Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 2 november 2014

Åskar och en del jobb

Av Sigge Svamphund - 2 november 2014 17:55

Vaknade mitt i natten av ett väldigt oväsen.

Jodå, han den där Åskar kom på besök och störde min nattsömn.

Han mullrade och blixtrade länge medan svampvattnet vräkte ner.

Märkligt att han som hållir sej borta sen augusti ska dyka upp i november.

Men korkade matte skulle självklart upp och titta på blixtar och lyssna på muller.

På nätterna sover man!

När det belv morgon så hade han i alla fall dragit vidare.

Jag skulle få åka till nån skog som förhoppningsvis var jägarfri.

Såg skyltar på flera ställen om jakt, jättebra när de sätter upp såna.

 

Hamnade i Engelska skogen.

Var ganska länge sen jag var där och alldeles jägarfritt.

 

Mina spa var alldeles perfekta.

Bra att kunna sköta pälsen ordentligt.

 

Bäcken behöver faktiskt en del mer vatten.

Men ok den duger.

 

Gick och jobbade.

Det finns inga, de är döda sa hon som inget begriper.

 

De var inte alls döda.

Jag hittade faktiskt en hel del svart ogräs som levde.

 

Små spa är perfekta för att sköta nosen och ansiktet.

Det är sånt jag håller på med på bilden.

 

Och du är alldeles säker på att du fortfarande inte ska ha Trattkantarellerna?

Hon var tydligen alldeles säker på det.

Fast jag fick självklart beröm för väl utfört jobb.

 

Inte ville hon ha den här fina Röda flugsvampen heller.

OBS kotten är inte min!

 

Ansåg att vi kunde ta den här vägen, var länge sen.

Men det tyckte inte matte för hon trodde att vi skulle hamna rakt i jakten då.

En annan dag fick jag bara höra.

 

Kantareller finns det fortfarande.

Dessa var riktigt stoa när matte började gräva i mossen.

Hittade så mycket att det räckte till lunchmackor.

 

Skulle kolla mina engelska kompisar hus.

Allt var lugnt och stilla.

Inga inbrott som tur var.

Alltså matte gick runt och kollade överallt.

 

Jag hade andra viktiga saker att kolla.

Typ försöka hitta fynd, men blev tillsagd att inte rota.

 

Gick till skogen.

Spaade mer.

Jobbade ännu mer.

 

Hittade Kruskantareller.

Kvar i skogen eftersom de är sällsynta.

Tänkte gå och simma i Bäversjön men då skulle jag hamna nära jaktområde så matte ansåg att det var

korkat.

 

Hittade vad som garanterat är årets sista Bleka kantarell.

De brukar normalt vara döda vid denna tid på året.

 

När jag ändå höll på så rotade jag fram mer svart ogras som levde.

Gäller att jobba så länge det bara går.

 

Såna här tickor är ingen matsvamp, de är bara vackra.

Skulle gå tillbaka mot min bil.

Matte märker ju aldrig nånting...............

Helt plötsligt så hopade hon högt när en mörk skugga uppenbarade sej.

Hon trodde först att det var en Vild gris, är gott om såna i Engelska skogen.

 

Äsch var ju en brud som ville träffa mej!

Trevlig var hon så jag glömde alldeles bort att besöka bäcken igen.

 

Hade faktiskt sdällskap en bit för hon hade sin bil bredvid min.

Skoj när det bara dyker upp en brud i skogen så där.

Men jag är en gift och stadgad hund vilket jag berättade.

Men vi kunde ju umgås lite i alla fall.





 
 
Ludde

Ludde

3 november 2014 08:41

Det var nog trevligare med ett sånt möte än med en vildgris! Fast för dig som är gift spelade det kanske ingen roll... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards