Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Sigge Svamphund - 10 januari 2015 18:08

Tro nu inte att jag fick åka nånstans idag inte.

Nädå, matte ville inte eftersom nåt oväder med vidhängande fulvinter skulle anfalla.

Om det inte varit för det så skulle jag ha kollat Bombmurklor i Bäverbäcksskogen.

En annan dag fick jag bara höra.

 

Inget oväder i sikte och inga trevliga kompisar heller.

Kunde visst ha åkt nånstans.

 

Äsch, vad gör onödiga isen här?

Odödbar var en också.

 

Gick till skogen.

Alldeles tyst och vindstilla, precis som om naturen höll andan.

På två minuter så blev det alldeles vitt överallt av rimfrost.

 

Nä fortfarande inga kompisar synliga.

Varken två eller fyrbenta, kände mej som en extremt ensam hund.

 

Jaha så hade kantarellerna dött då.

Enligt matte som i vanlig ordning inte fattar nånting dör jag inte av lite semester.

Gör jag visst och jag har ingen A kassa heller.

 

Försökte erbjuda matte den där gamla djupfrysta handduken igen.

Otacksamma människa, hon ville fortfarande inte ha den.

 

Dimman höll minsann på att sno min sjö.

Kan det ju göra eftersom sjön inte går att bada i men jag vill ha tillbaka den till badsäsongen.

 

Den här eländiga pinnen ska inte alls ligga här.

Funderade länge över hur jag skulle kunna åtgärda den.

Provade men onödiga isen hade alldeles för fast grepp från andra hållet.

Ja, ja förr eller senare ska jag få bort den.

 

Kollade alla träden med Vinterskivlingar.

Jo det finns en del valpar så jag kan nog jobba.

 

Hörru jag tänker inte alls lämna skogen.

Det växte inget godis i ihåliga trädstammen, kan du åtgärda det?

Blev åtgärdat så jag kunde lämna skogen sen.

 

Dimman håller på och snor Heden också, men jag ser minsann nåt där borta.

Ta av mej onödiga kopplet!

 

Visst såg jag rätt.

Långt där borta i dimman var minsann Siri.

Tiggde till mej godis av hennes matte.

 

Siri skulle till Susanne och hälsa på.

Min bästa affär så jag hängde på, fick godis och busade med rosa elefanten.

 

Titta!

Nästa godisutdelare, perfekt för vi har inte fått nåt de senaste fem minuterna.

Dessutom träffade jag ett gäng med andra mänskliga bästa vänner.

Lyckades tyvärr inte smita med Siri till hennes kylskåp.

Gick hem högst motvilligt.

 

Eftermiddagsrunda och nu har ovädret med följeslagaren fulvinter slagit till med full kraft.

Har bara satt tassarna utanför porten och håller på att förvandlas till blondin.

 

Snöeländet kommer på tvären i avskyvärda mängder.

Stormade rejält också, så jag gick bara en kort sväng ville inte vara ute.

 

Alltså jag skakade av mej allt lappmögel typ två meter från porten.

Såg direkt ut så här igen och blev ombedd att skaka av mej innan jag gick in.

Fortsatte att storma och vara äckelväder ett tag, till och med lyset blinkade.

Men sen skedde ett under.

Det där ovädret försvann snabbt, ingen vind, det blev varmare och började regna.

Finns alltså hopp om att det blir en normal vinter igen.

Undrar om jag kan vakna till trevlig barmark i morgon?


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards