Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 20 november 2014

Bra och ganska korkat

Av Sigge Svamphund - 20 november 2014 18:03

Dagen började väldigt bra.

Skulle åka med min bil och matte tog alldeles rätt väg så jag hamnade hos Molly!

Självklart hade vi pusskalas men de bilderna blev bara sudd.

 

På väg ut.

Molly ska visst göra sina behov.

Bäst att hänga på och kontrollera att hon gör dom ordentligt, dessutom måste jag pinka över så

inga andra hanar hittar henne.

 

Aha, Badudden alltså ska jag bada.

Mina badbehov var akuta efter gårdagens gräsliga tortyr och stinkande päls.

Jag har i alla fall en finkänslig fru för hon sa inget om min avskyvärda stank.

 

Fick inte bada där för skitmatte.

Alltså drog vi vidare i jakt på nån annan badplats.

 

Varför fråga de korkade människorna och bli nekad?

Här tar Molly ett dopp.

 

Självklart var inte jag sämre, mycket välbehövligt.

 

Molly har pinkat.

Nu gäller det att lokalisera fläcken exakt.

 

Så, spåren av henne ska döljas.

Just nu var det extra viktigt eftersom det passerat ett par andra hanar.

Jag brukar pinka tre gånger från olika håll så jag verkligen döljer spåren.

 

Men sluta tjata om kallt i vattnet.

Om ni era eländiga badkrukor provade skulle ni upptäcka hur skönt det är.

 

Underbart!

Jag har ju massor med jobb kvar för att få pälsen i skick igen men detta är en bra början.

 

Nu är det probelm.

Slangen som ligger på marken är min, den har jag fyndat och Molly släpar på sin lilla tandpetare.

Men jag har ju som bekant gift mej med en kleptoman alltså försökte hon sno min slang också.

 

Slutade med att svärmor fick rycka in för att jag skulle få det som tillhör mej.

 

Eller............... dålig hållbarhet på slangar.

Fick bara med mej en liten bit.

Men bättre än inget.

Gick hem till Molly.

Jag bjöd på mitt sötpotatis och ankagodis så käkade vi lite mat också.

Får ju ingen här hemma.

 

Råkade somna under köksbordet, fast Molly sov på mattan.

Människorna pratade så mycket tråkprat att vi  somnade av den anledningen.

Åkte hem efter löfte om att snart ses igen.

Hemma grejade matte med tråk och jag med mitt.

Fast mitt grejande blev fel.

Matte såg nåt på golvet och funderade på varför det låg där.

 

Ja, detta var fruktansvärt korkat gjort av mej, jag erkänner.

Förstår inte vad som flög i mej och varför jag bet sönder halsbandet.

Mattes ramsor ska INTE upprepas.

Matte ska prata med sin mamma så kanske hon kan laga det och jag ska aldrig mer göra så här korkade saker.

 

Eftermiddagsrunda.

Godis  vid Prylaffären.

 

Jag har minsann lärt mej att peta upp den här dörren med hjälp av nosen.

 

Hej Pinnaffären och Disa Människovalp.

Jag är extremt ensam och aldrig nån som busar med mej.

 

Torget.

Perfekt kommunen har ställt dit en gran som jag kan besöka om jag inte hinner till skogen.

Pinkade in den ordentligt.

 

Nästa affär.

Jag har inte käkat nåt på flera veckor, jag svälter och behöver godis!

Fick självklart godis.

Måste säja att det är bättre den varma årstiden när alla dörrar är öppna så jag bara kan kliva in.

 

Gå hem????

Nä varför då, jag tänte faktiskt ta min affärsrunda ytterligare ett varv.

Ser minsann att det är folk utanför Prylaffären som säkert bara längtar efter att ge mej godis.

Släpades brutalt hem i stället till svält och elände.

 
 
Eva H

Eva H

20 november 2014 18:49

Tycker allt att du ser väldans fluffig och gosig ut idag :D

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

21 november 2014 00:33

Hoppas pälsen har bättrat sig något idag. Snällt av Molly att inte kommentera hur du stank... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

21 november 2014 06:26

Tror inte alls det va du som demolerade halsbandet. Måste ha vart dålig kvalite och bara trillat i två bitar.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards