Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 september 2014

Av Sigge Svamphund - 7 september 2014 18:53

I dag var det då sista dagen på svampträffen.

 

Men va?

Eran svampkorg är om!

Ska vi åtgärda det?

Nähä de skulle åka hem.

 

Hej Tor!

Vill du att jag ska visa dej Svarta trumpetsvampar idag också?

 

Jaha, nu ska det planeras.

Många hade långt hem och skulle åka direkt, andra ut i skogen ett tag.

 

Dagens första uppdrag.

Jag signerade min bok åt Susanne.

 

Så ställde jag upp som fotomodell så Marina har bilder av mej.

 

Ännu mer fotomodellande.

Detta är en skock kusiner som adopterat varandra som kusiner.

Jag blev helt plötsligt utsedd till Hederskusin

Matte, Pinnaffären, Marina. Tor och Lisa är tydligen alla kusiner med varandra efter diverse adoptioner.

 

Oj, oj vad alla människor kramade varann och pratade om att snart ses igen.

Många tårfyllda farväl blev det.

 

Tittade på Tors märkliga svamputställning i hans bil.

Jag insåg att han behövde mer.

 

Alltså tog jag med mej några människor till skogen en sväng.

 

Mycket suddig bild, men jag har använt en fyndad handske som markeringsvertyg för

Svart trumpetsvamp.

 

Hjälpte Pelle Bomans matte så hon också hittade svamp.

Ingen ska komma ur mina skogar med tom korg inte.

 

En del Svarta trumpeter var synnerligen välvuxna.

 

Lisa och Maria hade paus medan de väntade på resten.

Behövdes faktiskt för det var bra varmt idag.

 

Tickor fotograferades.

 

Jag får minsann uppskattning när jag jobbar.

Sekunden senare fick jag ölburken kastad enligt önskemål.

 

Gråfotade flugsvampar studerades.

Jag jobbade jag.

 

Malmköpings små klena tallar tittade de också på.

Sen jobbade jag mej vidare genom skogen tillbaka till campingen.

Där blev det ännu fler tårfyllda farväl när resten åkte.

Men alla har lovat att ses igen.

Allra senast om ett år då helgens bravader ska upprepas fast utan mitt bröllop då.

Helgen har varit alltigenom hellyckad och vad jag och matte hört så har alla människor varit så nöjda.

Redan har de börjat planera för nästa års träff.

Nu är det tomt och tyst i Malmköping igen.

Jag är trött och matte är trött men så glad och nöjd över att allt blev så bra.

Dessutom lovar jag att från och med nu hålla mej till ett blogginlägg per dag.

Mina tassar är lite slitna efter alla dessa jag skrivit nu.

I morgon är en vanlig dag igen.



Av Sigge Svamphund - 7 september 2014 18:05

Som nygift hund vaknade jag alldeles ensammen utan min fru.

Skitmänniskor!

Men hon var inte så långt bort.

 

Tillbaka på campingen där jag artigt hälsade på alla som skulle med i skogen.

 

Många människor blev det.

En del skulle följa med Pinnaffären till hans skogar och de flesta skulle med mej.

 

Jag och Molly jobbade hårt med att hålla flocken samlad.

Hon sprang först och jag sist för att se till att alla kom med.

 

Fast som nygifta så stal vi oss lite egentid ibland.

 

Nu händer det saker här.

Den där Tor som rest från Göteborg han ville absolut hitta Svart trumpetsvamp så det visade jag.

Inte nog med det han skulle göra nåt när han hittade dom...........

 

Men nu......................

Han hade sagt att han skulle rulla i såna.

Jodå, här ligger han och rullar, märkliga människor.

 

Jag fotograferades under mitt viktiga svamphundsjobb.

Kan meddela att det är ganska jobbigt att vara nygift och samtidigt ha tassarna fulla med jobb.

 

Visade människorna en bra arbetsplats så då höll de sej lugna en liten stund och jag kunde ägna mej

åt Molly.

 

Hela skogen var alldeles full med Fårtickor.

 

När alla människor var sysselsatta så passade jag och Molly på att ta ett bröllopsspa.

Underbara lerinpackningar fick vi till.

 

Mandelkremlor i mängder så de diskuterades.

 

Ännu mer Svart trumpet.

Nu rullade inte Tor men Lisa behövde visst peka ut dom åt honom.

 

Jag och Molly pratade en del med min svärmor.

Man ska vara trevlig mot sin svärmor har jag förstått.

Leonbergern i bakgrunden tillhör Åsa som vigde oss och den heter Signe.

Mycket trevlig hund

 


Spaade i bäcken och alla som var med i skogen fick njuta av mina spaskall.

 

Jag är nygift och jag är MODIG!!!!!!!

Här brukar hästminstren vara men nu var de nån annanstans så jag tog täten allt för att beskydda

min fru om några faror skulle vänta.

 

Tillbaka på Sagostigen så fikade alla.

Jag käkade självklart också macka.

Sen fick alla klara sej själva ett tag.

Mattes mamma skulle ha varit med men blev fruktansvärt förkyld med feber.

Jag följde med matte till Eskilstuna för att hämta nåt.

Trodde att jag skulle få en sen lunch men jag fick passa bilen medan matte bara var inne och vände för

att hämta nåt.

Så blev det ännu värre.

Blev kväll och matte packade ihop ett helt flyttlass med saker.

Jag belv tillsagd att PASSA tråkhuset.

Dumheter om att jag var trött och det inte skulle vara nåt för hundar.

 

Här är en del av alla saker matte släpade iväg.

Alla som kom fick lotter och detta är en del av vinsterna.

 

Mattes mamma hade målat och skänkt en sån där vacker korg till lotteriet.

De tre små som syns på den andra bilden har hon också gjort.

 

Sen var det tydligen grilla som gällde igen.

Jag missade säkert massor med smarriga korvrester medan jag hade dötrist (fast egentligen sov jag).

 

Titta vad matte har fått av min bloggkompis Molles matte.

En urtjusig ryggsäck med ett motiv som bara inte kan passa matte bättre.

Har en mycket glad matte.




Av Sigge Svamphund - 7 september 2014 17:14

Mitt bröllop har jag ju redan berättat om i inlägget under.

Nu tänkte jag berätta om resten av fredagn.

Började med en kortare tur i hemmaskogen därjag kollade en del arbetsplatser.

Sen började alla svampgalningar anlända

 

Första svamptoken har anlänt.

Det är Marina som kom från Finland för att vara med under helgen.

 

Jag var törstig så med hjälp av Pinnaffären så visade jag hur jag gärna dricker vatten.

 

Då kom katten Pelle Bomans matte och en ny kompis som heter Kjell.

Hälsade arigt och ordentligt på dom.

 

Pelle Boman matte hade hotat med att hänga på Pinnaffärens axel hela helgen så hon började

hårdträna ganska omgående.

Att de ser ut som nåt som rymt från en låst avdelning äör inget att bry sej om.

 

Åkte ner till campingen och dit hade ännu fler kommit.

Här träffar jag min bästa kompis Lisa igen.

 

Helena som kom från Skåne bara för att träffa mej, eller om hon ville plocka svamp också.

 

Så tog jag med mej ett gäng ut i skogen

Tänkte visa ett antal bra arbetsplatser och kanske imponera lite på de som inte sett mej jobba.

 

Hur går det?

Duger svamparna jag visade dej?

Jag måste ju noga ta hand om alla gäster.

 

Som ni förstår så hade jag tassarna fulla hela tiden.

Visa alla människor svampar så de blev nöjda och dessutom hålla reda på var de var.

 

Detta var ett smart drag.

Jag visade en arbetsplats full med Svbart trumpet och då höll sej alla samlade en stund.

Jag övervakade bara så de verkligen hittade alla svampar.

 

Varmt blev det så när vi nådde spårvägen var det paus.

Vatten gick det åt mycket och en del pyssel med all svamp.

 

Helenas lycka.

Hon fick äntligen hitta Guldkremlor som hon aldrig hittat förut.

 

Jaha, den där Kjell han tyckte att ligga på spårvägen det var smart.

Fast egentligen var det nåt som skulle fotograferas.

 

Tillbaka på campingen så hittade jag nästa nya bästa kompis.

Hon heter Susanne.

Sen åkte jag hem en stund.

Skulle vila och hämta saker innan bröllopet.




Av Sigge Svamphund - 7 september 2014 15:18

I fredags så blev ju jag och Molly äntligen äkta makar.

Så här var bröllopet.

 

Gästerna börjar samlas vid hundbadet.

Som den artiga hund jag är hälsade jag alla välkomna.

 

Marina som rest från Finland  och Tor som kommit från Göteborg ser verkligen förväntansfulla ut.

 

Ann-Marie klädde sej i hundöron till vår ära.

 

Pinnaffären hade gjort Mollys brudbukett och här ska den sättas fast på henne.

 

Det här är den alldeles fantastiska Åsa Präst som skulle viga oss.

 

Vår vigsel är i full gång och som ni ser är vi välfotograferade.

Här har ni hela vårt bröllop på film.

Pinnaffären, Åsa Präst, Jag, matte, Molly och svärmor.

 

Vi fick massor med presenter av våra gäster.

Både leksaker och massor med godis.

 

Här är Mollys fantastiska brudbukett.

Den är till största delen ätbar, Pinnaffären är duktig på sånt han.

  

Min fru hon började omgående efter vigseln att smälla i sej valda delar av buketten.

 

Det drar ihop sej till bröllopsmiddag och Tor försöker få fart på grillen.

 
Våra gäster har börjat ordna med sin middag.

Här är det Susanne, Klosterkatternas gammelmatte, Helena, Kristina och Ann-Marie som fixar.

 

Som den nygifta hund jag är så serverades jag korv på silvergaffel.

 

Sjön var fantastiskt vacker i skymningen.

Kunde bara inte bli mer romantiskt.

 

Här brinner marchallerna som omgav oss under bröllopet.

Den syntes allra bäst i mörkret.

Inte fick jag och Molly tillbringa natten tillsammans, vi släpades åt varsitt håll.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards