Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 december 2014

Om inte om hade varit

Av Sigge Svamphund - 26 december 2014 18:11

Om nu detta hade varit en normal jul så skulle jag ha varit i skogen och jobbat idag.

Normaltså brukar jag jobba på mina Sörmlandsledsetapper och matte hämta gästbokspapperna.

Men i morse var det 10 äckliga minus igen.

Så skyller hon med de hypokondriska dragen dessutom på den där onda foten.

Jo, den är bättre men att vandra en mil skulle den inte tåla och så var det den där munnen

som gör rejält ont av alla sår.

 

Blev en runda i vanliga tråkiga hemmaskogarna för matte hade ingen lust att köra bil heller.

Klena, gnälliga människor!

 

Allt är ihopfruset av äckliga kylan.

Men enligt matte ärde här vackra med rimfrosten.

Fullkomligt ointressant enligt mej.

 

Hittade en fläck som doftade alldeles underbart, var bara tvungen att gno in doften rejält.

För ska det här fortsätta så försvinner ju alla trevliga dofter snart.

 

Matte tittade på en massa krös som snart kommer att dö kölddöden.

 

Jag hittade i alla fall en gammal pappersmugg att roa mej med.

Gäller att göra det bästa av situationen.

 

Det var en gång en fröställning som varit en Lupin.

Nu är det bara nånting med vit päls på.

 

Jädra onödiga is!!!!!

Spabäcken är stulen! 

Jag som hade så mycket planer, men nån pälsvård blev det inte.

 

Såna här tråkskogar kan vara mycket givande.

Gör så här gillar Bombmurklor att växa.

Kollade om jag kunde hitta ytterligare en lokal med såna ivrigt påhejad av klenmatte som behöver

roliga saker i sin, enligt henne, bedrövliga tillvaro.

Men det var alldeles dött och övergivet, fanns ingenting.

Varken Bombmurklor eller nåt annat skoj.

 

Hur var det nu?

Skulle inte de där extraklorna sitta på kängan och inte tappas på marken?

Allt ska jag hålla koll på och de där är bäst att hon har för det räcker med en stukad fot.

 

Jaha, lika eländigt fruset här´.

Undrar hur länge jag ska behöva leva med ovårdad päls nu?

 

På väg hem.

Skulle det vara nåt fel på den här trappan?

Tydligen för hypokondrikern började gnälla om att hennes fot inte gillade den.

Planerade att ta en affärsrunda för att liva upp tillvaron.

Usel service i Malmköping.

Alla mina bra affärer har stängt idag, tycker faktiskt att de kunde ha öppet när jag passerar i alla fall.

Gick hem och fundrade på när vi skulle åka............

Skitmatte SKRATTADE åt mej och påstod att jag inte alls skulle till Eskilstuna och käka idag.

Vadå, jag kan åka dit och äta varje dag, begriper inte vad som var så skoj.

Sen har jag mest slappat medan matte hängt i soffan.

Förväntar mej en mer underhållande dag imorgon.



 
 
Lillian

Lillian

26 december 2014 19:46

Så godt at du har på deg klær når det er vinter og kaldt. Skal se det blir jobbetider igjen snart!

http://www.sognafaret.no

 
Ludde

Ludde

26 december 2014 21:18

Det är väl lika bra att du bär mattens båda extraklor så hon inte tappar dom i skogen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards