Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 september 2014

Av Sigge Svamphund - 14 september 2014 17:57

Jaha, så har jag klarat av andra kursdagen med årets sista svamphundselever.

På väg till skogen så stannade matte för att rösta.

Varför har inte vi hundar rösträtt?

Skulle ha kunnat tänka mej att ställa upp som statsministerkandidat.

 

Skulle möta mina elever vid Sagostigens grindar.

Skitmatte ansåg att jag kunde vänta här.

Skulle inte tro det, tänkte inte alls bli frukost till Blå komonstret.

 

Smög förbi det och satte mej UTANFÖR grindarna för att vänta på eleverna.

 

Gucci har anlänt.

Hon är lika mycket kleptoman som alla andra brudar och försökte sno min pinne.

 

Labradoren Elsa kom och blev så glad över att träffa mej att hon blev alldeles suddig.

 

I dag hade jag extra elev.

Lagotton Lyra.

Henne hade jag förra året, men på grund av torka och svampbrist så blev det bara en dag då.

Nu skulle hon gå sista delen.

Jag presenterade henne för Alice.

 

In i skogen och letade upp svamp som de kunde träna på.

 

Gucci imponerade verkligen, för hon hann bara ut i skogen så markerade hon Trattkantareller.

Duktig elev.

 

Allvaret har börjat och Lyra ser ut som hon funderar på var hon ska börja träna.

 

Alice visade också framtassarna och jobbade på bra.

 

Hur går det Elsa?

Ska jag hjälpa dej?

Korkade matte ansåg att jag kunde hålla lite avstånd när eleverna tränade.

Inte alls det är jag som kan detta med svampsök och jag är mån om att mina elever ska lära sej allt jag kan.

 

Lyra som knappt tränat sen förra året var jätteduktig och kom ihåg det hon lärde sej då.

 

Jag jobbade mycket med att leta upp träningsobjekt.

Här har jag hittat Svart trumpetsvamp som Gucci och Ines tränar på.

 

Väldigt populärt bland mina elevers människor när jag hittade såna.

Hundarna tränar och de plockar.

 

Ines har minsann hittat en kantarell.

Den svamp hon tyckte var enklast.

 

Fikapaus.

Lyra håller på att svälta ihjäl.

 

Ser ni, jag har jobbat så hårt så jag tappat hela kroppen.

Som tur var bildades det en ny efter att jag käkat min macka.

 

Mera kurs.

Här går duktiga Ines rakt på Trattkantarellerna och markerar.

 

Gucci var lika duktig hon.

Det var för övrigt alla mina elver.

Det är jobbigt för dom att träffa många nya hundar och människor, vara i ny skog och lära sej att

leta efter svamp.

 

Elsa dängde jag i backen några gånger.

Fast vi bara busade, så kom jag på att hon hade skitiga öron och gjorde rent dom ordentligt.

Matte påstod att jag inte var klok, vadå extra service till elever kallas sånt.

 

Guccimatte fick lära sej hur en Rimskivling ser ut och känns igen.

Ingår sån där extra svampkunskap till de människor som vill.

 

Kursen håller på att ta slut.

Alla elever är trötta och jag drack upp Alice vatten.

Det var mycket godare än mitt.

 

Tog ett par hastoga dopp i min älskade bäck också.

Sen nästan vid bilarna hände det som jag ör glad att jag inte såg.

Jag hade extremt bråttom eftersom jag inte alls tänkte bli monstermat.

 

Titta!

Gucci håller på att bli hästmonsterföda!

Undrar vad som hände eftersom hon faktiskt lever?

Tror att hennes husse snabbt ryckte undan henne eller nåt.

Gick till bilarna och sa hej då till alla.

Skogarna kommer att fyllas av duktiga hundar nu som letar upp alla goda svampar.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards