Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Skånska flocken har anlänt

Av Sigge Svamphund - 26 september 2014 18:43

Nu har min upptagna helg börjat.

Förmiddagen var tråkig.

 

Var bara i en tråkig skogsbacke i hemmaskogen.

Enligt matte kunde det räcka eftersom jag skulle valla Skånska flocken på eftermiddagen.

Försökte jobba, gick inget bra.

 

Hm undrar om det är här de ska bo?

Var det enligt matte inte, förövrigt är detta huset där min bloggkompis Molle brukar bo.

Hem och hade tråkigt men det var bara en liten stund.

Matte plockade ihop en massa saker, hämtade Pinnaffären och sen......................

 

WOW!!!!!!!

Min älskade fru som jag inte sett på 500 år.

Hon och svärmor skulle också följa med till skogen.

 

Titta där kommer Skånska flocken Helena, Viveka och Kristina.

Artig som jag är så hälsade jag genast välkommen.

 

Helena har jag inte träffat sen stora svampplockarträffen för tre veckor sen.

 

Viveka har jag inte träffat på två år.

Alldeles för lång tid.

Berättade självklart allt om mitt och Mollys bröllop.

 

Jag och Molly testade en ny grej.

Försöka välta Pinnaffären genom att ha dragkamp vid hans ben.

Lyckades inte fullt ut.

 

Nu ska vi ut i dagens skog.

Perfekt detta min fru en massa mänskliga bästa vänner och jobb.

 

Äsch, strunta i de där ointressanta svamparna, kasta min fyndade flaska istället.

 

Började självklart att jobba omgående.

Skånsk flock ville ha Rödgul trumpesvamp så jag visade.

Här har jag visat Helena var de växer.

 

Det är hårt jobb att kolla så alla hittar svamp.

Här hjälper jag Kristina så hon hittar.

Mellan allt jobb så umgicks jag med Molly också.

 

Människor och deras eländiga tråkprat.

Är man i skogen så ska det jobbas.

Prata kan de göra nån annan gång.

 

Kopplade av med en del spa också.

När människorna plockade så spaade jag.

 

Intressant detta när eländiga tvåbeningar ska ta sej över en bäck.

Först höll matte på att fastna.

Sen hoppade de på tuvor, Helena klarade det galant.

 

Så trodde matte att hon skulle få nån sån där fanatstisk bild på svärmor.

Typ ligga och kräla i bäcken.

Blev inte så.

 

Testade Kristina i dargkamp.

Hon får MVG.

 

Jag och Molly spaade tillsammans också.

Om ni bara visste hur ljuvligt det doftade här och underbara inpackningar blev det.

 

Nu skulle det helt plötsligt plockas tråkiga Trattkantareller också.

Jag övervakade så de verkligen tog alla.

 

Molly och Kristina hade nåt intressant samtal.

Antar att Molly berättade om hur bra det är att vara gift med mej.

 

Tillbaka vid bilarna så hade vi uppvisning i dragkamp.

Måste ju visa hur otroligt duktiga vi är på det.

 

Sen var det fika i Mollys bil.

Jag och Molly såg självklart till att bli bjudna på en del.

 

Märkliga mänskliga påfund.

En Röd flugsvamp och en burk gurkmeja.

Pinnaffären roade sej med detta, fråga mej inte varför.

Nu ska jag vila mej i form, för i morgon ska jag jobba hela dagen.

Osäkert om jag hinner blogga i morgon, annars återkommer jag på söndag.


 
 
Eva H

Eva H

26 september 2014 20:20

Vilken topp-dag!
Härliga skogsbilder med hela gänget.
Ha en lika fin dag imorgon ni.

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

26 september 2014 20:42

Det var väl kul att frugan fick vara med och träffa skånska flocken... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

26 september 2014 23:54

Så då har du minsann fullt upp, den här helgen. Många svampkorgar du ska hjälpa till att fylla. Och så förstås Molly! Henne får du ju inte glömma, hehehe...

http://kasperian2.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

27 september 2014 07:21

Oj min lilla stuga, nej den här helgen kommer jag inte.Kanske nån lördagstur kan planeras, om ni vill ha sällskap nån gång.Idag ska gårdagens skog kollas i dagsljus, måste ju för bövelen finnas mer än en säger matte. Hoppas ni alla får en fin helg, med mycket svamp.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards