Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 november 2014

Så börjar eländet igen

Av Sigge Svamphund - 25 november 2014 17:57

Jaha nu börjar eländesdagarna med VAM igen.

Fick inte åka nånstans idag heller, enligt matte så hade vi inte tid.

Fast hon hade mycket, mycket hellre skjutsat mej till nån trevlig skog och vandrat runt

i massor med timmar.

 

Alltså jag är tydligen den enda hunden som bor i Malmköping numer.

Alldeles dött och övergivet inte ens nån trevlig människa ute.

 

Tjoho!

Ett välbehövligt spa fanns det i alla fall.

 

Otroligt den där sällsynta solen den sken till och med inne i skogen.

Matte som inte var närvarande i verkligheten ville ännu mer befinna sej långt inne i nån avlägsen skog.

Jobbade gjorde jag självklart.

Hittade en massa trattkantareller som är kvar i skogen.

 

Årets allra sista Smörsopp, men den var alldeles för gammal.

 

Här syns minsann en del av alla mina skogar.

Såna som jag vill åka till omgående, har nog massor att göra där.

 

Drog runt, jobbade lite mer och ägnade mej åt vanliga hundgöromål.

Matte lät mej gå precis som jag ville för hon var inte på humör för nånting.

 

Hittade en gammal Brunsopp också.

Blev kvar i skogen eftersom den var för gammal.

 

Skitkommun!

Jag anser att det är vår igen så då borde mina fontäner vara igång.

Missade ju sjön så jag hade planerat för fontänbad.

Gick hem.

Drabbades av passa huset medan matte åkte till Bödeln för att torteras och avrättas igen.

Efter flera hundra år så kom hon tillbaka i någorlunda levande skick.

Som vanligt dräglande blod och med sluddrande tal.

Hörde nåt om att Arlomatten är beundransvärd som begrep vad hon menade när hon var på tråkjobbet.

Mattes mamma hade skjutsat hem henne.

Jag gjorde verkligen vad jag kunde för att komma in i hennes bil.

Tänkte att hon nog skulle kunna skjutsa mej till nån trevlig skog, men hon skulle åka hem och inte fick jag

åka med för lunch eller fika heller.

Gick ut en sväng med vraket.

Hälsade på i Pinnaffären, behövde ju muntra upp mej med något.

 

Titta vilken vacker Azalea matte fick där.

Fast det ska visst heta att den skvatt galne blomsternasaren kastade den i skallen på henne.

Begriper ingenting av människors märkliga påfund.

Nu är det VAM som gäller, matte är mer död än levande och går på värktabletter.

Kommer att ta flera dagar innan hon blir som folk igen, jag kan rutinerna.

Fast den där sadistiska Bödeln har visst påstått att från och med nu kommer allt att bli mycket enklare.

Men matte är övertygad om att Bödeln är mytoman.

 
 
Arlo

Arlo

25 november 2014 20:13

Det var superläskigt , tror jag, när din matte stod och dreglade blod och fräste till min matte på tråkjobbet....det tror jag i alla fall!

http://www.arlosfoton.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

25 november 2014 20:16

Jag är så imponerad av din matte så det kan varken du eller hon begripa!
(Tappat 2 tänder själv o har en lös..... Ej pga diabetes dock)
Nu är du så god och samlar ihop dig själv och katterna och tar hand om henne ordentligt!
Du får hälsa blomsternasaren också, det var väldigt rart av honom tycker jag!
KRAM till matten! Och PUSS till dig och katterna som orkar ta hand om henne!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

25 november 2014 22:52

Vi tror att det blir enklare från och med nu. Mycket roligare att bygga upp än att riva ner!! För så är det väl?
En väldig pärs det här, för matten din. Så fint, att hon fick den där vackra azalean! Matte tänker köpa en sån, så småningom.
Ta hand om din matte nu, så kommer livet snart att återgå till det normala.
Du ska få se!!! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards