Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 september 2014

Av Sigge Svamphund - 9 september 2014 18:13

Mitt hundliv börjar bli normalt igen.

Dagen inelde jag med att åka till en skog för koll.

Ska ha årets sista svamphundselever i helgen så bra skog skulle kollas.

 

Jodå det doftar gott och en del svamp hittade jag på en gång.

 

Bara att inse att svamparna börjar vänta på vintern

Den här flugsvampen har tagit på sej pälsen.

 

Kom en skvätt svampvatten igår kväll och i natt.

Bra för mina spa behövde påfyllning.

Gjorde fina inpackningar.

 

Sen jobbade jag.

Hittade en hel del svamp så här får nog mina elever hålla till.

 

Massor med Föränderlig tofsskivling, många överfulla stubbar som numer är länsade av matte.

En hel del Svart trumpetsvamp också.

 

Och naturligtvis Fårtickor i mängder.

Skulle ha kollat ännu mer men det hade vi enligt matte inte tid med.

 

Hann i alla fall med att rulla med den där gamla tunnan som ligger i den skogen.

Sen åkte jag till Eskilstuna.

Fick passa bilen i flera hundra år medan matte klagade på den trasiga nya kameran.

Gick åt mycket tjafsande innan den gigantiska elbutiken gav med sej.

De försökte med att det inte alls skulle gå på nån garanti att en kamera som använts i 14 dagar pajar.

Men till slut så gav de med sej och matte fick en ny kamera.

Skitfirma, matte funderar på att inte handla mer där.

 

Ute ur min bil.

Trevligt, trevligt jag hoppas att jag har rätt och inte blir blåst denna gång.

 

Jo du förstår mattes mamma att jag håller på att svälta ihjäl.

Kan jag åtminstone få en mackbit?

Fick jag.

 

Äntligen min lunchskål.

Serverades en massa smarrig korv.

Sen var det dags att åka hem och slappa.

I morgon ska jag nog jobba i nån annan skog.

Måste bara visa er ett par bilder som en av min nya bästa vänner Anders Ödman tog vid mitt och

Mollys bröllop.

 

Jag

 

Molly med sin brudbukett innan bröllopet



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards