Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

Dagen när ingenting gick bra

Av Sigge Svamphund - 14 januari 2015 18:06

Skitdag detta.

 

Märklig morgontoalett.

Jag ska vänta på bussen, brukar jag inte göra under morgonrundan.

Matte ville inte använda min bil eftersom hon inte visste vad Bödeln skulle hitta på.

Hon har dåliga erfarenheter av att köra bil efter tortyr där.

 

Har hamnat i Eskilstuna och utanför Sjuka huset där Bödeln håller till.

Hade jag vetat vad som skulle drabba matte hade jag följt med och morrat åt Bödeln.

Gjorde klart morgontoan.

 

Trevligt, jag ska till mattes mamma.

Säkert lunch på gång, sån serveras väl vin nio på morgonen eller?

Nähä, jag fick korv och upptäckte att matte var borta.

Matte hann inte många meter innan hennes telefon ringde.

En tjej som sa att hon hade hittat hennes plånbok, matte kände i fickan och mycket riktigt den fanns

inte där.

Tjejen hade varit med på samma buss som matte och jag.

När vi gick av hade tydligen plånboken trillat ur fickan.

Nu befann sej denna fantastiska ÄRLIGA upphittare vid Sjuka huset så matte återfick den.

Hos Bödeln gick det inte alls bra, nämnda Bödel ligger extremt risigt till nu och jag inser att matte är

inte hypokondriker.

Ni som har matte som FB vän kan läsa hennes status om inkompentent Bödel.

Jag ville inte alls passa hennes mamma, jag ägnade mej åt att sitta och trycka vid ytterdörren och

längta efter matte.

Visst korven jag blev bjuden på var god, men jag ville ha matte där det var SYND om mej.

 

ÄNTLIGEN har den extremt ilskna matte (hon har all rätt att vara folkilsken och ond häxa) kommit.

Alltså kunde jag slappna av.

 

Bjöd mej på pepparkakor och struvor när människorna fikade.

Sen skulle jag vidare.

Kastade mej ner för trappan så matte inte skulle glömma kvar mej.

 

Eskilstuna är lika vidrigt glashalt som hemma hos mej.

Gäller att hålla ordning på benen.

 

Så var det den där eländiga bristen på granar i Eskilstuna.

Detta fick duga i brist på mina vanliga rejäla granar i skogen.

 

Här var det minsann bäst att pinka in ordentligt.

 

Befann mej nämligen här utanför Arlomattens tråkjobb.

Lämnade alltså hälsningar ifall Arlo passerar nångång.

 

Övergiven igen.

Passa det där tråkjobbet medan matte rusade in och hämtade böcker som ska läsas och praade med

Arlomatten.

 

Pinkade in Eskilstunas nya svindyra torg och dessutom hade de haft den dåliga smaken att ta bort granen.

 

Gick en sväng och ansåg att vi kunde gå tillbaka till mattes mamma och käka lunch.

Nä sa matte det ska vi inte alls.

 

Vadå stå och vänta?

Mitt hundliv är eländigt.

 

Jaha bussen hem.

Jag somnade av ren utmattning, det tar på krafterna att sitta och längta efter matte.

Kom hem igen.

Fortsatte att slappa ett tag.

Släpade ut den fruktansvärt ilskna matte på eftermiddagsrunda.

 

Knuffade upp dörren till Pinnaffären eftersom jag letade trevligt sällskap.

Bra val, för jag fick minsann en tuggpinne.

 

Passade på att berätta om hur fruktansvärt ensam och övergiven jag varit och hur hemskt mitt liv är.

Fick självklart en massa medhåll.

 

Aha, ska jag få gå och kolla Siris kylskåp?

Alldeles rätt väg för det.

Nähä, matte skulle till tråkapoteket.

Nu skulle det klagas på extraklorna som var dyra och inte höll ens en månad.

Matte fick några andra istället.

 

Befriad från passa tråkapotek.

Tyvärr så satt jag fast i onödiga kopplet så jag kunde inte rymma till Siri.

Matte vägrade gå dit eftersom hon är så fruktansvärt folkilsken.

 

Enklaste vägen tillbaka över Heden som har fulvinter utan is.

De där extraklorna som matte fick istället är tydligen inte bra.

Fast nu har visst hon och Labrador Alice matte hittat på nätet och beställt tillsammans.

Bra innebär att jag kommer att träffa Alice.

I morgon ska det visst bli en lugn och normal dag.


 
 
Ludde

Ludde

14 januari 2015 21:46

Men visst gick det bra med mattens plånbok... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Lillian

Lillian

14 januari 2015 21:53

Klart du må passe på å si ifra til Arlo at du har passert mamsen hans!

http://www.sognafaret.no

 
Kasper

Kasper

14 januari 2015 22:12

Glad att din matte fick tillbaks plånboken åtminstone!!!!
Matte "finns" ju inte på FB (!) men är glad för både mail och modem. Matte har mailat tillbaks nu.
Eländigt är enda rätta ordet. Din matte HAR all rätt att vara precis hur folkilsken som helst just nu!!

http://kasperian2.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

15 januari 2015 05:33

Du får nog passa dig när pinnaffären smörar så.Ser nog hans lystna blickar, försöker övertala dig flytta.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards