nu börjar det vara riktigt kris.

Titta på granarna, hur ska jag kunna göra mina behov?

Matte för skjutsa mej till Gröna männenskogen varje dag så jag kan använda vinterdasset där annars

drabbas jag av akut förstoppning.

 

Titta vad jag hittade!!!!!!

Vatten!

Underbart så jag utnyttjade det ordentligt.

 

Var mindre underbart att komma upp på vägen, fastnade flera gånger.

 

Matte hörde hur det närmade sej en traktor så jag valde den här vägen.

Vid normalt väder så kan jag efter en liten bit gå in i skogen och gå en mycket bra runda.

  

Vilket fynd!

En bra användbar gran!

Blir alltså den här vägen varje dag så länge fulvintern stannar.

Nu går det ju inte att gå den där bra rundan i skogen så jag vände.

 

Har hört att i vissa kulturer har de kastmärken.

Provade att ha ett men kom fram till att jag klär bäst utan.

 

Vad skulle jag ut här och göra?

Höll på att fastna igen.

Kämpade länge innan jag kom loss.

Måste komma ihåg att nu är det så där dötrist att det bara är de plogade vägarna som fungerar.

Gick hemåt, fanns inget skoj alls.

Hundlivet är bedrövligt just nu.

 

Träffade Foxterriervalpen.

Han ska vara elev hos mej när årets kurser börjar.

Om det nu nånsin blir barmark och svampsäsong igen.

Gick hem och slappade och funderade på om det var dags att gå i ide för fulvinteranfallet fortsatte.

 

Nä inte det.

Har blivit eftermiddag och jag trodde att jag skulle åka med min bil.

Övervakade noga när matte grävde fram den.

Men jag skulle inte ut och åka, hon ville bara se att Hulken fortfarande var grön och inte vit.

 

I bland kan man använda trottoarerna och ibland blir det tvärstopp.

 

Titta här då, antydan till spa vid torget.

Fick inte spa där, enligt skitmatte ska jag inte skrämma slag på halva Malmköping med spaskallen.

Träffade flera stycken av alla mina bästa människovänner och umgicks en del.

Gick hem och framförde att nu är det dags att vi går i ide.

Jo sa matte men innan dess så måste hon göra något.

I morgon ska ett telefonsamtal ringas och en tid ordnas.

Gissa vem som ska få äran att se henne igen???



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards