Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 18 september 2014

Släpat runt på vraket

Av Sigge Svamphund - 18 september 2014 18:02

Det är ett väldigt gnäll på klenmatte.

I morse såg hon ut som en missbildad hamster, alldeles svullen i helva ansiktet och ont

gör det tydligen också.

Hon påstår att hon förstår precis hur Kasper mådde, minus tratten då.

Äsch, människor begriper knappast hur vi smarta hundar upplever saker.

I alla fall så skulle jag skjutsas till en bra skog.

 

Hoppsan, dimman har stulit skogen, eller i alla fall en del av den.

 

Hann inte ens in i skogen innan det var dags att börja jobba.

Alla de där ljusa prickarna är kantareller.

 

Så där skogen fanns kvar där inne i dimman.

Nu tänker jag utträtta storverk och klen matte kan ägna sej åt att släpa benen efter sej.

 

Jodå, det var väl det jag visste att arbetsplatsen skulle leverera.

Fast Svarta trumpeterna är så torra att de är mer grå.

 

Mina skogar är vackra och med höstdimma så blir de riktigt trolska.

Struntar jag egentligen i, jag var mer inne på att jobba.

 

En Rödbrun stensopp som såg fin ut först.

Men den var alldeles full med hyresgäster så den bor kvar i skogen.

 

Inte hade min nästansjö återkommit.

Den har jag inte sett vattenfylld sen i våras.

Men Vilda griseländena hade minna försökt böka sönder den.

Vilda grisar ska ge sjutton i det som tillhör mej!

 

Här borde det också vara spa.

Men inte och det sitter nån där inne och är allvarligt bekymrad.

 

Det finns faktiskt en del fina kantareller inne i skogen.

Mycket bra eftersom Skånska flocken kommer till mina skogar nästa helg.

 

Hittade den där gamla kräftburen som på nåt märkligt sätt hamnat mitt i skogen.

Funderade på om jag skulle ge mej inpå kräftfiske men insåg att då skulle jag nog få packa och flytta.

 

Dagens svarta trumpetmonster.

Suddigt blev det också, matte skylle på att hon började må sämre då.

 

Och detta suddiga monster är INTE jag.

Vet som vanligt inte varifrån det kommer eftersom jag aldrig ser till det.

 

Hade planerat att gå till sjön och bada men blev blåst.

Matte orkade inte och pratade om att hon ville hem igen.

Skulle leta Blomkålssvamp vid tallen som syns till vänster.

Fanns ingen sån.

 

Bara en massa Trattkantareller som Skånska flockan får ta hand om och en del Svart trumpet.

Kollade ytterligare ett gäng arbetsplatser.

 

Du det finns kantarellvalpar här.

Ska du komma och titta?

Nä så klenmatte som bara ville hem för det gjorde tydligen rejält ont i halva huvudet.

Åkte hem, matte tog medicin och somnade på soffan.

Hon kvicknade till ett par timmar senare så jag kom ut på eftermiddagsrunda.

Jag förutsätter att hon mår bättre i morgon, tänker inte ägna mej åt VAM (vård av matte), har viktigare

saker att göra.

 
 
Ludde

Ludde

18 september 2014 23:22

Åja! Hamstern var tydligen vänlig nog att gå med dig ut i skogen i alla fall! Tror nog att skåningarna blir glada för det som finns... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

19 september 2014 11:31

Stackars mattevraket, missbildad hamster låter inte så bra. Jag ser i alla fall bara ut som Mats Knutsson. :)
Det där vattendrickande monstret skulle jag ALDRIG vilja möta i skogen!!!!
Tur att du är så modig, men det beror kanske på att du aldrig sett det! Ditt spaskall skrämmer nog bort det...

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards