Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 september 2014

Av Sigge Svamphund - 13 september 2014 18:17

Jobbat som lärare idag.

Det var dags att träffa årets sista svamphundselever.

 

Vid mötesplatsen så träffade jag först Alice

 

Här hälsar jag på Gucci och hennes människor.

 

Alice och Ines bekantar sej med varandra,

 

Så kom labradoren Elsa också.

Nu var det dags att gå till skogen.

 

På plats i skogen och nu börjar allvaret.

Jag instruerade noga om vikten av att alltid ha en bra grankotte.

 

Alice tränade hårt och fattade direkt vad hon skulle göra.

 

Gucci var inte sämre hon.

 

Det tar på de hundliga krafterna att bli svamphund.

Ines är jätteduktig men passade på att slappa mellan träningsomgångarna.

 

Detta är nåt som matte aldrig nånsin sett förut.

En älglusfluga som försökt sätta sej och tappat vingarna.

Dessa lär vara en riktig plåga, men matte har aldrig nånsin stött på nån förrens idag när Guccis matte

visade denna.

 

Det är ett slit att hålla koll på att alla elever gör vad de ska.

Mycket springa blir det under en utbildning.

Elsa och hennes husse jobbade också bra, men det blev bara suddbilder.

Så var de lite avsides.

 

De hade tur där de var för många kantareller blev det.

Men Elsas husse mådde inte bra så de avbröt och åkte hem.

De kommer i morgon istället.

 

Viktigt kursavsnitt.

Fikapausen.

Jag käkade macka och drack vatten, människorna läste svampbok och pratade tråkprat.

Sen fortsatte eleverna med sin träning.

 

Det är höst för nu kommer Rökslöjskivlingarna i skogen.

God matsvamp.

 

Jag är ju en gift och stadgad hund numer, annars vete sjutton om jag inte friat till Ines.

Hon är bra söt i djupa mossan.

 

Variation ska det vara.

Alltså hittade jag en massa Svarta trumpeter.

 

Lyckliga människor plockade.

Jag nosade upp ytterligare ett ställe åt dom.

 

Jag och mina elever.

Var vissa bekymmer med att få med oss alla på samma bild.

 

Mina elever är trötta.

Det tar på krafterna med nya hundar och människor, ny skog och så lära sej att leta svamp.

Alltså dags att avsluta dagen.

 

Ingen kurs utan en lektion i svamphundens spaande.

Märkliga elever för de uppskattade inte heller mina spaskall.

Gick till bilarna och skildes åt.

I morgon väntar dag två och en annan skog.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards