Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 15 september 2014

Dumheter

Av Sigge Svamphund - 15 september 2014 18:06

Som vanligt jobbarsugen och var helt inställd på att bli skjutsad till nån av mina

bra arbetsplatser.

Skitmatte!!!!!

Du kan hålla dej i hemmaskogen idag, det har varit mycket länge nu och du kan ta det lugnt.

Extremt korkat i mina öron.

 

Larv detta att dra runt hemma.

Var på ganska uselt humör en stund.

 

Vattentjuven härjar för fullt och har snott mitt bra spadike.

Kunde alltså inte ens muntra upp mej med pälsvård.

 

Fjantbild.

Enligt matte är Blåklockor med dagg vackra.

 

Jag SKA jobba!

Matte som inte plockade en endaste svamp i helgen kunde faktiskt behöva en del.

 

Det är så eländigt torrt att de svarta trumpetsvamparna blivit alldeles grå.

Fast jag jobbade mycketi alla fall.

 

Varierade mej och hittade en del kantareller också.

Fast större mängder med svampvatten behövs.

 

Känner mej ganska nöjd med dagens jobb där.

Hade ingen lust att gå hem så jag slapp.

 

Nästa del av hemmaskogen.

Brukar gå bra att jobba här också.

 

Fast den här Stolta fjällskivlingen hade passerat PRO stadiet så den är kvar.

Kom på att jag skulle göra andra viktiga saker.

 

Har inte badat på massor med dagar.

Vattentjuven han härjar minsann i sjön nu igen och har stulit mängder med vatten.

 

Ännu går det i alla fall att simma.

Ägnade massor med tid åt det, mycket skönt och uppfriskande.

 

Bad ger energi, alltså fyndade jag en flaska och jobbade ännu mer.

Här använder jag den som markeringsverktyg.

 

Jodå, det blev en skvätt i den skogen också.

Tyckte jag hörde nåt om att nu hamnar Svarta trumpeterna i tråkkategorin.

Gör de inte alls!

Så länge de växer tänker jag leta upp dom.

Slappade och var på eftermiddagsrunda.

Hände inget av värde då.

I mrgon ska jag rasta mattes mamma i nån bra skog, hoppas jag kan jobba mycket då.


 
 
Kasper

Kasper

15 september 2014 19:15

Tänk en sån massa elever till dej som släpps lösa i skogarna nu... :)
Förresten är det en himla fin bild där du simmar i sjön. Och blåklockor - de är minsann hundratusenmiljoner gånger vackrare än såna där läskiga blå kor!!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

16 september 2014 12:55

Önskar jag hade skogar med svart trumpetsvamp. Hjo-Hjo har inte kommit igång med sökandet än.

http://hanskhjo.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards