Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Sigge Svamphund - 13 januari 2015 18:04

Detta blev en extremt halkig dag.

När jag gjorde morgontoalett så var det skridskobana precis överallt.

Inte ett sandkorn nånstans heller och alla människor som var ute rörde sej ungefär

som Malmköpings berömda hundraåring.

Ibland hade jag nästan probelm med attstå på tre ben.

Gick in och slappade, hörde en massa traktorer och både jag ocg matte trodde att de

sandade.

 

Fanns inte ett endaste sandkorn nånstans när jag skulle halka till skogen.

Tog sikte på Heden som i alla fall hade snö kvar, där gick det att gå.

 

Märkligt, jag har bara hunnit in i skogen (utan mattevurpor och liknade) och nån har tappat en

massa köttbullsbitar.

Var så upptagen med att städa bort allt att jag inte märkte nåt, men det hade matte gjort.

Hon såg minsann hur dofta gott Smilla passerade längre bort.

 

Efter köttbullestädningen så insåg jag vad jag missat.

Kände dofterna av henne, men då var hon långt bort.

 

Jo, jag behöver tröstefter Smillamissen.

Ser du att jag är så utsvulten att jag tappat kroppen och det doftar köttbullar från din ficka.

Så gjorde nåt skit på kameralinsen att jag ser alldeles konstig ut om nosen.

 

Hittade en Köttbulletall.

Rensade den självklart.

Drog runt kors och tvärs i närmaste skogen, enligt matte så var det enda stället som det gick att gå på

om man undvek stigarna.

 

Jo du förstår att det finns Trattkantareller under fulvinterangreppet.

Får jag köttbullar för mitt jobb nu?

Fick ett par bitar, snålkärring!

 

Jag har tråkigt och letar efter nåt skoj.

Fanns inget skoj nånstans.

 

Syns dåligt på bilden men detta är min ihåliga trädstam som håller på att bli isglacerad.

Inte fanns det nåt godis i den heller.

 

En blommande köttbullebuske.

Behöver väl knappats upplysa om att den är tom numer.

 

Skulle ta mej hem den minst halkiga vägen.

Vadå hem, jag ska minsann nåt annat jag.

Här går det dessutom bra att springa snabbt inte en massa äcklig is.

 

Jag återfanns här, var tvungen att kolla att Siri kissade som hon skulle.

Så upptäckte jag en öppen altandörr.............

 

Kylskåpet levererade idag också.

Tänk vad bra att jag sprang så snabbt genom halkfria skogen.

 

Ute på gatorna igen.

Flera få sandkorn på en liten fläck annars var det bara isgator och människor som stapplade fram.

Gick hem och slappade.

Var ute på en halkig eftermiddagsrunda.

Så fick jag post eller om det var matte.

 

Nu får fulvintern ta och ge upp.

Kansliet hade skickat det som vi behöver för att kunna jobba med Sörmlandsleden där den måste

dras om.

Jag vill ut och jobba!!!!

Men för att fixa det så måste det bli bättre väder och framförallt väglag.

Matte har hört att det visst legat bilar och bussar i dikena överallt idag.

I morgon så behöver matte en massa tum och tasshållning.

Hon ska till Bödeln imorgonbitti och förhoppningsvis så kan Bödeln påbörja att rätta till allt som

blivit fel.

Först och främst den där infektionen som värker långt upp i näsan och alllt annat som är toligt.

Jag ska följa med, men ska passa mattes mamma en stund och sen ska jag leka stadshund.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards