Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Sigge Svamphund - 6 januari 2015 18:03

I dag så samlade matte ihop sej (hon är fortfarande hypokondriker) och såg till

att använda min bil till bra skog.

 

Hamnade på Sagostigen.

Evigheter sen jag var där.

Jag ansåg att vi skulle åt ett håll för då skulle jag undgå alla eventuella hästmonter.

Matte totalvägrade och sa att vi skulle åt andra hållet.

 

Hm, en stor grid, den ska inte finnas här.

Säkert en ny sorts hundfälla uppfunnen av hästmonstren.

 

Ännu värre, jag befinnermej i fiendeland.

Gick inte att använda vanliga smitvägen eftersom hästminstren flyttat på staketet.

Allt för att få sätta tänderna i den fyrbente etappledaren.

Gick undan kan jag meddela, fast inga monster syntes till.

 

Jaså, här har de försökt med en annan variant av hundfälla.

Ondsint staket som väldigt gärna slår oskyldiga hundar medvetslösa.

Matte var snälla och öppnade åt mej så jag slapp slåss med staketet.

 

Inne i skogen och jag hittade ett spa så jag kunde koppla av.

Sen hade jag massor att göra med att kolla att allt är som det ska.

Det var helt i sin ordning och alla träd stod fortfarande upp.

 

Äsch, jag som hade planerat för en massa trevlig pälsvård medan matte grejade med gästboken.

Tror jag ska installera värmare i mina spa om det ska fortsätta så här.

 

Är du möjligen färdig snart?

Jag har faktiskt massor med viktiga saker att göra.

 

Ska inte behöva ta en massa evigheter att ta bort papper i denna.

Men nu är det gjort och årets vandrare kan börja skriva.

 

Gjorde ett försök att jobba som svamphund.

 

Några döda Rödgula trumpetsvampar.

Fick beröm i alla fall.

 

Här hade det trillat granar.

Inte på etappen så de behöver inte matte bekymra sej om.

Hon skulle titta efter Jordstjärnor som inte fanns.

Jag hade andra planer.

 

Sköta min älskade bäck.

Nä vattnet är inte alls kallt, det är bara skönt och det är mitt jobb att hålla bäcken i skick.

 

I min bäck där är det upp och nervända världen.

Istapparna växer upp o ner, naturens konst enligt matte.

 

Bäcken är välbevakad för i den så låg minsann Näcken och sov.

Jag störde honom inte, spaade men lät bli att låta spaskallen eka så han fick sin sömn.

 

Gick vidare, skulle kolla andra delar av etappen så allt var som det skulle.

 

Äsch!

Jag som planerat för mer bäckskötsel.

Bara ett löjligt litet hål i iseländet.

Självklart så kontrollerade jag det lilla som gick att komma åt.

 

Mindre bra,

Ett träd har tröttnat på livet och lagt sej rakt över leden.

 

Så här jobbar en fyrbent etappledare.

Jag hjälpte till att ta bort en massa nedhängande grenar så det går att gå under trädet.

Det ska ju bort, men det är motorsågsjobb för regionansvarige.

 

Där borta är de lömska hundfällorna och passagen genom fiendeland.

Tror inte att jag har lust att gå där, men jag måste för att komma till min bil.

 

Var väl det jag visste, det var inte alls så riskfritt som skitmatte påstod!

Jag har lyckats ta mej under staketet vilket var en himla tur.

 

I fiendeland så lurpassade minsann hundätande monster Billy.

 

Ännu värre, fanns ett annat monster i en annan hage.

Sprang för livet medan matte KLAPPADE monstret.

 

Jag lever och där borta ser jag nåt trevligt.

Itte som äger Monster menar Sagostigen kom.

 

Träffade gamla Bezzy också.

Tänk hon är 15 år nu.

Matte och Itte pratade en massa sånt där eländigt mänskligt tråkprat.

Fast jag hörde nåt bra, min Sörmlandsledsetapp ska dras om så jag slipper passera i fiendeland.

Blir jobb i vår med det.

 

Men nu räcker det!

Ännu fler hundätande monster.

Struntar i att de är obetydligt större än vad jag är de är livsfarliga.

Skitmatte som tydligen är extremt självmordbenägen KLAPPADE monstren igen!

Jo de var två st där fast bara ett fastnade på bild.

Kom till min bil och matte hade märkligt nog händer och armar kvar trots monsterkontakten.

Åkte hem och slappade medan matte räknade vandrare.

Märkligt nöje.

Undrar om jag kan jobba nån annanstans i morgon?



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards