Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Sigge Svamphund - 10 september 2014 18:04

........... ovanligt nog jobbat.

Blev skjutsad till bra skog med många arbetsplatser.

 

Hann bara sätta tassarna där så var det dags för jobb.

Mycket trevligt.

 

Alldeles fullt med Svarta trumpeter var det.

Gillar rejäla jobb.

 

Hittade massor med såna här Guldkremlor också.

Tyvärr hade alla gått med i PRO annars skulle en av mina nya bästa kompisar sen helgen fått dom.

Men det kommer säkert nya.

 

Detta borde vara ett bra spa.

Var det inte, dög möjligen till tassarna.

 

Nu börjar det lukta riktigt, riktigt illa på en del ställen i skogen.

Alla gamla soppar ruttnar och de stinker rejält.

 

Röda flugsvampar är helt plötsligt mattes favoritsvampar.

I alla fall med den skoj kamerainställningen.

 

Jag jobbade och hittade mängder med nyfödda valpar.

Kommer att bli perfekt detta för om drygt två veckor kommer Skånska flocken och hälsar på mej.

Ser fram emot en helg i arbetets tecken.

När en liten väg (läs två hjulspår) så kom det en bil.

Matte funderade på vad det var för dåre som körde där.

 


Det var minsann en av mina kompisar, eller rättare sagt min chef.

Hasse som är regionansvarig för vårt område och bland annat mina etapper.

Han skulle göra nåt vid etappen som går där jag var idag.

Umgicks med honom ett tag innan det var dags att gå vidare.

 

Undrar om detta är årets sista fina Karl Johan?

Behövs inte alls fler enligt matte, behövs visst fler enligt mej.

 

Mänskligt fjant!

Fast ett höstrött asplöv blev ganska dekorativt.

Hon ska fota viktiga saker och inte leka med inställningarna.

 

Detta är viktigt.

Rejält med vatten till mej.

Åkte hem och slappade.

Matte försvann några minuter för hon skulle skjutsa grannen.

 

Jo hon är livsfarlig som bilförare denna årstid.

De här orsakade visst en tvärnit på väg hem.

Antar att det finns många fler eftersom inte jag var med och jobbade.

I morgon ska jag visst ÄNTLIGEN få träffa min fru!

Ingen ordning på människorna, vi har inte setts sen dagen efter bröllopet.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards